آمیان با قدوس به دنبال بلندپروازی‌های بیشتر است

شروع توفانی سامان

طرفداران تیم آمیان فرانسه با بازی که شنبه‌شب از تازه‌ترین خرید تیم دیدند، خود را برای یک فصل هیجانی آماده کرده‌اند. سامان قدوس، ملی‌پوش ایرانی که در نهایت لیگ یک فرانسه و باشگاه آمیان را برای ادامه درخشش فوتبالی خود انتخاب کرد، در اولین حضورش در لوشامپیونه درخشید و تمجید سرمربی و رسانه‌ها را به همراه داشت.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۶۳

آمیان که در دو هفته ابتدایی، بازیهای خود را با شکست پشت سر گذاشته بود، به مصاف رمیس رفت که در نقطه مقابل این تیم قرار داشت و از دو بازی اول خود 6 امتیاز کسب کرده بود. کریستیف پلیسیر، سرمربی آلمانی آمیان برای این بازی خانگی ریسک کرد و خرید تازه خود از لیگ سوئد را از ابتدا بازی داد که البته این ریسک خیلی هم زود جواب داد. در حالی که آمیان با یک گل پیش بود و حریفش نیز ده نفره بازی را ادامه میداد، سامان قدوس توانست در دقیقه 59 با یک ضربه سر فنی و تماشایی اولین گل خود در لیگ یک فرانسه و دومین گل تیمش را به ثمر برساند. گلهای دقایق 67 و 73 موسی کوناته نیز اولین پیروزی این فصل آمیان را رقم زد تا خرید ایرانی این تیم به بهترین شکل ممکن فصل جدید فوتبالیاش را آغاز کند. آمیان نیز با سه امتیاز این بازی در جایگاه سیزدهم لیگ 20تیمی لوشامپیونه قرار گرفت.

قدوس در اولین بازی خود به قدری درخشان و خوب ظاهر شد که سرمربی آمیان در کنفرانس خبری پایان بازی بخش زیادی از صحبتهای خود را به ملیپوش ایرانی تیمش اختصاص داد. او در تمجید از شماره 7 تیمش گفت: «در 48 ساعت گذشته خیلی با خودم کلنجار رفتم که استفاده از سامان در این بازی ریسک بزرگی است یا نه، اما وقتی شرایط او را در تمرینات دیدم تصمیم گرفتم به ریسک آن توجهی نداشته باشم چون شما وقتی مهاجمی مثل قدوس داشته باشی تحت هر شرایطی تصمیم میگیری از چنین مهرهای در ترکیب بهره ببرید». این مربی آلمانی ادامه داد: «شک نداشتم این بازی برای سامان که بتازگی به تیم ما اضافه شده بود از نظر روحی -روانی بازی سنگینی خواهد بود چون کنترل فشارهای این که تو یکی از گرانترین خریدهای باشگاه هستی و برای اولین بازی به میدان میروی کار هر بازیکنی نیست، اما قدوس اثبات کرد سرمایهگذاری ما روی او چندان غیرمنطقی نبوده است. خوشحالم او خودش را پیدا کرد و حالا با امیدواری بیشتر منتظر جاهطلبیهای بیشتر با این بازیکن هستیم.»

در کنار این تعریف و تمجیدها از سوی سرمربی آمیان که بازتاب گستردهای نیز در رسانههای فرانسوی داشت، رسانههای سوئد هم به گلزنی ستاره دو ملیتی ایران در اولین حضور خود در لاشامپیونه پرداختند تا سامان قدوس شب پرخبری را در ورود به باشگاه جدید سپری کند. سایتهای سوئدی با اشاره به این که گلزنی سامان برای آمیان چندان آنها را سورپرایز نکرده زیرا این بازیکن گلزنی قهار نشان داده، گفتند که طرفداران فوتبال سوئد حالا حسرت بیشتری از بابت کوچ بازیکنانی همچون سامان را خواهند خورد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها