متهم در دادگاه منکر قتل شد

درگیری مرگبار در دفترخانه

مردی که به خاطر اختلاف ملکی، با فروشنده درگیر و با ضربه‌ای مرگ او را رقم زده بود در جلسه دادگاه منکر قتل شد.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۶۶

به گزارش جامجم، رسیدگی به این پرونده از ظهر دوم بهمن سال 95 و به دنبال گزارش مرگ مشکوک مردی در یک مجتمع تجاری در محدوده میدان نوبنیاد تهران در دستور کار پلیس قرار گرفت. پس ازحضور ماموران در محل حادثه، مشخص شد حسین 65 ساله، فروشنده قطعه زمینی در خیابان پاسداران بوده که از دو سال قبل با خریدار ملک به نام رمضان اختلاف داشته است.سرانجام با گذشت دو سال و هنگام انتقال سند مالکیت زمین دردفترخانه، بین مالک و خریدارمشاجره شدیدی صورت گرفت که درپایان، فروشنده از ناحیه سر دچار آسیب شد و به بیمارستان انتقال یافت. اما باوجود تلاش تیم درمانی، صبح روز بعد در بیمارستان جان باخت.

ماموران در ادامه به تحقیق از خریدار ملک پرداختند که او مدعی شد: حدود دو سال پیش، زمینی به متراژ 250 متر را از حسین خریدم اما طی این مدت او اقدامی برای انتقال اسناد انجام نداد. همین مساله باعث اختلافهای شدید بین ما شد تا اینکه در نهایت بعد از دو سال، حسین تصمیم گرفت که سند را به نامم بزند به همین خاطر باهم در دفترخانه قرار گذاشتیم. روز حادثه مقابل دفترخانه با پسر حسین درگیر شدم، اما با وساطت دیگران، درگیری پایان یافت. چند دقیقه بعد با حسین دعوایم شد و در راه پلههای مجتمع تجاری که دفتر اسناد رسمی داخل آن بود با حسین درگیر شدم. اما ناگهان او تعادلش را از دست داد، زمین خورد و بیهوش شد.

این در حالی بود که وکیل خانواده حسین در تحقیقات عنوان کرد حسین در جریان درگیری با رمضان به قتل رسیده است.

در ادامه کارآگاهان به بررسی تصاویر دوربین مداربسته ساختمان پرداختند که مشخص شد که حسین و رمضان در زمان پایین آمدن از پلههای مجتمع تجاری، با یکدیگر درگیر شده و در یک لحظه رمضان با چاقو ضربهای به پشت گردن مقتول وارد کرده که همین ضربه باعث مرگ شده است.

با کشف این سرنخ، متهم دوباره بازجویی شد و گفت: پس از درگیری و مجروح شدن حسین، برای اینکه ماجرا لو نرود، به طبقه بالارفتم و چاقو را داخل سطل زباله انداختم و به داخل دفترخانه بازگشتم و با صحنه سازی طوری وانمود کردم که منتظر مقتول هستم. با تکمیل تحقیقات برای رمضان به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز جلسه دادگاه به ریاست قاضی عبداللهی برگزار شد و در ابتدای دادگاه، اولیای دم درخواست قصاص کردند.

رئیس دادگاه نیز در ادامه با تفهیم اتهام به رمضان از او خواست در برابر این اتهام دفاع کند. متهم وقتی در جایگاه قرار گرفت در دفاع از خود گفت: من و مقتول اختلاف ملکی داشتیم و بعد از رسیدگی به این اختلاف، دادگاه به نفع من رای داد و قرار شد مقتول در دفترخانه حاضر شود و سند را به نام من ثبت کند. در راه پله با هم درگیر شدیم و من با چاقویی که در جیب داشتم، یک ضربه به گردن او زدم. بعد از این ضربه از پلهها سقوط کرد. من نقشی در سقوط او نداشتم. بعد از ماجرا به خاطر ترس، واقعیت را نگفتم.

وکیل متهم نیز در دفاع از او گفت: بر اساس گزارش پزشکی قانونی، 80 درصد مرگ به خاطر ضربهای بوده که مقتول در حین سقوط به او وارد شده است. موکل من ضربه کشنده را وارد نکرده است.

رئیس دادگاه نیز در پاسخ به دفاع وکیل اعلام کرد، سقوط مقتول به خاطر ضربهای بوده که با چاقو وارد شده بود.

پس از آخرین دفاع متهم و وکیل مدافعش قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها