معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در حالی از پایش سوخت و انتشار نتایج پایش هفتگی سوخت سخن می‌گوید که قرار بود این برنامه از آبان سال گذشته انجام شود و نتایج حاصل روی پورتال سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور منتشر شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۳۵۱

به گزارش آنا، مسعود تجریشی درباره علت اطلاعرسانی نکردن سازمان محیط زیست در خصوص نتایج پایش هفتگی سوخت کشور بیان کرد: تصور میکنم آقای کلانتری گفتند از آبان باید سوخت کشور را پایش کنید، زیرا قبلاً پایش نمیکردیم. وی ادامه داد: در سازمان به ما میگفتند که ما نمیتوانیم گوگرد در گازوئیل را بگیریم؛ اما در آذر پارسال موفق به عقد قرارداد و تامین مالی با یک دانشگاه شدیم و آنها در پایش سوخت به ما کمک کردند. هم اکنون پایش انجام میشود؛ البته شاید تقصیر من بوده و باید این اطلاعات را مکتوب و در سایت منتشر کنم.

تجریشی یادآور شد: جمعبندی پایش در سال 96 را انجام دادیم و 90 درصد اوقات هیچ مشکلی نداشته و به صورت مکتوب دستور میدهم که منتشر شود. این در حالی است که تجریشی حتی به خاطر ندارد که آبان سال گذشته در نخستین نشست خبری، خود از دستور رئیس جدید سازمان محیطزیست مبنی بر پایش دو هفته یکبار سوخت خبر داده و گفته بود: «یکی از مولفههای برخورداری از هوای پاک، سوخت استاندارد و مناسب است. سازمان حفاظت محیطزیست به صورت فصلی در کل کلانشهرها به شکل رندوم (تصادفی) از جایگاههای توزیع سوخت نمونهبرداری و پایش میکند؛ اما از دو هفته (آبان96) پیش بنا به دستور رئیس سازمان محیطزیست قرار شده پایش و کنترل سوخت توزیعی بویژه در تهران و کرج دو هفته یکبار انجام شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها