ایران -ازبکستان؛ این بازی 2/5 میلیون تومان قیمت دارد!

پرواز تیم ملی به تاشکند

تیم ملی بعدازظهر امروز، تهران را به مقصد تاشکند ترک می‌کند تا برای بازی سه‌شنبه‌شب مقابل تیم ملی ازبکستان آماده شود. برخلاف بازی 29 اردیبهشت برای بدرقه تیم ملی در آزادی که تیم امید ازبکستان را رودرروی تیم ملی بزرگسالانمان دیدیم، این بازی یک بازی کاملا رسمی است که آغاز رسمی کار هکتور کوپر با ازبکستان هم محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۷۲

کیروش روی هوا

طبق معمول کارلوس کیروش با دست پس زد و با پا پیش کشید. او از جام جهانی تا شروع اولین اردوی تیم ملی مدام ناز کرد و هر بار نام او برای هدایت یک کشور مطرح میشد تا سرانجام او وارد ایران شد و اردوی تیم ملی را زیر نظر گرفت.

آرامش مشکوک!

فعلا آرامش برقرار است که این کمی خطرناک به نظر میرسد. کارلوس کیروش، بلافاصله بعد از بازیهای تیم ملی در جام جهانی به همه و بخصوص به برانکو تاخت و موج جدیدی از بحران را بهوجود آورد. این بحران، شکل خطرناکی به خود گرفت و همه اهالی فوتبال را ترساند و در نهایت همه به این نتیجه رسیدند که طرفین خارجی دعوا باید سکوت کنند. امیدواریم این آرامش ادامه داشته باشد. تا جام ملتها و حتی بعد از آن؛ اما با روحیهای که از کیروش سراغ داریم، بعید میدانیم او خاموش بماند. این سکوت خیلی زود میشکند.

تمرین دیروز

تیم ملی عصر دیروز مطابق برنامه تمرین کرد و صبح امروز هم تمرینی جدی را در برنامه دارد. تمرین صبح امروز از ساعت 10 در زمین چمن ورزشگاه 78 هزار نفری آزادی آغاز میشود. 15دقیقه قبل از شروع تمرین، 3 نفر از بازیکنان پاسخگوی رسانهها خواهند بود.

پرواز با 4 غایب

رشید مظاهری، محمد خانزاده و کاوه رضایی بازیکنانی بودند که بهدلیل مصدومیت، بازی با ازبکستان را از دست دادند. سردار آزمون هم در تمرینات حاضر نشد تا به این دلیل از اردو خط بخورد.

هیچ یک از بازیکنان مصدوم، بختی برای حضور در ترکیب اصلی نداشتند و جای سردار را هم کریم انصاریفرد خواهد گرفت. تیم ملی تغییر فراوانی با تیم جام جهانی نداشت و تنها رضا قوچاننژاد از تیم جدا شده که با توجه به روحیه کیروش دیگر او را در تیم
نخواهیم دید.

لباس تیم ملی

گرچه لباس تیم ملی خیلی بیسروصدا از آدیداس به سمت آل اشپرت رفت؛ اما تیم ملی در این بازی هم با پیراهن آدیداس بازی میکند. این شاید آخرین بازی تیم ملی با این برند باشد.

تمرین فردا

تیم ملی فردا یک جلسه تمرین میکند. این تمرین در ورزشگاه محل برگزاری بازی یعنی در ورزشگاه اختصاصی بنیادکار در شهر تاشکند برگزار میشود.

بازی حساس

کارلوس کیروش سهشنبهشب یک مربی سردوگرم چشیده به اسم هکتور کوپر را رودرروی خود می‌بیند. یک مربی موسپید که البته 3 سال از خودش جوان‌تر است!

فروش بلیت

فدراسیون فوتبال ازبکستان از دیروز پیش فروش بلیت بازی با ایران را در ورزشگاه بنیادکار شهر تاشکند آغاز کرد.

در اطلاعیه فدراسیون ازبکستان آمده است: «علاقه‌مندان به تیم ملی می‌توانند با مراجعه به ورزشگاه ملی تاشکند (بنیادکار) بلیت‌های این بازی را پیش خرید کنند تا مشکلی برای ورود به ورزشگاه و تماشای بازی با ایران نداشته باشند. پیش فروش بلیت‌ها از دیروز آغاز شده و تا یک ساعت به شروع بازی سه‌شنبه (ساعت 20 به وقت تهران) ادامه دارد». قیمت بلیت‌ها از 20 هزار سووم ازبکی آغاز و تا 25 هزار و 50 هزار سووم (واحد پول ازبکستان) برای جایگاه‌های ویژه ادامه دارد که با توجه به ارزش پول ازبک‌ها در ایران این قیمت‌ها از یک تا 5/2 میلیون تومان سووم (واحد پولذ ازبکستان) خواهد بود؛ البته فعلا.

پیام ویژه کیروش برای استقلالیها

کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان اسامی بازیکنان مدنظر خود را برای حضور در بازی مقابل ازبکستان انتخاب کرد که در آن لیست شاهد حضور 6 بازیکن از استقلال هستیم.

نکته مهم اینجاست که کی‌روش با انتخاب این لیست، پیام ویژه‌ای برای استقلالی‌ها فرستاد و به شرایط دفاعی آنها نمره مثبت داد.

سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، وریا غفوری و علی کریمی 6 بازیکنی هستند که همگی قدرت بازی در خط دفاع یا پست‌های دفاعی را دارند و این نشان می‌دهد کی‌روش علاقه فراوانی به مدافعان تیم آبی‌پوش پایتخت دارد. عجیب‌تر این‌که تا قبل از جام جهانی، این پرسپولیسی‌ها بودند که معمولا مدافعان‌شان را در تیم ملی می‌دیدند؛ علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، کمال کامیابی نیا و... بازیکنانی بودند که توسط کی‌روش، زیاد به تیم ملی دعوت می‌شدند اما حالا انگار قرعه به استقلالی‌ها افتاده تا خط دفاع تیم ملی در دیدار مقابل ازبکستان را بچینند.

پیام کی‌روش به استقلالی‌ها نیز، افزایش یا حتی حفظ توان تدافعی‌شان است و آنها باید بیشتر، مراقب خط دفاع خود باشند. این در حالی است که استقلال در آخرین دیدار خود مقابل السد قطر با حساب 3 بر یک متوقف شد و آمار و آنالیزها از شرایط نامساعد دفاعی استقلالی و بی‌برنامگی شفر در این فاز خبر می‌داد اما کی‌روش اعتقاد دیگری دارد و می‌خواهد زیربنای ایران در جام ملت‌ها را با حضور بازیکنان فاز دفاعی استقلال بچیند.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها