نمایش «بینوایان» 250 هزار تومان. «می.‌سی.سی.پی نشسته می‌میرد» 200 هزار تومان. ماجرای قیمت‌گذاری‌های نامتعارف عرصه تئاتر آن‌قدر بالا گرفته که هر روز رسانه‌ها به آن می‌پردازند و حرف تازه‌ای مطرح می‌شود. روز گذشته هم خبرگزاری مهر، سراغ شهرام کرمی، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد رفت.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۵۹

کرمی در این گفت‌وگو تاکید کرده قیمت نمایش باید اصلاح شود و قطعا به زیر ۲۰۰ هزار تومان خواهد رسید. او می‌گوید: وقتی درباره قیمت‌۲۵۰ هزار تومانی بلیت بینوایان شنیدم، گفتم باید قیمت‌گذاری بلیت متعارف باشد. قطعا بلیت نمایش بینوایان زیر ۲۰۰ هزار تومان است و اگر بالاتر باشد ما ورود خواهیم کرد.

این مقام مسؤول همچنین درباره تبلیغات خیابانی نمایش بینوایان بدون گرفتن مجوز گفت: درباره اتفاقی که برای نمایش بینوایان رخ داد و تبلیغات را پیش از صدور مجوز اجرای عموم آغاز کرد، هفته بعد در اولین جلسه شورای مرکزی نظارت و ارزشیابی مطرح می‌شود و هر تصمیمی که درباره آقای حسین پارسایی گرفته شود، اجرایی خواهد شد که این تصمیم می‌تواند تذکر به ایشان باشد یا برخورد عملی یا هر تصمیمی که در شورای مرکزی گرفته می‌شود.

کرمی می‌افزاید: شورای نظارت و ارزشیابی ما از این به بعد قطعا به سمت رویه و ساز و کاری خواهد رفت که در چارچوب یک روند منطقی و قانونی کارهای خود را پیش ببرد. معتقدم در هر حال اداره کل هنرهای نمایشی برای ارائه خدمات به هنرمندان شکل گرفته و ما وظایفی در قبال هنرمندان داریم. وظیفه ما صیانت از حقوق هنرمندان و حقوق مخاطبان و اعمال قوانین و مصوبه‌های رسمی است.

مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی عنوان می‌کند: اداره کل هنرهای نمایشی ناظر بر فعالیت‌های نمایشی در چارچوب قوانین و مقررات است. اصلی‌ترین نهادی که این وظیفه را به‌عهده دارد و کاملا قانونی است، شورای نظارت و ارزشیابی است. رویکرد من این است که به سمت ساز و کاری برویم همه چیز تابع یک روند و منطقی و قانونی باشد. بخشی وظایف هنرمندان، بخشی وظایف سالن دارها و بخشی هم وظیفه ما‌ست که از این مجموعه صیانت کنیم.

حال باید دید بالاخره سرنوشت قیمت‌های نجومی بلیت این تئاترها چه می‌شود. آیا قیمت‌ها اصلاح می‌شوند یا کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها راهی برای فرار از این ماجرا پیدا کرده و رفته‌رفته این کار را به یک رویه بدل می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها