سنت و مدرن و اختلاف و نزاع‌هایشان فقط محدود به فلسفه نیست. الان در همین سینما فیلمی ساخته‌اند به نام یک غذای مدرن: لازانیا! این فیلم روی پرده است و گویا با استقبال نسبی هم روبه‌رو شده. علی رستگار، روزنامه‌نگار سینماکارِ فرهنگی جام‌جم به همین مناسبت و هفته کودک رفته سراغ حسین قناعت کارگردان و با او گپ و گفت کرده. همین الان ورق بزنید و بروید سراغ دستپخت رستگار؛ صفحه 11.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۵۹

خراسان در صفحات گروه فرهنگی امروز یک صفحه را در صفحه 9 به خودش اختصاص داده. حالا این را به حساب عرق خراسانی بودن ما نگذارید، ولی انصافا خدمتی را که این خطه به فرهنگ و هنر و ادبیات کرده، نمیشود با هیچ شیشه پاککنی از روی صفحه تاریخ و تمدن ایران محو کرد. امروز سالروز تولد محمدرضا شفیعیکدکنی است.

به همین مناسبت زینب مرتضاییفرد که خودش هم دانشآموخته ادبیات است و این روزها درگیر پایاننامه ارشد،رفته سراغ استاد و در همین صفحه یک متن خواندنی و بلندبالا از ویژگیها و حرفهای استاد نوشته. شفیعی را خیلیها با دانشجویانی میشناسند که در کلاسش تا پای تخته روی زمین مینشینند و گوش جان میسپارند به حرفهای استاد.

حسین و محرم و ارادت به او، خط و مرز نمیشناسد. صفحه 10 امروز گروه رفته سراغ نظرسنجی جالبی که همین یکی دو روز گذشته توسط یکی از مراکز نظرسنجی منتشر شده حاکی از آن است که در محرم همین امسال بیش از 80 درصد مردم پایشان به مراسم و آیینهای عزاداری امام حسین(ع) باز شده و شرکت داشتهاند. خبر از این خوبتر.

بچهها حسابی مایه گذاشتهاند و اعداد و ارقام مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران را بردهاند در نمودار و یک صفحه جذاب و زیبا درست کردهاند که به زبان آمار و ارقام و گرافیک و نمودار گزارش دادهاند که در محرم امسال چه خبر بوده و مردم چه کردهاند و چه استفادهای از برنامههای محرم بردهاند. خواندنش خالی از لطف نیست. ورق بزنید همین صفحه را مرور کنید.

شهید و شهادت را که میگوییم، فوری ذهن همه میرود سمت تاریخ و دفاع مقدس و 30 سال قبل و این حرفها، اما خب بهتر از ماالتفات دارید که هنوز کوچه و خیابانهای شهر بوی شهید میدهد و ماه و هفتهای نیست که در شهرهای این آب و خاک خبری از تشییع پیکر شهدا نباشد.

احتمالا حالا دیگر فهمیدهاید که قرار است از شهدای مدافع حرم حرف بزنیم.

فاطمه باقری رفته بهشتزهرا(س) و لابهلای مزار شهدا چرخیده و گزارشی داده از مزار این شهدا که در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شدهاند.

ورق بزنید بروید صفحه 12.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها