جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

جانبازان الگوهای صبور و مقتدر/ روزهای پاسدار و جانباز، روز ایثارگران

پایان بازی‌های پاراآسیایی با کسب رتبه درخشان سوم برای ایران

با غیـرت‌های بی‌ادعـا

پایان بازی‌های پاراآسیایی و رتبه سومی ایران در این رقابت‌ها. بهترین نتیجه برای دلاورانی که حالا تاریخ‌ساز شده‌اند. هر چند می‌شد محکم‌تر از این هم به سینه تاریخ سنجاق شد، اما دو مدال طلایی که کره‌ای‌ها در روز آخر گرفتند باعث شد تا رتبه سوم از آن ایران شود. با این حال حتی این نتیجه هم ارزشمند است. رکورد بازی‌های قبل شکسته شده و ایرانی که در اینچئون کره جنوبی چهارم شده بود حالا در رده سوم آسیا قرار گرفته است. نکته اینجاست که جانبازان و معلولان ایران ژاپن پر مدعا را پشت سر گذاشتند و موفق شدند 136 مدال رنگارنگ را در این رقابت‌ها کسب کنند. بی‌ادعاهایی که با سختی‌های زیادی خودشان را برای این مسابقات آماده می‌کنند و مثل خیلی‌ها توقع‌هایی آنچنانی ندارند. آنها ورزشکارانی هستند که یا در جنگ جانباز شده‌اند یا حادثه‌ای برایشان رخ داده یا مادرزاد معلول هستند، اما آنقدر توانایی دارند که آدم را مجبور کنند پس از این همه افتخاری که آوردند مقابل سرخم کرد و برای مدال‌هایی که گرفته‌اند یک کف مرتب زد.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۲۳

136 مدال و رتبه سوم افتخاری بزرگ برای ایران

کاروان ورزشی کشورمان در این رقابت‌ها با 212 ورزشکار موفق به کسب 51 طلا، 42 نقره و 43 برنز (مجموع 136‌مدال) شد تا با یک رتبه صعود نسبت به دوره قبلی در رده سوم قرار بگیرد. این رتبه در حالی به دست آمد که چین و کره جنوبی بالاتر از کاروان ایران ایستادند، البته اختلاف با کره جنوبی نیز بسیار کم بود.

بسکتبال با ویلچر ایران، قهرمان آسیا

تیم ملی بسکتبال باویلچر ایران در فینال بازی‌های پاراآسیایی برابر ژاپن قرار گرفت و ملی پوشان ایران کوارتر اول را با نتیجه ۲۱ بر ۱۲ واگذار کردند.

در کوارتر دوم با حملات و دفاع بیشتر ۲۰ بر ۱۷ پیروز شدند تا نیمه اول بازی با نتیجه ۳۸ بر ۳۲ به پایان برسد. شاگردان محمد دستیار در کوارتر سوم نیز ۲۱ بر ۱۵ مقابل ژاپن به برتری رسیدند و کوارتر چهارم هم با حساسیت و رقابت تنگاتنگ دو تیم دنبال شد که با پیروزی ۱۵ بر ۱۳ ملی‌پوشان کشورمان به پایان رسید تا در نهایت با برتری ۶۸ بر ۶۶ مقابل ژاپن قهرمانی این بازی‌ها را کسب کند.

شاهینی در لباس کوسه

طلایی‌ترین عضو کاروان ایران نه تنها در بازی‌های پاراآسیایی 2018 بلکه در تاریخ ورزش ایران در تورنمنت‌های بین‌المللی، صاحب ششمین طلای خود شد تا یک رکورد برای ثبت در تاریخ ورزش کشورمان ثبت کند. حالا دیگر نام شاهین در تاریخ ورزش ایران ثبت شده است. او به وعده عجیبی که روز اول بازی‌های پاراآسیایی داده بود، تا آخرین طلایش عمل کرد و حالا با کسب شش مدال زرین می‌تواند به تهران بازگردد. این پسر 25 ساله که در ماده‌های مختلف شنای معلولان صاحب رکورد است، اولین شناگر ایرانی بود که در بازی‌های پارالمپیک توانست به فینال برسد و پیش‌بینی می‌شود که در پارالمپیک 2020 اولین مدال‌آور شنای ایران هم باشد.

شاید قبل از این فقط در خاطر همه علاقه‌مندان ورزش از کسب چند مدال طلا در یک تورنمنت معتبر مثل المپیک یا حالا بازی‌های پاراآسیایی نام «مایکل فلپس» وجود داشت. شناگر آمریکایی که در چهار دوره المپیک 23 مدال طلا کسب کرد و اوجش در المپیک 2008 پکن بود که در 8 ماده به آب زد و 8 مدال طلا برای کشورش به دست آورد. حالا شاهین ایزدیار با درخشش بی‌سابقه در بازی‌های پاراآسیایی 2018 توانست نامی درخشان از خود به جای بگذارد و یادآور خاطرات مایکل فلپس باشد. شاهین هم نامش به عنوان یک اسطوره در تاریخ ورزش ایران ثبت شد و حالا باید به فکر درخشش در پارالمپیک باشد. او با کسب شش مدال طلا سهم بزرگی در موفقیت کاروان ایران در جاکارتا داشته و در حالی که تاکنون ایران 50 مدال طلا کسب کرده، این شناگر یک‌تنه بیش از
10 درصد طلاهای ایران را به خود اختصاص داده است.

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها