بجز نمایشگاه E3 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد گیم سال، Gamescom آلمان و انواع نمایشگاه‌ها و رویدادهای دیگر، یک نام درشت دیگر نیز همیشه می‌درخشد و آن چیزی نیست جز توکیو گیم‌شو یا TGS که در ژاپن برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۳۱

امسال یکی از خبرهای خوشایند این نمایشگاه، انتشار دستگاه بازی PlayStation Classic بود؛ دستگاهی جمع و جور که با 20 عنوان «معرف دهه» در حافظهاش، دسامبر امسال به بازار میآید. جز آن، جولان گیمهای دیدنی، هرکدام به نوبه خود احساسات گیمرهای هاردکور را قلقلک دادند که سراغ چند نمونه از عناوین چشمگیر این نمایشگاه میرویم.

شورش مرغان هوا

سری Ace Combat هواداران سینهچاک و قدیمی دارد و هر بار ساخت نسخهای جدید از آن اعلام میشود، قند توی دل خیلیها آب میشود. اما قسمت هفتم که نمایش بسیار خوبی در TGS داشته و قرار است ژانویه آینده (دی ماه) برای پلتفرمهای PC, PS4, XOne منتشر شود، جور دیگری همه را شاد کرده، چراکه این قسمت قرار است به آن حال و هوای سوررئال و اغراقآمیز نسخههای ابتدایی خود بازگردد و چنین وعده داده شده که داستانهایی مانند آنها روایت خواهد کرد. سازندگان حتی آن را با PlayStation VR هم تطبیق دادهاند تا دارندگان این وسیله بتوانند هیجان را تا مغز استخوان تجربه کنند.

بازار داغ دلاوران

هواداران سریهای Dynasty Warriors و Samurai Warriors این سری گیم را خوب میشناسند. قهرمانان دنیاهای این دو گیم، در مجموعه Warriors Orochi تحت لوای یک پرچم با بدخواهان مبارزه میکنند. قسمت چهارم از این عنوان، بیش از 170 کاراکتر قابل بازی دارد! امروز که این مطلب به چاپ رسیده، نسخه ژاپنی Warriors Orochi 4 برای پلتفرمهای PC, PS4, XOne و Switch به بازار آمده و نسخههای مربوط به کشورهای دیگر آن نیز ماه جاری منتشر خواهد شد.

مرده یا زنده سر حال و قبراق!

پس از شش سال، بالاخره عنوان جدیدی از سری DOA معرفی شد و قرار است سال میلادی آینده برای پلتفرمهای PC, PS4, XOne منتشر شود.

Dead or Alive 6 با موتور گرافیکی جدیدی ساخته شده که به مدد آن، آسیب وارده به مبارزان، روی بدنشان جا میاندازد و این به زیبایی کار میافزاید. سبک گیمپلی تغییر فاحشی نکرده، اما دو سیستم جدید به آن اضافه شده که میتواند رقابتها را داغتر کند. یکی از این دو سیستم، Fatal Rush نام دارد که میتوانید حملات قوی، اما کند را با آسیب بسیار به حریف وارد کنید. اولین ضربه، مهمترین ضربه است، چراکه اگر این یکی به حریف بخورد، بشدت آسیبپذیر شده سپس براحتی میتوان او را آماج حملات خود قرار داد. Break Gauge را هم پس از پر شدن، میتوان به منظور فرار از فنون گرفتنی یا ضربات کمبوی دشمن به کار گرفت. این قابلیت، حمله دشمن را مختل کرده و شرایط را برای مقابله به مثل فراهم میکند. تا اینجا 12کاراکتر این بازی معرفی شده و قطعا شمار شخصیتهای نسخه نهایی بیشتر خواهد بود.

شبح سامورایی

اثر Ghost of Tsushima یکی از بهترین عناوین انحصاری حاضر در نمایشگاه توکیو گیمشو بود. این اثر که برای کنسول PS4 منتشر خواهد شد و ظاهرا ورودی خاطرهانگیز دیگری را به رسته آثار فاخر سونی اضافه میکند، روایتی را در تسوشیما به نمایش خواهد گذاشت؛ یعنی جزیرهای که در قرن سیزدهم مورد حمله مغولها قرار گرفت. در این اثر، ساموراییها که شاهد شقاوتهای رانده شده نسبت به مردم خود هستند، به پا خواسته و مقاومتی دیدنی را رقم میزنند. سازنده این اثر، Sucker Punch، اهمیت بسیاری برای گرایش به واقعیت در این اثر قائل بوده و این را بهوضوح میتوان در ظاهر کار دید.

دیده قضاوت

Judge Eyes بهصورت انحصاری برای کنسول سونی منتشر میشود. نسخه ژاپنی آن در سال جاری میلادی و نسخه غربیاش، سال آینده به بازار خواهد آمد. در این اثر که تولیدی دیگر از سازندگان خلاق سری Yakuza است، در هیبت وکیلی فرو خواهید رفت که پروندههایی جدی مانند قتل را بررسی میکند. به هر حال با عنوانی از سازندگان یاکوزا طرف هستیم، پس انتظار ماموریتهای خندهدار و عجیب و غریب – مانند جاسوسی با پهپاد از شوهر – را داشته باشید! اکشن و زد و خورد هم تا دلتان بخواهد در این اثر وجود دارد.

نوستالژی در بهترین حالت ممکن

یک عنوان جذاب دیگر که فقط مهمان کنسول PS4 خواهد بود. (توکیو گیم شو، نمایشگاه وطن سونی است و مایکروسافت حضور پررنگی در دورههای متعدد آن ندارد) تتسویا میزوگوچی از آن گیمسازهاست که تا بهحال چند بار خود را با عناوین موزیکال و رویایی ثابت کرده که میتوان به Rex و Child of Eden اشاره کرد. حالا تیم جوان وی با نام .Enhance, Inc در حال اتمام Tetris Effect است که با استفاده از PlayStation VR و اقتباس از گیم بسیار معروف و تاریخساز تتریس (همان خانهسازی خودمان)، یک تجربه جذاب و دیدنی رقم بزند. این عنوان آبان امسال منتشر خواهد شد.

آمادگاه بادکنکی!

Ninjala از آن عناوینی است که هرقدر از بامزگی و جذابیتش بگوییم، کم است و ایده و گیمپلی بسیار جالبی دارد. البته در کل میتوان رد تقلید از عنوان محبوب و موفق دیگر Switch، یعنی Splatoon را در آن دید، ولی ایده گرفتن و تقلید تا وقتی از سر هوس و جهل نباشد، عیبی ندارد. ظاهر نینجالا که خبر از جهل نمیدهد! گیمپلی به این صورت است که کاراکترها با اسلحه دوربرد با یکدیگر مبارزه میکنند. مبارزها برای ساخت سلاح، آدامس بادکنکی باد کرده و میترکانند! هرقدر این بادکنکها بزرگتر شود، قدرت سلاح به دست آمده بیشتر و سرعت آن کمتر خواهد بود. البته این طور نیست که راحت برای خود آدامس بجوید و بادکنک بسازید! اگر حین ساخت بادکنک، دشمن شما را هدف قرار بدهد، ممکن است در حباب خود گیر بیفتید! با وجود نگاه خوشبینانه، باز هم برای قضاوت زود است و منتظر خواهیم بود تا اثر در تاریخی نامعلوم در سال 2019 به بازار بیاید.

سیاوش شهبازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها