تیم پرستاره السد هم شکست می‌خورد

ماموریت دشوار استقلال

استقلال در مسابقه‌ای که از ساعت 20 و 30 دقیقه امشب در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود، باید در برابر صدرنشین لیگ ستارگان قطر قرار بگیرد. السد از سه دیدارش در لیگ ستارگان قطر، 7 امتیاز دارد. دقیقا مانند الدوحیل که فردا در ورزشگاه خلیفه دوحه قطر مقابل پرسپولیس بازی می‌کند. السد به لطف تفاضل گل بهتر در صدر جدول لیگ ستارگان قطر قرار دارد؛ در حالی که استقلال به دلیل امتیازهای از کف رفته با 6‌امتیاز از 5 بازی در رده هشتم لیگ برتر ایران دیده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۹۷

السد آخرین بازی خود را دوشنبه برگزار کرد و یک هفته کامل برای تمرکز روی این بازی حساس زمان داشت در حالی که استقلال روز چهارشنبه باید یک بازی سخت را مقابل فولاد انجام میداد و نه وقت استراحت خوبی داشت و نه زمانی برای تمرکز روی این بازی. این شرایط نابرابر، موجب اعتراض وینفرد شفر، سرمربی آلمانی استقلال شده که میخواست تیمش در وضعیتی عادلانهتر با حریف بازی میکرد. تیم او نه از نظر امکانات به حریف قطری میرسد و نه فوقستارههای گرانقیمت حریف را در تیمش میبیند. یک ژاوی (که 60 درصد پاسهایش در این فصل به یاران خودی رسیده) وجه تمایز دو تیم خواهد بود. البته السد جدا از این سوپراستار اسپانیایی، بازیکنان دیگری هم دارد که میتوانند شکل و نتیجه بازی را تغییر دهند. از بغداد بونجاح الجزایری (که با وجود موقعیت متزلزلش در تیم ملی الجزایر، وضعیت ممتازی در السد دارد و گلهای فراوانی برای این تیم به ثمر رسانده) تا گابی اسپانیایی که از لالیگا و اتلتیکو مادرید به دوحه رفته است. گرچه السد قطر بازیکنان نامدار بسیاری را در خدمت خود دارد؛ اما تیمی شکستناپذیر نیست. السد تقریبا با همین بازیکنان در پلیآف لیگ قهرمانان، مغلوب استقلال منصوریان شد و با همین شکل و شمایل در مرحله گروهی به پرسپولیس باخت و با 12 امتیاز، پایینتر از پرسپولیس 13 امتیازی قرار گرفت.

استقلال اما با وجود آنکه لشکری از بازیکنان اصلی فصل قبل (از امید ابراهیمی و مجید حسینی تا جباروف و تیام) را از دست داده؛ اما خوب فوتبال بازی میکند. نقطه قوت استقلال شفر، تاکتیک موثر تیمی و کارهای تمرین شده گروهی است. شفر در این فصل امید بسیاری به مهدی رحمتی دارد و رحمتی هم جواب اعتماد سرمربی را داده است. در خط دفاعی با وجود جدایی حسینی و مصدومیت روزبه چشمی، استقلال عملکردی قابل دفاع داشته است. در خط میانی جای خالی ابراهیمی و جباروف پر شده و در خط حمله هم جذب تبریزی نگرانیها را به صفر رسانده است.

مجموعه این موارد، هواداران استقلال را امیدوار کرده که در این بازی هم میشود به برد فکر کرد. استقلال در بازی امشب ماموریت دشواری دارد که امیدواریم با حمایت تمام ایران، این ماموریت را به بهترین شکل به پایان برساند.

یکچهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

دوشنبه 5 شهریور

استقلال -السد (20:30)

سهشنبه 6 شهریور

کاشیما آنتلرز- تیانجین چوانجیان (14:30)

الدحیل قطر- پرسپولیس (20:00)

چهارشنبه 7 شهریور

چونبوک موتورز-سوون سامسونگ (14:30)

شفر: احساس خوبی به این بازی دارم

وینفرد شفر، سرمربی استقلال در نشست خبری این بازی گفت: احساس خوب و مثبتی نسبت به بازی دوشنبه دارم. تعدادی در گذشته فکر نمیکردند ما به اینجا برسیم و درباره رسیدن به مرحله نیمهنهایی صحبت کنیم. تا اینجا آمدن ما بهخاطر کار تیمی و روحیه تیمی استقلال بود. از طرفی یکی از دلایل اصلی حضور ما در این مرحله بهخاطر حمایت طرفداران استقلال بوده است. ما در برابر این حریف قدرتمند هم به برد فکر میکنیم. السد تیم گذشته نیست که مقابل پرسپولیس بازی کرد. آنها دو بازیکن خیلی خوب گرفتهاند. با این حال، ما برای این بازی آماده هستیم، اما هنوز به آمادگی صددرصد نرسیدهایم. امیدوارم ورزشگاه آزادی پر از تماشاگر شود. بسیار بسیار مهم است که هواداران مثل بازی با الریان قطر، العین امارات و ذوبآهن اصفهان حمایت کنند و ما را به جلو هُل بدهند. همه اعضای تیم منتظر این بازی هستیم و معتقدیم دوشنبه روز ما خواهد بود. امیدوارم ورزشگاه آزادی پر شود؛ اما بهترین تماشاگران آسیا باید بدون لیزر و ترقه بیایند و فقط از تیمشان حمایت کنند. همه باید برای بازی خوب تلاش کنند.

فریرا: برای باختن به ایران نیامدهایم

فریرا، سرمربی تیم فوتبال السد در نشست خبری بازی با استقلال گفت: به تیم ملی ایران بابت حضور در جام جهانی و بازیهای هیجانانگیز در جامجهانی تبریک میگویم. برای باختن به ایران نیامدهایم و تنها شش هفته فرصت داشتیم که زمان زیادی نبود؛ اما از همه موقعیتها استفاده کردیم تا به هدف خود برسیم و پیروز شویم. میدانم که فضای ورزشگاه آزادی ایران بسیار هیجانانگیز است و دوست داریم در این فضا به میدان برویم و یک دیدار زیبا برگزار کنیم. استقلال نسبت به دو سال قبل تغییر کرده و ما نیز تغییر کردیم. ما ثبات بیشتری داشتیم، اما استقلال زیر و رو شده و مربی جدیدی را به خدمت گرفته است. ما باید خود را در این بازی نشان دهیم. برای هر دو تیم آرزوی موفقیت دارم. همچنین برای تیم داوری نیز آرزوی موفقیت دارم. دوست دارم یک بازی هیجانانگیز و با تماشاگران زیاد را شاهد باشیم.

دانشگر: هر کسی دلش آبی است به ورزشگاه بیاید

محمد دانشگر، مدافع میانی استقلال در این فصل، شرایط خاصی را سپری میکند. آبیها درست مانند فصل گذشته توانستهاند در خط دفاع مستحکم باشند اما حالا مشکل شان این است که براحتی گل نمیزنند. با این حال، دانشگر یکی از موثرترین مهرههای تدافعی در لیست وینفرد شفر است. او در مصاحبهای کوتاه گفت: ما روزهای مهمی را سپری میکنیم. بازی با السد قطر میتواند برای ما بسیار مهم تلقی شود. انشاءا... بتوانیم یک شادی بزرگ را به هوادارانمان تقدیم کنیم.

دانشگر اضافه کرد: مقابل فولاد متوقف شدیم اما با تمام قدرت به مصاف السد میرویم و دوست داریم در دو بازی رفت و برگشت، نتایجی را رقم بزنیم که باعث خوشحالی هواداران مان شود. قطعا در تهران باید نتیجه بهتری بگیریم و خیال مان را تا حد زیادی راحت کنیم. السد تیم کوچکی نیست و ما هم استقلال هستیم. این مدافع که فصل قبل شاگرد علی دایی در سایپا بود، گفت: من فقط یک خواسته مهم از طرفداران استقلال دارم. هر کسی که دلش آبی است و قلبش به عشق استقلال میتپد، برای بازی با السد باید به ورزشگاه آزادی بیاید. همه باید به یکدیگر کمک کنیم و کنار هم باشیم تا بتوانیم یک برد شیرین را کسب کنیم. پیروزی بر السد، کار سادهای نیست و البته کار نشدنی هم نیست. ما برد میخواهیم و اگر سکوها پر از تماشاگر شود، در کنار هم میتوانیم اینکار را انجام بدهیم. امیدوارم حتی یک سکو را هم در روز بازی با السد خالی نبینم.

قطری ها به دنبال پیروزی

امروز در یکی از حساسترین بازیهای فصل استقلال در آزادی میزبان السد، یکی از قویترین تیمهای قطر است. بازیکنان این تیم اظهاراتی درباره بازی استقلال داشتند؛

عبدالکریم حسن: بازی با استقلال مهم است و میخواهیم خود را نشان دهیم. استقلال تیم بزرگی است و فردا بازی مهمی داریم. هیچگونه فشاری از تیم مقابل و خودمان احساس نمیکنیم زیرا میخواهیم بازی خود را نشان دهیم. این که بازیکنانی چون ژاوی و گابی در تیم ما هستند تاثیری در عملکرد ما ندارد زیرا ما ۱۱ تا یک تیم هستیم و میخواهیم خود را مقابل هواداران اثبات کنیم.

سعود الهاجری، سنگربان السد: از نظر روحی و فنی در شرایط خوبی قرار داریم. میخواهیم در خانه استقلال به پیروزی برسیم تا راه صعود را به دور بعد تا حدود زیادی قطعی کنیم. هدف همه بازیکنان السد در فصل جاری قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیاست. برای رسیدن به این هدف نهایت تلاش خود را به کار میگیریم.

باقری: هواداران به کمک مان بیایند

پیش از دیدار حساس استقلال مقابل السد قطر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2018، برای دقایق کوتاهی با روحا... باقری، مهاجم آبیها به گفتوگو پرداختیم. این بازیکن که تاثیر جالبی در کسب پیروزی مقابل تراکتورسازی تبریز و تساوی برابر ذوبآهن در اصفهان بر عملکرد تیمش داشت، به ما گفت: «بازی از این حساستر برای استقلال نیست! السد استراحت زیادی داشته و بودجه قدرتمندی هم دارد. این موضوع کلیشهای شده که من بگویم کل بودجه یکسال باشگاه ما، به اندازه دو بازیکن حریف است، اما ما هم استقلال هستیم و بدون هیچ ترس و واهمهای به دیدار مقابل السد میرویم.» مهاجم شمالی آبیها در نهایت گفت: «از همه هواداران استقلال میخواهم با توجه به حساسیت بالایی که این بازی برایمان دارد، به ورزشگاه بیایند و تیممان را حمایت کنند. ما نیاز مبرمی به برد در این بازی داریم و طرفدارانمان هم باید به کمک مان بیایند. انشاءا... بتوانیم در روزی که همه سکوها پر شده، یک بازی زیبا را به نمایش بگذاریم و در همین بازی کار صعود را تمام کنیم.»

عمران زاده: استقلالیها با قلب شان بازی کنند

حنیف عمرانزاده، مدافع میانی و کاپیتان پیشین تیم فوتبال استقلال از وقتی پیراهن آبی را از تن به در کرده است، هرگز نتوانسته مثل یک ستاره به فوتبال برگردد. در آستانه دیدار حساس مقابل السد قطر، با حنیف بهصحبت پرداختیم. او به ما گفت: «الان مشکل استقلال عدم هماهنگی است. وینفرد شفر مربی زرنگ و کاربلدی است، اما هنوز نتوانسته تیمش را به هماهنگی کامل برساند. البته تقصیر او هم نیست، استقلال مهرههای مهمی را از دست داد و خیلی دیر اقدام به جذب بازیکنان جدید کرد به همین علت طبیعی است برای هماهنگی کامل بین بازیکنان، نیاز به صرف زمان میرود.» حنیف اضافه کرد: «با این حال بازی با السد در تهران برگزار میشود و استقلالیها باید با تمام وجودشان برای کسب برد بجنگند. من فکر میکنم بهترین نتیجه ممکن، کسب برد 2 بر صفر است. استقلال اصلا نباید گل بخورد، چون اگر توپی وارد دروازهاش شود، نهتنها کار این تیم در بازی رفت سخت میشود، بلکه در دیدار برگشت نیز شانس کمتری برای صعود خواهد داشت. بچهها باید حواسشان باشد مقابل حریف پرستاره و قدرتمند پیشرو هیچ اشتباهی نکنند و با کمک هواداران، به فکر برد باشند.» از این بازیکن خواستیم جملهای برای روحیه دادن به بازیکنان استقلال بگوید که حنیف گفت: «به بچهها توصیه میکنم با قلبشان بازی کنند نه با مغزشان! اگر با قلبشان بازی کنند، با کمک احساساتی که دارند، بازی منطقی ارائه میدهند و در لحظات حساس، تیم را به گل میرسانند. به هر حال همه تماشاگرانی که به ورزشگاه میآیند، دلشان میخواهد استقلال به برتری برسد. بازیکنان باید حواسشان به این موضوع باشد.»

همدانی: رحمتی وظیفه سختی در زمین دارد

«استقلال باید متمرکز بازی کند. اصلا نباید فضایی در اختیار حریف قرار گیرد. آنها هافبک قدرتمندی مثل ژاوی دارند که با یک پاس میتواند معادلات را بههمبزند.» این شروع صحبتهای ما با ستار همدانی بود؛ مدافع، هافبک و البته مربی سابق آبیپوشان. او اعتقاد دارد تمرکز، مهمترین عنصری است که بازیکنان باید در دیدار امروز به آن توجه کنند.

همدانی همچنین گفت: «شفر ثابت کرده توانایی کسب برد مقابل هر حریفی را دارد. مشکلات استقلال را همه ما میشناسیم و میدانیم باید به این تیم اعتماد کرد. استقلال اگر روز خوبش باشد، میتواند مقابل السد یک پیروزی به یادماندنی را رقم بزند. امیدواریم اینطور شود. بالاخره هوادار، مهم ترین پتانسیل استقلال در این دیدار خواهد بود و باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.» پیشکسوت استقلال اضافه کرد: «تصور من این است که مهمترین وظیفه برای این بازی بر عهده سیدمهدی رحمتی است.

کاپیتان استقلال نهتنها وظیفه جمعوجور کردن تیم را دارد، بلکه باید بتواند از دروازهاش بخوبی حفاظت کند، تیم را در زمین هدایت کند و همچنین در رهبری خطدفاع، عملکرد خوبی داشته باشد.

رحمتی هم نشان داده که توانایی کنترل تیمش در چنین بازیهای سنگینی را دارد و از این رو استقلالیها میتوانند با خیال راحت، بازی تیم محبوبشان را ببینند.»

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها