دستاورد 2 گوشی جدید نوا 3 و 3i برای متوسط‌های بازار چیست؟

دوربین دوگانه در دنیای میان‌رده

شرکت هوآوی بتازگی از دو محصول جدید خود که در راه بازار ایران هستند، رونمایی کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۰۶۷۳

گوشیهای nova 3 و nova 3i در گروه پرچمداران هوآوی قرار نمیگیرند، اما از گوشیهای میانرده چند پله بالاتر هستند.

در این شماره این محصولات را که در ماههای آینده مهمان بازار راکد محصولات دیجیتال ایران خواهند بود، بررسی میکنیم. بازاری که امیدواریم تا آن هنگام به روزهای طبیعی خود برگردد.

بدل آیفون 10

اولین چیزی که در مورد گوشی جدید هوآوی نظر شما را جلب میکند، ظاهر شبیه به آیفون 10 این دستگاه است. هوآوی مدتهاست تقلید ماهرانه از اپل را شروع کرده و هربار با معرفی محصولی جدید این تقلید را تکامل میبخشد. در بالای صفحهنمایش گوشی دقیقا شبیه آنچه پیش از این در آخرین آیفون دیده بودیم، فضای خالی برای دوربین جلو و بلندگو قرار دارد. دوربین دوگانه پشتی دستگاه نیز بهصورت عمودی و زیر هم طراحی شده تا باز هم شما را بیشتر به یاد گوشی اپل بیندازد. البته این گوشیهای 3/6اینچی ویژگیهای منحصربهفردی در طراحی خود دارند که آنها را از گوشیهای اپل متمایز میکند. صفحه پشتی دستگاه با چنان ظرافت خاصی طراحی شده که تداعیکننده امواج دریاست. همچنین تنوع رنگ این گوشیها به چهار رنگ مشکی، آبی، ارغوانی و طلایی خاصی میرسد. البته قرار است تنها سه رنگ این دستگاه یعنی مشکی، آبی و ارغوانی وارد ایران شود. همچنین حاشیه صفحهنمایش گوشی نیز تا 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

نوآوری با تازه وارد

شباهت دیگر نوا3 مربوط به فناوری تشخیص چهره است که برای باز کردن قفل گوشی استفاده میشود. این در شرایطی است که حسگر اثر انگشت نیز هنوز در جای خود باقی مانده است. این حسگر تشخیص چهره، هزار فاکتور را برای تشخیص یک چهره مورد بررسی قرار میدهد تا تشخیص دقیق در کمترین زمان ممکن داشته باشد. همچنین اطلاعات هر چهره تعریف شده در این دستگاه نیز روی پردازنده مرکزی ذخیره میشود. دیگر فناوری قابل توجه این دستگاه مربوط به شارژ سریع نوا 3 است که میتواند در 30 دقیقه گوشی را بهطور کامل شارژ کند. باتری به کار رفته در این گوشی یکباتری لیتیومیونی 3759 میلیآمپر ساعتی است، اما در مدل نوا 3i که با نام P smart+ نیز شناخته میشود یک باتری 3340 میلیآمپر ساعت به کار رفته است. یک خبر خوب برای هدفونبازها این است که با وجود شباهت به آیفون10، هنوز جک 5/3 میلیمتری خانواده نوا3 سر جایش باقی است.

قدرتنمایی تراشه اختصاصی

بهتر است سراغ وجه تمایز اصلی نوا3 با دیگر رقبا برویم، یعنی جایی که هوآوی با تراشه اختصاصی
Hisilicon Kirin 970 دنبال یک قدرتنمایی تمام عیار است. البته نوا 3i که به نوعی مدل اقتصادی این خانواده به حساب میآید از پردازنده اختصاصی، اما کمی رده پایینتر Hisilicon Kirin 710 استفاده میکند. مقدار رم هردو دستگاه شش گیگابایت بوده تا از این نظر در کنار هم قرار بگیرند. سقف حافظه به کار رفته در هر دو دستگاه 128گیگابایت است، اما برای مدل نوا 3i یک نسخه 64گیگابایتی هم عرضه میشود تا قدرت خرید کاربرانش بیشتر باشد.

رختی نوتر از اندروید

آخرین تفاوت اختصاصی این دو گوشی هوآوی نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار، رابط کاربری اختصاصی آنها، یعنی EMUI است. آخرین نسخه این رابط کاربری در این دو دستگاه به کار رفته است. با اینکه هر دو دستگاه از آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید 8.1 استفاده میکنند، اما باز هم هوآوی ادعا کرده که EMUI تا 12درصد عملکرد گوشی را بهبود میبخشد. نحوه عملکرد این رابط کاربری به این صورت است که رم دستگاه را بهصورت هوشمندانهای بین نرمافزارهای مختلف تقسیم میکند و همین باعث میشود کاربری گوشی بالا برود. همینطور میتوانید یک هوماسکرین محرمانه برای خود تعریف کنید تا فقط در شرایطی که خودتان میخواهید به آن صفحه هدایت شوید. نحوه اسکرینشات گرفتن هم بسیار ساده شده و فقط با سه انگشت میتوانید اسکرینشات بگیرید. اگر پیامها و اعلانهای مخلتف در زمان بازی کردن با گوشی خیلی روی اعصابتان است، باید استفاده از EMUI آنها را مدیریت کرده و از شر آنها خلاص شوید.

تفاوت چشمگیر دیگر این دو دستگاه مربوط به دوربین است. یعنی جایی که نوا3 از یک دوربین دوگانه 16 و 24مگاپیکسلی استفاده میکند. هر دوی این دوربینها از اف 8/1 استفاده میکنند که عکاسی در شب آن را شگفتانگیز میکند. تا حدی که برای اولین بار میتوانید بدون نویز در شب عکاسی کنید. جالبتر اینکه در جلوی نوا3 هم یک دوربین دوگانه قرار دارد. دوربینی متشکل از یک حسگر 16 و یک حسگر دومگاپیکسل در کنار هم، تا از این نظر هم باید یک مورد عجیب و متفاوت روبهرو باشیم. دوربین جلوی نوا‌3i به یک حسگر 24مگاپیکسلی در کنار دو مگاپیکسل برای تشخیص عمق تصویر مجهز شده است، اما در پشت دستگاه، ماجرا کاملا فرق میکند چراکه بهجای یک حسگر 24مگاپیکسلی درست شبیه جلوی دستگاه یک حسگر 16مگاپیکسلی دیده میشود که دو مگاپیکسل آن را همراهی میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها