نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از ارسال نامه رسمی عربستان به ایران برای اعلام نام شهدای مسجدالحرام و بازماندگان آن حادثه با هدف پرداخت دیه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۲۷

به گزارش ایسنا، حجتالاسلاموالمسلمین سیدعلی قاضیعسکر با بیان اینکه بعثه و سازمان حج دو پرونده منا و مسجدالحرام را گام به گام جلو برده‌اند و در همه مذاکرات سیاسی با مقامات آن کشور به عنوان نخستین موضوع پیگیر شده‌اند، گفت: اخیرا نامه رسمی از سوی دفتر نمایندگی عربستان در نیویورک فرستاده و درخواست شده اسامی شهدای مسجدالحرام و بازماندگان آن حادثه را بفرستیم که ۳۱ شهریور آخرین وکالت‌نامه امضا شد.

وی ادامه داد: این اسامی را می‌فرستیم و امیدواریم اولین بخش پرداخت‌های دیه به خانواده‌های مسجدالحرام بزودی انجام شود. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره تغییر رفتار عربستان در مقابل ایران برای پیگیری و به نتیجه رساندن موضوع منا با توجه به سطح روابط دو کشور گفت:‌ هیچ کشوری مساله شهدای منا را پیگیری نمی‌کند جز ایران. امیدواریم به فضل خدا این پرونده نیز به نتیجه برسد. به سعودی‌ها گفته‌ایم کمیته حقیقت‌یاب را شما تشکیل داده‌اید و ما در آن حضور نداریم، باید مدارکی را که دارید در اختیار ما قرار دهید تا نظر بدهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها