محمد دهقان نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین ؛

دولتمردان بگویند آیا مکتبی و مردمی هستند

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: هفته دولت آمیخته با نام شهید رجایی و باهنر است. اما باید از دولتمردان کشور سوال کرد مانند این دو شهید بزرگوار عمل کرده اند؟
کد خبر: ۱۱۶۱۱۴۵
دولتمردان بگویند آیا مکتبی و مردمی هستند

محمد دهقان نماینده طرقبه و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین با گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان شهیدی که در راستای آرمان های انقلاب و خدمت به مردم به دست دشمن به شهادت رسیدند، افزود: هدف از نامگذاری هفته دولت این است که دولتمردان زندگی و رفتار خود را با این دو شهید که از رهبران انقلاب بودند مقایسه و تنظیم کنند و از آرمان ها جدا نشوند.

وی با بیان اینکه شهید رجایی نمونه یک رئیس جمهور مردمی ، مکتبی، خدمتگذار و ساده زیست بود گفت: امروز دولتمردان ما باید از خود سوال کنند که آیا مکتبی هستند؟ آیا مردمی هستند و یا اینکه زندگی آنان با زندگی مردم فاصله بسیاری دارد.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: امروز دولتمردان باید از خود بپرسند که آیا زندگی آنان به گونه-ای است که می توانند اعلام کنند مانند مردم در چه مکانی زندگی می کند؟ و یا اینکه چقدر ثروت دارند؟ و یا اصلا جرات دارند بگویند ثروتی که اندوخته اند به چه میزان است؟

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه اگر برخی دولتمردان میزان دارایی خود را اعلام کنند مردم نسبت به انقلاب و نظام بد بین می شوند، افزود: می گویند نباید شرایط زندگی خود را اعلام کنیم چون مردم بدبین می شوند. ولی ما می گوییم باید اعلام کنید و زندگی مسئولین باید به گونه ای تنظیم شود که مردم به مدیران نظام اطمینان داشته باشند.

دهقان با بیان اینکه امروز به دلیل گردش آزاد اطلاعات شرایط به گونه ای است که عملکرد مقامات تحت دوربین های جهانی قرار دارد، گفت: بهتراست حقایق قبل از اینکه دیگران بگویند گفته شود، باید پرسید آیا زندگی مسئولین کشور مانند زندگی شهید رجایی و باهنر و یا امام(ره) هست یا خیر؟

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: موضوع دیگر خدمتگذاری به ملت است که باید مطابق ویژگی شهید رجایی و باهنر صورت گیرد، اما اوضاع کشور نشان می دهد که برخی ، وظیفه خود را نسبت به مردم انجام نداده وحتی به جای خدمت، به ملت خیانت کردند.

وی یادآور شد: وضعیت ارز، بازار سکه و طلا ، بی تدبیری¬های فاحشی بود که هرچند از آن به عنوان بی تدبیری نام می بریم، ولی خیانتی بود که نشان داد برخی مسئولین از میدان خدمتگذاری خارج شده و به میدان دیگری وارد شده اند.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به اینکه تعدادی از مسئولین به دنبال این هستند که موقعیتی برای خودشان فراهم کنند، گفت: شهید رجایی در خانه ای محقر زندگی می کرد. اما این ساده زیستی در کشور فراموش شده و امروز دولتمردان از زندگی شهید رجایی فاصله زیادی دارند.

دهقان با تاکید بر منش استکبار ستیز شهید رجایی و باهنر افزود: شهید رجایی قبل از انقلاب شکنجه رژیم طاغوت را تحمل کرد و بعد از انقلاب با تمام وجود در مقابل استکبار و ایستاد، حال با توجه به این شیوه، در هفته دولت باید این شاخص ها سنجیده شود و اگر در این هفته قرار است از کسی تمجید شود باید دید که آیا ویژگیهای شهید رجایی در این مدیران تجلی پیدا کرده یا خیر؟

وی گفت: اگر مدیری با ویژگی های شهید رجایی تطبیق دارد، شایسته تقدیر و تحسین هست. ولی اگر چنین نیست شایسته تقبیح است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها