نیم‌تای بالای صفحه اول روزنامه‌ها به نوعی تریبون اعلام مواضع و مهم‌ترین بخش یک روزنامه است. در «دکه» نیم‌نگاهی به صفحه برخی روزنامه‌ها داریم و نکاتی که در مورد آنها به ذهنمان می‌رسد، می‌نویسیم.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۱۰

سوژه روز

تشییع پیکر مرحوم عزتا... انتظامی از سوژههای اصلی رسانههای روز دوشنبه بود! تیترهایی از سخنرانان مراسم تشییع تا بازی با نقشهایی که مرحوم انتظامی برعهده داشته از جمله تیترهایی بود که با مرور صفحه یک روزنامهها شاهد آن بودیم.

تغییر سرپرست دانشگاه آزاد هم روز گذشته حرف و حدیثهای بسیاری با خود داشت. تغییری که به نظر میآید کسی انتظارش را نداشت و همین سبب شد بسیاری از رسانهها سراغ آن بروند. هرچند در این بین باز هم برخی دست به عقدهگشایی زدند، اما در هر صورت سوژهای بود که رسانهها بسادگی از کنارش عبور نکردند.

نامه محمدباقر قالیباف به سران قوا هم در برخی رسانهها بازتاب داشت. اینکه شهردار سابق تهران این روزها سعی دارد حضور فعالی در فضای اظهارنظر داشته باشد تا در کوران دعواها حرفی زده باشد که به اصطلاح درد دل مردم است. هرچند شاید اگر این نامه از سوی شخص دیگری بود اینطور در رسانهها بازتاب پیدا نمیکرد که نشان از اهمیت قالیباف یا شاید هم موضوع دیگری دارد!

تغییر رئیس سازمان تبلیغات هم در رسانهها بازتابهایی داشت. برخی خبر از آمدن رئیسی نسل سومی دادند و برخی دیگر کارنامه سیدمهدی خاموشی را بررسی کردند و نکاتی را در مورد کارنامه او نوشتند تا در صفحه یک روزنامهها قرار بگیرد!

متفاوتِ روز

روزنامه «هفت صبح» را دیگر باید به تیترها و گزارشهای خلاقانه شناخت. این رسانه با یک ورود متفاوت به موضوع درگذشت مرحوم انتظامی سراغ چهرههای اصلی فیلم «هزاردستان» رفته و گزارشی از آنهایی که فوت کرده و آنهایی که در قید حیاتاند، نوشته است.

وقتی سازندگی گاف میدهد

روزنامه «سازندگی» با عکس یک کردن تصویر عزتا... انتظامی خواسته از جایگاه هنری او تجلیل کرده باشد، اما با تیتری که درشتتر از تیتر انتظامی زده خواسته یا ناخواسته ذهن خواننده را به سوی مرحوم انتظامی سوق داده است. «عزلِ استادِ عزلِ استادان» تیتر یک این روزنامه بود که قرار بود اشاره به ماجرای فرهاد رهبر داشته باشد اما با توجه به عکس بزرگ مرحوم انتظامی این طور برداشت میشود که منظور «آقای بازیگر» است.

تعطیل شد؟

شایعه تعطیلی روزنامه «صبح نو» در فضا و رسانههای مجازی دست به دست شد و شاید این صفحه آخرین صفحه یکهای این روزنامه باشد. تعطیلی رسانهها اتفاق خوبی نیست بهخصوص که با بیکار شدن تعدادی از همکاران رسانهای همراه است. به همین خاطر این بخش را به آنها اختصاص دادیم.

رو بازی کردن به سبک شرق

روزنامه «شرق» در موضوع عزل فرهاد رهبر سرپرست دانشگاه آزاد هم در تیتر خلاقیت خرج کرده و با تیتر «تیتر برکناری» اشارهای متفاوت به این ماجرا کرده است. این روزنامه در واقع غیرمستقیم حرف از برکناری زده و شاید از بیتیتری این تیتر را زده است. زیرا تیتر نداشتن اتفاقی است که رسانهها گاهی با آن دست و پنجه نرم میکنند و خب اینرو بازی کردن روزنامه اصلاحطلب شرق در نوع خود جالب بود.

تیتر نامهنگاری

روزنامه «جوان» از روزنامههایی بود که عکس یک خود را به محمدباقر قالیباف اختصاص داد و جزئیات نامه شهردار سابق تهران به سران سه قوه را در عکس یک خود شرح داده و به آن پرداخته است. «راهکارهای عملیاتی مدیر جهادی» تیتری است که جوان برای نامه قالیباف انتخاب کرده است. حالا باید دید واکنش سران قوا و دیگر مسئولان به این نامه چه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها