وزیر خارجه کره شمالی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد پیونگ‌یانگ هرگز یکطرفه تسلیحات اتمی خود را کنار نمی‌گذارد.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۷۷
وزیر خارجه کره شمالی: هرگز یکطرفه سلاح اتمی خود را کنار نمی‌گذاریم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه کره شمالی در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر تأکید کرد کره شمالی بدون پایبندی آمریکا به تعهداتش هرگز از سلاح‌های اتمی خود دست نخواهد کشید.

«ری یونگ هو»، وزیر خارجه کره شمالی، روز شنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد پیونگ‌یانگ تا زمانی که نتواند به آمریکا اعتماد کند، هرگز از سلاح‌های اتمی خود دست نخواهد کشید. وی همچنین از آمریکا خواست به تعهدات خود در نشست سنگاپور بین «کیم جونگ اون» و «دونالد ترامپ» پایبند باشد.

پس از نشست سنگاپور بین سران دو کشور، دونالد ترامپ و دیگر مقامات آمریکا بارها مدعی شدند که کره شمالی در حال برچیدن سلاح‌های اتمی خود است.

وزیر خارجه کره شمالی با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا و با بیان اینکه تحریم‌ها بی‌اعتمادی را بیشتر می‌کنند، افزود: خیال خامی است اگر تصور شود ادامه تحریم‌ها و خودداری آمریکا از اعلام رسمی پایان جنگ کره در نهایت کره شمالی را به زانو در می‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآوری کرد آمریکا کشوری است که پیش از کره شمالی سلاح هسته‌ای داشته و تنها کشوری است که تاکنون از این سلاح استفاده کرده است.

سران آمریکا و کره شمالی روز سه‌شنبه 12 ژوئن (22 خرداد) سال جاری پس از کش‌ و قوس‌های فراوان در سنگاپور برای نخستین بار با هم دیدار و گفتگو کردند. این نخستین باری بود که یک رئیس‌جمهور آمریکا در زمان حضور در کاخ سفید با رهبر کره شمالی دیدار می‌کرد. روسای جمهور قبلی آمریکا حاضر به انجام این کار نشده بودند. از این رو، بسیاری از تحلیلگران این دیدار را به ویژه با توجه به هسته‌ای شدن کره شمالی، یک پیروزی بزرگ برای پیونگ‌یانگ و مذاکره کره شمالی با آمریکا را نیز «مذاکره‌ای از موضع قدرت» می‌دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها