به زمان نیاز داریم تا شرایط خوب شود

شفر: شجاعانه بازی می‌کنیم

وجه اشتراک اکثر مربیان بزرگ را می‌توان در نشست‌های خبری بازی‌های مهم جست‌وجو کرد. جایی که به جای کری خواندن برای تیم حریف، به گونه‌ای صحبت می‌کنند که فشار از روی بازیکنان خودی برداشته شود و انتظارات هواداران هم در حد معقول قرار بگیرد. وینفرد شفر هم در نشست خبری دیروز همین گونه بود:
کد خبر: ۱۱۶۶۷۴۴

امیدوارم در بازی پنجشنبه ورزشگاه پر از تماشاگر باشد چون این برای هر دو تیم خوب است.

همیشه در حالت عادی در کنفرانس خبری با همه رسانه‌ها دست می‌دادم اما این بار به‌دلیل ازدحام جمعیت چنین کاری مقدور نیست، با این حال به همه سلام می‌دهم و خوشامد می‌گویم.

قبل از بازی باید بگویم که یک مهمانی خوب از جانب استقلال برگزار شد که همه اعضای باشگاه، از کادرفنی و بازیکنان تا پیشکسوتان استقلال حضور داشتند. از این بابت که باشگاه بازیکنان قدیمی‌اش را فراموش نکرده خوشحالم و افتخار می‌کنم که جزئی از این خانواده‌ام.

دربی بسیار فوق‌العاده است. من دو دربی در ایران داشتم و چندین دربی به عنوان بازیکن و مربی در کشورهای مختلف بودم. در کنفرانس خبری همه تب دربی دارند. امیدوارم در این بازی هم ورزشگاه پر از تماشاگر باشد. ما بازیکنانی که قبلا در مقابل این تعداد هوادار بازی نکردند را از نظر ذهنی و فنی آماده کردیم.

ما بازی با پرسپولیس را آنالیز کردیم و کارهای تاکتیکی آن را مرور کردیم. هر دو بازی الدحیل را بررسی کردیم. خیلی از تیم‌ها پرس می‌کنند که پرسپولیس در دیدار برگشت بخوبی پرس کرد. این مهم است که ۹۰ دقیقه با نظم تاکتیکی بالا بجنگیم و همه بازیکنان توانشان را برای کمک به بازیکنان دیگر بگذارند.

ما از آسیا حذف شدیم و باید شجاعانه در دربی بازی کنیم. با حمایت‌های هوادارانمان در ورزشگاه و خارج از ورزشگاه می‌توانیم دربی را ببریم.

نمی دانم چطور برخی می‌گویید که استقلال از نظر تاکتیکی آماده نیست؟ نصف تیم ما در آخر فصل جدا شدند. ما به زمان نیاز داریم که شرایط خوب شود. مطمئن باشید مانند سال گذشته شرایط خوب می‌شود ولی مانند پلی‌استیشن نیست که یک دکمه را بزنید و همه چیز درست شود. زمانی که گواردیولا به سیتی رفت گفت که نیاز به زمان داریم تا قهرمان شویم. در دورتموند هم همین طور بود و هواداران ما هم این را می‌دانند و مطمئن هستند که تمام تلاشمان را برای رسیدن به شرایط مطلوب به کار می‌گیریم.

اگر هواداران استقلال یا پرسپولیس بگویند دربی را نمی‌بریم، هواداران خوبی نیستند. آنها به دنبال پیروزی هستند. دربی تهران یکی از داربی‌های بزرگ دنیاست.

پارسال به من گفتند که باید حتما دربی را ببرید اما وقتی شکست خوردیم، چون هواداران تلاش ما را دیدند، از ما حمایت کردند. من نگرانی بابت دربی ندارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها