گزارشی از یک شکست تلخ در آزادی

استقلال دوباره می ایستد؟!

استقلال تهران در ورزشگاه آزادی و در میان بهت طرفدارانش، سه گل از السد خورد و به نوعی در خانه با لیگ قهرمانان آسیا، خداحافظی کرد. هواداران این تیم امید چندانی به دیدار برگشت ندارند چراکه معتقدند وقتی در خانه سه گل خورده‌اند، در زمین السد، حتی با خطر بزرگتری روبه‌رو خواهند بود. تیم قطری علاوه بر سه گلی که به ثمر رساند می‌توانست دوسه گل دیگر هم بزند ولی به نوعی بسیار بدشانس بودند که گل‌های بیشتری به آبی‌ها نزدند.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۶۰

استقلال دوشنبه‌شب به معنای واقعی یک تیم شکست خورده بود. این تیم در نیمه اول با توجه به اشتباه مهلک دروازه‌بان حریف به گل رسید ولی در نیمه دوم، قافیه را به‌طور کلی باخت و عده زیادی از هواداران را با اشک به خانه‌هایشان فرستاد.

این شکست، فرسنگ‌ها با اظهارات پیش از مسابقه فرق داشت. فتحی سرپرست باشگاه گفته بود با حضور هواداران السد را شکست می‌دهند. اسماعیلی هافبک این تیم گفته بود از السد هراسی ندارند و می‌خواهد با حمایت هواداران برنده شوند.

شفر هم تاکید کرده بود برای برد به میدان می‌روند. حیدری چند وقت پیش گفته بود می‌خواهند در بازی رفت کار را تمام کنند! اما چیزی که در زمین مسابقه رخ داد، آن چیزی نبود که بازیکنان، مربیان و مسئولان استقلال درباره‌اش حرف می‌زدند. اکثر کارشناسان بعد از بازی می‌گفتند استقلال از همان فصل نقل و انتقالات قافیه را به السد باخت، وقتی نتوانست بازیکنانی چون تیام، جپاروف، حسینی و امید ابراهیمی را حفظ کند. امید و حسینی خودشان رفتند ولی استقلال با تیام و جباروف می‌توانست قرارداد ببندد اما اینقدر دست دست کردند تا آنها رفتند. جپاروف آمده بود بماند اما قراردادش را تمدید نکردند و در آخر گفتند از کجا معلوم می‌توانست کیفیت فصل قبل را داشته باشد! تیام را هم به ترکیه کشاندند ولی در نهایت گفتند رقمش بالا بوده و بهتر است نباشد.

سپس دنبال بازیکنان جدید افتادند، آن هم از طریق همان مدیر برنامه‌ای که داستان‌های تیام و استقلال را درست کرد. نیومایر با نزدیک به 500 هزار دلار به استقلال ملحق شد. الحاجی گرو هم بالای 500 هزار دلار برای استقلال هزینه داشت. علی کریمی معمولا مصدوم به جای امید ابراهیمی معمولا آماده جذب شد. دانشگر را خریدند تا مثلا جای حسینی را پر کند! اما حالا مشخص شده شفر و استقلال در خریدهای تابستانی کاملا شکست خورده بوده‌اند. البته نیومایر خیلی هم بد مقابل السد بازی نکرد و برای همه سوال است که واقعا شفر این بازیکن را به دلیل مصدومیت تعویض کرد؟ الحاجی گرو هم زیاد از بازیکنان السد خطا گرفت ولی مشخص بود کیفیت فنی او زمین تا آسمان با بازیکنی چون مامه تیام فرق می‌کند.

سرپا می‌ایستیم

حالا استقلالی‌ها امید زیادی به بازی برگشت ندارند ولی فوتبال محلی است برای کارهای غیرممکن. طبیعتا بازیکنان این تیم می‌توانستند بعد از شکست مقابل السد، در جمع خبرنگاران حاضر شوند و از غیرممکن‌ها بگویند ولی سکوت آنها بیشتر اعصاب هواداران را خرد کرد.

وینفرد شفر سرمربی استقلال هم با ناراحتی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «ما در نیمه دوم آن کیفیتی را که مدنظر داشتیم و باید مقابل السد ارائه می‌کردیم، نداشتیم. می‌توانم بگویم شاید روی هر چهار گل اگر تمرکز بیشتری بود، به ثمر نمی‌رسیدند. شاید یک مقدار خنده‌دار باشد که بگویم چه گل‌هایی خوردیم و چه گلی زدیم، اگر بازیکنان تمرکز بیشتری داشتند، به ثمر نمی‌رسیدندشفر ادامه داد: «این را بگویم شما در بازی بعدی تیمی جدید با قدرت بیشتر خواهید دید و من باید در اطراف تیمم بعضی چیزها را متوقف کنم. شما من را می‌شناسید که وقتی زمین می‌خوریم، مهم نیست بلکه این اهمیت دارد که بازهم بتوانیم بلند شویم و بایستیم. ما باید یکسری مسائل را در تیم خودمان تغییر بدهیم. ما دوباره برمی‌گردیم و دوباره می‌گویم وقتی شما زمین می‌خورید و شکست خورده هستید، مشکلی نیست، بلکه این اهمیت دارد که دوباره بلند شویم. اکنون می‌گویم که ما دوباره بلند می‌شویم و برمی‌گردیم

حمله مجازی به شفر

از دوشنبه‌شب و به محض پایان مسابقه، انتقادها در فضای مجازی بیشتر و بیشتر شد. هوادران شاکی تلاش کردند تا به پیج بازیکنان مختلف تیم حمله کنند ولی در این بین حمله اصلی به پیج وینفرد شفر سرمربی تیم صورت گرفت. هواداران شاکی پای یکی از پست‌های او بیش از 5 هزار کامنت گذاشتند و به گلایه از این مربی پرداختند.

اکثر آنها به حضور دانشگر در زمین مسابقه اعتراض داشتند و اعتقاد داشتند باید نیومایر در زمین مسابقه حفظ می‌شد. البته شفر بعد از بازی درباره تعویض این بازیکن گفت: «مشکل نیومایر خطایی بود که اواخر نیمه اول روی پایش انجام شد. پای او درد گرفته بود. با شما صحبت کرده بودم که این بازیکن تازه آمده و هنوز آماده و با تیم ما هماهنگ نیست. نیومایر بین دو نیمه با من صحبت کرد و خواست تعویض شود که پس از تعویض او نیز روزبه چشمی در خط هافبک قرار گرفت. چشمی خوب بازی کرد و مشکلی از آن ناحیه وجود نداشت

انتقاد اکثر هواداران این بود که چرا وقتی روزبه چشمی این‌قدر خوب در قلب خط دفاع بازی کرده، باید یک خط جلوتر برود تا دانشگر در قلب دفاع قرار بگیرد؟ این بازیکن جزو ضعیف‌ترین بازیکنان تیم بود و عملکرد بسیار ضعیفی داشت.

استقلالی‌ها اکثرا انتقاد داشتند که چرا باشگاه در نقل و انتقالات تیام و جپاروف را رد کرده و نتوانسته امید ابراهیمی و حسینی را حفظ کند. آنها حتی با انتشار تصویری از شماتیک ترکیب استقلال در فصل گذشته، این بازیکنان را ستون تیم نامیدند و به انتقاد شدید از باشگاه پرداختند. در همین حال فتحی سرپرست استقلال می‌گوید: «قطعا بازیکنانی که خریدم بهتر و بهتر خواهند شد و نیاز به زمان دارند

علی کریمی بازهم خانهنشین شد!

علی کریمی بازیکنی که بهخاطر مصدومیت جام جهانی را از دست داد، به استقلال ملحق شد. از همان ابتدا مشخص بود این خرید میتواند برای استقلال پرهزینه باشد. علی کریمی پیش از بازی السد در حالی که داشت در زمین مسابقه گرم میکرد، مصدوم شد! مصدومیت او هم از ناحیه کمر است. این بازیکن چند سالی است از درد کمر رنج میبرد. و معلوم بود در صورت حضور در استقلال ممکن است هفتههایی را بهدلیل این مصدومیت کهنه از دست بدهد. اتفاقی که پیش از بازی رخ داد ادعای کادر پزشکی استقلال پیش از عقد قرارداد با این بازیکن صحه گذاشت و مشخص شد که علی کریمی از مشکلی قدیمی رنج میبرد. وینفرد شفر هم درباره مصدومیت او گفت: «ما در 11 نفر ابتدایی ترکیبمان تغییر ایجاد کردیم، آن هم در حالی که علی کریمی باید در هافبک دفاعی بازی میکرد، اما در گرم کردن ابتدای بازی اعلام کرد دیگر نمیتواند بازی کند. ما هم مجبور به ایجاد تغییراتی در ترکیب تیممان شدیم. امیدواریم او خیلی زود بتواند تیم را همراهی کند.»

«شفر » ول کرد!

شفر در بازی با السد و از لحظهای که استقلال گل سوم را دریافت کرد، کار را ول کرد و حتی ترجیح میداد تعویض نکند! او روی نیمکت به حالت اعتراضی نشسته بود. مهدی پاشازاده یکی از پیشکسوتهای استقلال در تحلیل این اتفاق میگوید: «شفر روی نیمکت مینشیند یعنی به کار مدیران تیم و اینکه بازیکنان جدیدش دیر به تیم اضافه شدند، اعتراض دارد و نشان میدهد که به بازی برگشت هم امید ندارد. متاسفانه باید از الان استقلال را تیم حذف شده این مرحله بدانیم.»

نوی مایر اعتراض کرد، شفر شاکی شد

یکی از حاشیههای مهم دیدار استقلال مقابل السد قطر که از چشم بسیاری از رسانهها دور ماند، ماجرای اعتراض مارتین نویمایر هافبک دو ملیتی آبیها به تعویضش بود. بعد از بیرون آمدن این بازیکن، روند بازی استقلال نیز تغییر کرد و آبیها در نهایت نتیجه را با حساب 3 بر یک به نماینده قطر واگذار کردند. در این دیدار، شفر هر بار به سمت نیمکتش برگشت، اعتراض و رفتار اعتراض آمیزی از سوی نویمایر دید. این اعتراضات حتی تا رختکن و سپس میکسدزون هم کشیده شد و نویمایر در جمع خبرنگاران به این موضوع اذعان کرد که بیرون آمدنش، همه چیز را خراب کرد و کاملا تصمیم کادرفنی بود. خودش هم از اینکه چرا تعویض شده، متعجب بود اما حرفی نزد و واکنش تندی نداشت.

یکی از نزدیکان به باشگاه استقلال به جامجم گفت: «شفر از نتیجه بازی بشدت عصبانی بود اما ماجرای اعتراضهای نویمایر، او را شاکیتر کرد. این بازیکن وقتی در زمین بود، عملکرد خوبی داشت ولی وقتی بیرون آمد، رفتارهایی داشت که از چشم شفر دور نماند و شاید به زودی، واکنشی از سوی شفر نسبت به رفتارهای این بازیکن شاهد باشیم.»

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها