گزارشی از رفتارهای اخلاقی و ارزشی ورزشکاران در جاکارتا

بالاتر از مدال

این روزها که مسابقات آسیایی جاکارتا پیگیری می‌شود و هر لحظه خبری از موفقیت ورزشکاران رشته‌های مختلف مخابره می‌شود، نگاه‌ها به دنبال عناوین و اسامی ورزشکارانی است که با شکست رقبا به مدال‌های رنگین می‌رسند. اما باید اذعان کرد که همه چیز در مدال و کسب مقام قهرمانی خلاصه نمی‌شود و حرکت‌های بر آمده از فرهنگ و اعتقادات یک ورزشکار می‌تواند حتی شاخص‌تر از مدال‌هایی باشد که کسب می‌شود. با وجود هجمه‌های رسانه‌ای که علیه ورزشکاران ایران از سوی رسانه‌های غربی صورت می‌گیرد، جاکارتا بار دیگر میدانی شد تا این ورزشکاران اعتقادات دینی و فرهنگی خود را نشان دهند. -
کد خبر: ۱۱۶۱۰۶۵

خواندن دستهجمعی آیهݑ الکرسی

یکی از دلچسبترین مدالهای کسب شده در این بازیها، مربوط به مدال طلای تیم ملی کبدی بانوان بود که با شکست تیم قدرتمند هند برای اولین بار قهرمانی در این رشته ورزشی را به دست آوردند. یکی از زیباترین صحنههای بازی فینال، پس از پایان بازی بود که اعضای تیم ملی همگی دور پرچم مقدس کشورمان حلقه زدند و سپس به صورت دستهجمعی آیهݑ الکرسی خواندند؛ صحنهای که بی شک تا سالها در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت خواهد شد.

تقدیم مدال به رهبری

مدال یک ورزشکار، ارزشمندترین یادگار او از از سالهای قهرمانی است. مدالی که از جنس طلا نیست اما ارزش معنوی آن، فراتر از ده ها سکه طلاست. با این حال هستند ورزشکارانی که ماه ها تلاش می کنند برای آنکه مدال جهانی یا آسیایی کسب کنند و آن را با تمام وجود به رهبر معظم انقلاب یا بارگاه های زیارتی و اماکن مقدس تقدیم کنند. در همین بازیهای آسیایی جاکارتا، فرود ظفری عضو تیم ملی ووشو ایران پس از کسب مدال نقره خود در این مدال را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد و گفت: در این چندماهه شب تا صبح تمرین کردم تا طلایم را به رهبر انقلاب تقدیم کنم. این آرزوی من بود ولی نمی دانم این نقره، ارزش هدیه به رهبری را دارد یا نه.

در کبدی هم شاهد این بودیم که پس از قهرمانی های تاریخی تیم های ملی آقایان و بانوان، زهرا کریمی، ملی پوش کبدی بانوان ایران و عباس خواجه اورسجی، رئیس فدراسیون کبدی مدال های طلای به دست آمده را با افتخار به حضرت آیت الله خامنه ای تقدیم کردند تا اینچنین قدردان حمایت های رهبر انقلاب جوانان این مرز و بوم باشند.

راز و نیاز قبل از فینال

نام حسن یزدانی، کشتیگیر تیم ملی آزاد کشورمان طی سالهای گذشته با قهرمانیهای ورزشی و رفتارهای اخلاقی عجین شده است. یزدانی که در جاکارتا اولین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد، پیش از مسابقه فینال خود صحنهای به یاد ماندنی را رقم زد. در حالی که بیشتر ورزشکاران در این لحظات به حریف فکر میکنند، عکسی از قهرمان کشتی ایران منتشر شد که او را در گوشهای از سالن و در حال راز و نیاز با خداوند متعال نشان میداد.

حرکت شایسته زهرا نعمتی

خبری که در مورد زهرا نعمتی، کماندار تیم ملی در بازیهای آسیایی بیش از همه مورد توجه قرار گرفت، سهلانگاری اعضای تیم و دیر حاضر شدن او در زمان مسابقه بود که نتیجهاش حذف نابهنگام بانوی کماندار ایران از این مسابقات بود.

اما تصویر کمتر دیده شده مربوط به بخش دیگری از مسابقات تیراندازی بود که حریف مرد او قصد دست دادن با زهرا نعمتی را داشت که با امتناع او روبهرو شد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها