آمار تجاوز به کودکان در انگلیس تکان‌دهنده است

هیس! کودکان انگلیسی فریاد نمی‌زنند

نرخ رو به رشد رسوایی‌های جنسی در جوامع غربی که شکایات زنجیره‌ای علیه تجاوزات هاروی واینستاین تهیه‌کننده هالیوود و نیز اتهامات جنسی ضد برت کاوانا عضو دیوان عالی آمریکا از نمودهای برجسته آن هستند، حکایت از انحطاط اخلاقی گسترده جوامع غربی دارد. این فساد تا حدی پیش رفته که مردم این کشورها با شکل دهی جنبش‌هایی مانند me too# و why I did not report# تلاش می‌کنند با جلب توجه افکار عمومی از شدت این معضل بکاهند. یکی از کشورهای رکورددار در زمینه جرایم جنسی انگلیس است.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۱۹

بررسیهای جدید نشان میدهد با کمرنگ شدن اخلاق در جامعه انگلیس و تضعیف روزافزون بنیاد خانواده در این کشور خشونت جنسی در انگلیس شدیدا افزایش یافته است. این فساد گسترده کودکان را هم درگیر خود کرده و آمار تکاندهندهای از تجاوز جنسی در مدارس انگلیس وجود دارد. آمار سالهای اخیر نشان میدهد به طور معمول سالانه بیش از 500 هزار زن بریتانیایی مورد تجاوز یا حمله جنسی شدید قرار میگیرند. سالانه بیش از 138 هزار مرد نیز به وضعیت مشابهی دچار میشوند. در سال 2017 این آمار باز هم رشد کرد و حدود 510هزار زن انگلیس نوعی حمله جنسی را تجربه کردند تا این کشور با پیشی گرفتن از سوئد به پایتخت آزار جنسی اروپا تبدیل شود. شاید از این آمار تعجب کرده باشید یا به صحت آنها شک داشته باشید، اما باید بدانید این آمار نتیجه آخرین آمارگیری جرائم در انگلیس و ولز بوده که توسط دولت این کشور منتشر شده است.

این تحقیق نشان میدهد از هر پنج زن در انگلیس و ولز یکی از سن 16 سالگی نوعی آزار جنسی را تجربه کرده است. این در حالی است که مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرده که حدود 80 درصد قربانیان این حملات ماجرا را به پلیس گزارش نمیکنند. خطرناکترین بخش انگلیس از لحاظ میزان وقوع جرایم شهر لندن است، جایی که غیر از تجاوزهای جنسی، حملات اسیدپاشی نیز در آن به مشکل بزرگی تبدیل شده است .

هر روز، یک کودک

گزارش جدیدی که بتازگی توسط کمیته «زنان و برابریها» پارلمان انگلیس منتشر شده نشان میدهد ابعاد و شدت آزار و خشونت جنسی در مدارس این کشور نیز تکاندهنده است. گرچه دولت انگلیس آماری از تجاوز و آزار جنسی در مدارس منتشر نمیکند، اما این کمیته پارلمانی توانسته از طریق پژوهش، نظرسنجی و پرسشنامه متوجه ابعاد تکاندهنده این مشکل شود. براساس این آمار سالانه بیش از 5000 آزار جنسی در مدارس اتفاق میافتد. اعداد نشان میدهند به طور متوسط هر روز یک کودک در مدارس ابتدایی مورد تجاوز و سه کودک مورد آزار جنسی قرار میگیرد .

اما کودکان انگلیسی تنها در مدارس هدف جرایم جنسی قرار نمیگیرند. یک پژوهش دیگر نشان میدهد یکسوم دختران انگلیسی در مسیر مدرسه مورد آزار و اذیت جنسی قرار میگیرند. پژوهش جدید مؤسسه «برنامه بینالمللی انگلیس» نشان داد تقریبا از هر سه دختر انگلیسی یک نفر آنها در مسیر مدرسه و زمانی که یونیفرم بر تن داشته، مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است. این پژوهش که روی 1004 دختر جوان در بازه سنی 14 تا 21 سال انجام شد نشان داد 37 درصد دخترانی که در این پژوهش شرکت داشتند اعلام کردند در مسیر مدرسه مورد آزار جنسی قرار گرفتهاند. نتایج این پژوهش همچنین نشان داد یک هشتم این دختران اعلام کردهاند برای نخستین بار زمانی که 12 سال یا کمتر داشتهاند، اینگونه آزار و اذیتهای جنسی را تجربه کردهاند.

نگرانی مردم انگلیس

آمار بالای جرایم جنسی ضد کودکان نگرانی مردم و مقامات انگلیسی را برانگیخته است و آنها را واداشته با فشار به دولت خواهان مقابله شدیدتر قضایی با متخلفان شوند. شورای شهر بریستول که نقش مهمی در گردآوری اطلاعات مورد نیاز این گزارش داشته میگوید رسانهها، بازیهای ویدیویی و موسیقی باعث میشوند کودکان تصورات اشتباهی در مورد مسائل جنسی بزرگسالان داشته باشند و تشویق به ارتکاب اعمال ناشایست شوند.

یک معلم انگلیسی که خواست نامش فاش نشود در این رابطه به اسپوتنیک میگوید سوءاستفاده جنسی و زورگویی میان همکلاسیها در مدارس انگلستان «شایع و در حال افزایش» است. این معلم میگوید در مدرسهای در لندن که او در آن کار میکند مدیران بارها مجبور شدهاند درخواست بسته شدن گروههای واتسآپ را بدهند تا از پخش شدن تصاویر سوءاستفاده جنسی جلوگیری کنند. او میگوید بارها در دفتر خود شاهد آن بوده که دختران جوان مورد تحقیر و آزار قرار میگیرند چون تصاویر نیمهبرهنهای از آنها پخش شده است.

وی می افزاید: «در زنگ تفریح همواره شاهد استفاده بچهها بخصوص پسران از الفاظ جنسی رکیک هستم. خیلی وقتها پسران با دخترها خشن برخورد میکنند و دخترها هم تسلیم هستند.» وی ادامه می دهد: «این مساله برای من به عنوان یک والد و یک معلم نگرانی بزرگی است. من هرگز فکر نمیکردم به عنوان یک معلم و والد شاهد چنین وضعیتی باشم و این من را خیلی نگران میکند که بچه من در محلی که قرار است جای امنی باشد در معرض چنین خطرهایی هست.»

روحی که نابود شد

هفته پیش دو مادر که دخترانشان در مدرسه قربانی حمله جنسی همسالان خود شدهاند در نامهای به مقامات انگلیسی خواهان اقدام دولت برای جلوگیری از تکرار این دست اتفاقات شدهاند. مادر یکی از دختران به نام «بلا» در این نامه شرح میدهد دختر شش ساله وی چگونه به طور مرتب توسط پسران مورد سوءاستفاده جنسی قرار میگرفته است.

این مادر میگوید در نتیجه این اتفاقات از دخترش تنها «کالبدی از آنچه او بود» مانده است. وی میگوید: «آنها روح او را نابود کردند. آنها شخصیت قبلی دخترم را نابود کردند.» این مادر در نامه خود میگوید: «یکی از دختران ما سال دوم ابتدایی در مدرسه مورد تجاوز قرار گرفت.

دختران ما تنها قربانیان نیستند و آزار جنسی توسط کودکان در مدارس اپیدمی تبدیل شده است.»

امیرعباس اصغری

بین الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها