سری جدید مجله علمی عصرگاهی «چرخ»، به مهم‌ترین رویدادهای قلمرو دانش و فناوری با نگاهی تخصصی اما به زبانی ساده و قابل استفاده عموم مردم می‌پردازد و در حضور نخبگان و استادان ممتاز عرصه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، مسائل روزمره زندگی مردم را از زاویه علم واکاوی می‌نماید.
کد خبر: ۱۱۷۰۰۵۳

این برنامه از بخشهای ثابت «صندلی علم سنج»، «اتاق دانشمند» و «علم به زبان ساده» برای تلطیف ذائفه مخاطبان و نگاه جذابتر به دانش و دانشمندان بهره میبرد؛ فصل جدید برنامه «چرخ» از 16 تیرماه با تیم جدید به روی آنتن شبکه چهار سیما رفته است.

به گزارش جامجم، الهه بهبودی تهیهکننده برنامه از سال ۸۶ تا ۹۷ پیوسته برنامههای ترکیبی مختلفی را در شبکههای مختلف روی آنتن برده و در برنامههایی مانند حقوقی، معارفی، نوجوان، خردسال، زنان و.... با شبکههای مختلف یک، دو، سه، چهار، قرآن، افق و جامجم همکاری داشته است. سری جدید مجله علمی شبکه چهار سیما با عنوان «چرخ» از شنبه 16 تیرماه به تهیهکنندگی الهه بهبودی به صورت هفتگی شنبهها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش میشود.

«الهه بهبودی» تهیهکننده برنامه «چرخ» مهمان این هفته «سیما گپ» بوده و به ارائه توضیحاتی در خصوص آن پرداخته است که شرح آن را در ادامه میخوانید.

تهیهکننده چرخ درباره اهداف این مجله علمی گفت: هدف اصلی «چرخ» عمومیسازی علم است، و در سه حوزه ارائه دادههای علمی به زبان ساده و همه فهم، آشنا کردن مردم با سازوکار علم و دانشمندان و شریک کردن مردم در سیاست گذاریهای علمی کشور و حساس کردن مخاطبان عام به اهمیت مشارکت عمومی فعالیت میکند.

بهبودی درباره انتخاب موضوعات مختلف در برنامه گفت: موضوعات برنامه به شکل هفتگی در اتاق فکر مورد بحث قرار میگیرد. این موضوعات مانند اتفاقات روز حوزه علم، مناسبتهای تقویمی و رخدادهایی مثل جایزه نوبل، سفر به ماه، برگزاری المپیاد زیست در ایران و دیگر مطالب علمی در شورای سردبیری با حضور تهیهکننده، سردبیر و خانم ندا سپانلو مدیر گروه دانش مورد بررسی قرار میگیرد.

تهیهکننده برنامه پیامک و فضای مجازی را پل ارتباطی «چرخ» با مخاطبان خود دانسته و افزود: این ارتباط هم با مشارکت در نظرسنجیها و هم با ارائه نظرات تخصصی موضوعی برنامه است، برای ما بسیار جای خوشحالی دارد که ما را قابل دانسته و بدون جایزه و قرعه کشی درگیر محتوای برنامه میشوند. وی با تائید حضور اسپانسر در بعضی از برنامهها یادآوری کرد: اسپانسر برای برخی برنامهها مثل جنگها و برنامههای سرگرمی هیچ لطمهای به برنامه نمیزند و در حوزه مالی کمک موثری برای سازمان میباشد، اما قطع به یقین حضور اسپانسر در برنامههایی که وجهه فرهنگی اجتماعی سیاسی و... دارد تلویزیون را از رسالت خودش که فرهنگ سازی است، دور میکند.

بهبودی آینده برنامه «چرخ» را با رویکرد جدید و قالبهای متنوع دانست و افزود: امیدوارم با تلاش جمعی مان «چرخ» در فصل پنجم که با رویکردی جدید و قالبهای متنوع استمرار پیداکند، شعار برنامه ما «میدانیم که همه چیز را نمیدانیم» است، و امیدواریم میل به دانستن را در میان مخاطبان تقویت کنیم و با پرهیز از دادههای سطحی اینترنتی و دعوت به دانستن آنچه فهمش به زندگی بهتر کمک میکند و همچنین دعوت مردم برای مطالعه و جستجو یدقیق و عمیق شدن در موضوعات به دانش مخاطب بیفزاییم، ما فقط خبر نمیخوانیم بلکه خبرها را تحلیل و بررسی میکنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها