آیین تجلیل از عوامل برنامه‌ساز طرح تابستانی قرآن کتاب زندگی برگزار شد

رادیو، پیشگام در طرح قرآنی 1452

آیین تجلیل از عوامل برنامه‌ساز طرح تابستانی و افتتاحیه طرح پاییز قرآن کتاب زندگی 1452، چهارشنبه، 4 مهر با حضور معاون صدای رسانه ملی و تعدادی از مدیران شبکه‌های رادیویی در صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۶۰

شاهآبادی، معاون صدا ابتدا از مدیران شبکههای رادیویی و برنامهسازانی که در به سرانجام رساندن این طرح تابستانی کمک کردهاند، تشکر کرد و گفت: قرآن بهعنوان کتاب زندگی باید در تمام شئون زندگی ما نقشآفرین باشد. اصولاجامعه قرآنی محقق نخواهد شد مگر اینکه ما سبک زندگی قرآنی داشته باشیم. کلید اصلی و نقطه آغاز این حرکت که مقدم بر اقدامات بعدی است، انس با قرآن است. طرح ۱۴۵۲ با سابقه چند ساله خود یک عامل موثر در مورد انس با قرآن است. انس با قرآن ابزار و وسایلی میخواهد و این طرح توانست به جای ورود ماهانه، ورود سالانه به این موضوع داشته باشد و در ایجاد انس با قرآن چه برای آنها که میخواستند با قرآن انس بیشتری بگیرند و چه برای آنانی که دارند آرام آرام ارتباطشان با قرآن را بیشتر میکنند، نقشآفرینی کند.

شاه آبادی بیان کرد: خوشبختانه رادیو به عنوان یک رسانه همراه و رسانهای که ماموریت خود را نقشآفرینی در مورد سبک زندگی قرار داده، این موضوع و اقدام ارزشمند را به عنوان یک فرصت در دست گرفت و در گذشته و حال برای این طرح گامهایی برداشت.

او ادامه داد: رادیو به عنوان رسانه زندگی سعی دارد آموزههای زندگی را در دل جامعه توسعه دهد. از این رو سعی کرد در این طرح و اقدام جای خود را پیدا کند. خوشحال هستیم که هر کدام از شبکهها جای خود را پیدا کردند و شبکههای تخصصی چون سلامت و ورزش نیز همکاری کردند و نقش خود را نشان دادند.

معاون صدا همچنین از شخصیتهای قرآنی به عنوان متخصصان این امر خواست برای کمک به اجرای هر چه بهتر این طرح نظرات و انتقادات خود را بیان کنند.

احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن نیز گفت: خوشحالم از اینکه توانستیم قدم کوچکی در اجرای این طرح برداریم. تلاش زیادی بخصوص از سمت شبکههای رادیویی و مدیریت چند رسانهای رادیو صورت گرفته است. امیدوارم آغاز خوبی برای تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور باشد. سعی بر این است هر سال یک جز از اجزای قرآن کریم حفظ بشود که ابتدا 16 سوره از جز سیام قرآن انتخاب و طرح بخوبی اجرا شد.

احمد فراهانی، مدیر گروه آموزش رادیو قرآن و دبیر علمی طرح تابستانی قرآن کتاب زندگی در رادیو قرآن هم بیان کرد 8250 دقیقه کار در مورد برنامههای تولیدی و زنده توسط رادیو قرآن و دوستان عزیزمان در هشت شبکه رادیویی در معاونت صدا برای این طرح اجرا شد. یکی از این برنامهها، برنامه قرآن کتاب زندگی بود که عصرها به مد 90 دقیقه از ساعت 17 اجرا میشد.

در میانه نشست تعدادی از مدیران شبکههای رادیویی گزارشهایی در مورد همکاری و مشارکت شبکههای خود در طرح تابستانی قرآن کتاب زندگی گزارشهایی را بیان کردند.

در ادامه حجتالاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآن کریم نیز بیان کرد جای فرهنگسازی درباره این موضوع در رسانه است و در این میان رادیو نقش بسزایی داشته، شبکههای رادیویی نیز هر کدام همان گونه که انتظار میرفت در چارچوب سلیقه مخاطبان خود در این حوزه همکاری کردند. او همچنین در مورد اهمیت جز سیام گفت کلید فتح قرآن را
جزء 30 آن میدانند زیرا هر کس این جزء را مطالعه کند با سورههایی مواجه میشود که موضوعات گوناگونی دارند و از این رو حسی که پس ازخواندن جزء 30 به انسان دست میدهد، حس متفاوتی شبیه ختم قرآن است.

او ادامه داد: چرا میگویند رسانه آینده جهان رادیو خواهد بود؟ این به این علت است که تاثیر سمع بر نفس از بصر بیشتر است.

ابوالقاسمی در گفتوگو با خبرنگار جامجم در مورد طرح پاییزی قرآن کتاب زندگی گفت: 13 سوره از
21 سوره باقیمانده از جزء 30 در طرح پاییز آموزش داده میشود و هشت سوره که کمی بزرگتر هستند در طرح زمستان برای آموزش استفاده میشوند؛ شروع طرح نیز از شنبه 7 مهر ماه خواهد بود.

نوشین مجلسی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها