«لوتوس» یا گل نیلوفر آبی سمبل زندگی، باروری، زیبایی و تندرستی در فرهنگ ایران باستان بوده است. نمادی که عنوان یک برنامه متفاوت در شبکه سلامت است و بر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های انسان عصر مدرن یعنی سلامت و زیبایی پوست‌ومو تمرکز دارد که تلاش برای رفع این نیاز، مخاطب را برای دیدن آن ترغیب خواهد کرد. البته روزانه شبکه‌های مختلف رسانه ملی با برنامه‌های متنوعی نظیر نسخه، یک فنجان سلامت و طبیب به این‌گونه موضوعات می‌پردازند اما آنچه «لوتوس» را از برنامه‌های مشابه متمایز می‌کند، ترکیب موضوعات پزشکی پوست‌ومو با موضوعات زیبایی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی است که می‌تواند به صورت تخصصی مورد استفاده بینندگان واقع شود. سری دوم لوتوس، به تهیه‌کنندگی محمدرضا حیدری، روزهای فرد راس ساعت 23 از شبکه سلامت روی آنتن می‌رود. به ارزش افزوده این برنامه برای مخاطبان در قیاس با برنامه‌های پزشکی دیگر نگاهی می‌کنیم:
کد خبر: ۱۱۶۴۴۱۳

درد و درمان بعلاوه لبخند

گلدرشتترین جذابیتهای برنامه لوتوس برای بینندگانی که آن را پیگیری میکنند، استفاده از اجرای بامزه و پرهیجان حسین رفیعی است. مجری باسابقه تلویزیون که در هر نقش و برنامهای ظاهر میشود، شیرین و دلنشین است، حتی اگر برنامهای مربوط به تندرستی و سلامت باشد. او در این برنامه مثل همیشه با شوخطبعیهای کلامی خاص خودش، شادابی و نشاط خوبی را به فضای لوتوس بخشیده و اگر فقط چند دقیقه هم مخاطب اجرای رفیعی باشیم، برای نشستن و دنبال کردن ناخوآگاه تمام برنامه کافی است؛ بخصوص اول برنامه که خودش هم به بیننده توصیه میکند؛ «از پای گیرندههاتون تکون نخورید که حرفهایی براتون داریم که خیلی به دردتون میخوره». این لحن متفاوت و دلچسب از تلخی و سختی درد و رنج بیماری و توصیههای بهداشتی میکاهد و بیننده را با رضایت بیشتر شنونده و پذیرای آنها میکند. چیزی که در برنامههای معمول از این نوع کمتر شاهد آن هستیم.

نگاه هنرمندانه به سلامت

حضور یک هنرمند شناخته شده سینما و تلویزیون یکی از کارهای نوآورانه برنامه لوتوس است که ضمن جذب تماشاچیان، تجربیات چهرههای سرشناس را درباره کیفیت حفظ زیبایی و سلامت پوستومو با بینندگان به اشترک میگذارد. چراکه ستارههای عالم هنر بیشتر از هر عاملی با سلامت و زیبایی چهره و پوستشان مورد توجه عموم هستند و توصیههای آنها میتواند برای مخاطبان مورد استفاده باشد. در همین رابطه دیگر غافلگیری لوتوس برای تماشاگرانش، حضور استندآپ کمدینهای جوان است که اجراهایی با موضوع برنامه ارائه میکنند و درحین طراوتبخشی به فضای برنامه، نکات ظریفی را در قالب یک نمایش صحنهای به تصویر میکشند که کمتر در میان صحبت کارشناسان علوم پزشکی به آنها اشاره میشود. همین طور اجرای یک مسابقه مفرح با حضار در برنامه، یکی دیگر از تدابیر جذاب گروه برنامهساز لوتوس است.

سلامت جسم و روان با لوتوس

اثرات سالمندی بر پوستومو، کشیدن سیگار و قلیان و تاثیرات آن بر سلامت، انجام عملهای کوچک و بزرگ زیبایی در آرایشگاهها و بررسی تبعات آن و... چند موضوع از دهها عنوان مورد بررسی در برنامه لوتوس هستند که بر زیبایی و تندرستی پوستومو و درنتیجه حفظ جوانی تمرکز دارد. اصلیترین فایده تولید چنین برنامهای با محوریت بهداشت و زیبایی پوستومو، در گام نخست تاکید بر اطلاعرسانی و پیشگیری از بیماریهای احتمالی این دو بخش مهم بدن و در گام بعدی اطلاع یافتن از روشهای درست و اصولی درمان است. از طرف دیگر، لوتوس از جنبه‎‎های روانی و اجتماعی سلامت پوستومو غافل نشده و با دعوت از اساتید دانشگاه در حوزه روانشناسی و جامعهشناسی در کنار متخصصان پزشکی، به واکاوی هر دو بعد بهداشتی و درمانی و نیز فرهنگی حاکم بر هر پدیده مرتبط با سلامت آحاد جامعه میپردازد.

ویزیت رایگان در مطب تصویری

لوتوس با دعوت از متخصصان علوم بهداشتی و درمانی در زمینه‎های گوناگون مرتبط با پوست‌ومو در قسمت‌های مختلف برنامه به همه سوال‎ها و نگرانی‌های عمومی از زبان کارشناسان پاسخ می‌دهد. به جز پاسخگویی کارشناسان به مسائل پزشکی مرتبط با موضوع هر برنامه، پزشک دعوت شده به انواع پرسش‌های حضار در استودیو هم جواب می‌دهد و به قول حسین رفیعی در عرض یک ساعت، غیر از بینندگان حداقل 20 ویزیت رایگان انجام می‌شود.

سارا صالحی

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها