انفجار آبگرمکن 11 کشته گرفت

انفجار سحرگاهی در خانه قدیمی در مشهد، 11 کشته و پنج مصدوم برجای گذاشت.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۹۳

به گزارش جامجم، ساعت 5 و 40 دقیقه صبح دیروز صدای انفجار مهیب سکوت سحرگاهی خیابان پور سینا در شهرک شهید رجایی مشهد را شکست. براثر شدت انفجار شیشههای تعدادی از خانهها فرو ریخت. اهالی سراسیمه از خانههای خود بیرون آمدند. سه خانه قدیمی تخریب شده بود و ساکنان آنها زیر آوار گرفتار شده بودند.

دقایقی بعد خودروهای آتش نشانی و اورژانس آژیرکشان خود را به محل حادثه رساندند.

به گفته معاون عملیات سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، 50 آتشنشان و امدادگر در این عملیات شرکت داشتند و در بررسیهای اولیه مشخص شد سه خانه براثر شدت انفجار بهصورت کامل تخریب شده است.

مهدی رضایی افزود: 15 ساختمان مجاور محل انفجار هم تا 70 درصد خسارت دیدهاند. آتشنشانان با جستجوی سه خانه 14 نفر از ساکنان را از زیر آوار خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند.

قاضی حسن حیدری، معاون دادستان مشهد هم درباره علت انفجار به جامجم گفت: پس از این حادثه، بازپرس کشیک قتل دادسرای مشهد در محل انفجار حاضر شد و دستور قضایی در این باره را صادر کرد. در بررسیهای اولیه انفجار آبگرمکن گازی که به گاز شهری وصل بوده، علت انفجار اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به شدت حادثه به بررسی محل انفجار پرداختم. متاسفانه با توجه به بافت متراکم منطقه شاهد تلفات بالایی بودیم. براثر این انفجار 16 نفر گرفتار شده بودند که 11 نفر جان باختند و یک نفر هم سرپایی درمان شد. در حال حاضر دو زن و دو مرد در بیمارستان بستری هستند.

معاون دادستان مشهد تاکید کرد: بررسی اجساد و مجروحان نشان داد، آنها براثر ریزش آوار جان باخته اند و هیچ آثاری از سوختگی روی آنها مشاهده نشده است. دراینباره دستورات قضایی لازم از سوی بازپرس صادر شده تا علت تامه انفجار مشخص شود. رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم درباره وضعیت مصدومان به ایسنا گفت: مصدومان دچار تروما شدهاند و با پایان عملیات جستوجو در محل انفجار، آمار مصدومان و تلفات مشخص شد. طاهرزاده درخصوص احتمال افزایش تعداد کشتهشدگان این حادثه، افزود: افزایش تعداد کشتهشدگان بستگی به تروما و سطح مصدومیت مصدومان دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها