رسانه ملی در روزهای پایانی هر هفته و نیز ایام منتهی به تعطیلات رسمی کشور، فیلم‌های تلویزیونی، سینمایی و انیمیشنی مختلفی را از شبکه‌های گوناگون سیما روانه آنتن می‌کند تا در پر کردن بخشی از اوقات فراغت مخاطبان خود سهم داشته باشد. شبکه‌های مختلف تلویزیون امروز و فردا هم با آثار نمایشی مختلفی مهمان خانه‌ها هستند که در گزارش زیر، تماشای برخی از این آثار را به‌طور ویژه به شما پیشنهاد می‌کنیم:
کد خبر: ۱۱۵۹۶۷۶

امشب: «بینوایان»، ساعت 20:30 شبکه 4

داستان فیلم چیست؟ در فرانسه اوایل قرن نوزدهم، ژان والژان بعد از 19 سال زندان با اعمال شاقه آزاد میشود. سالها بعد او با هویتی جعلی، کارخانهداری ثروتمند و شهردار شهر کوچکی است. ژاور، پلیسی که زمانی از زندانبانهای ژان والژان بود به آن شهر میآید و او به محض شناختن ژان تمام کوشش خود را صرف افشای هویت واقعی او میکند.

چرا این فیلم را ببینیم؟ بینوایان رمان معروف و شناخته شدهای از ویکتور هوگوست. نویسندهای که در این اثر اخلاقی خود به نقد نبود اخلاقگرایی در اجتماع زمانه خودش میپردازد و از گذشته آدمها و تاثیر آن بر زندگیهای آیندهشان میگوید. بینوایان با توجه به اهمیتش بارها مورد اقتباسهای مختلف تصویری قرار گرفته که این فیلم به کارگردانی بیل آگوست و بازی بازیگرانی چون لیام نیسون، اما تورمن و جفری راش در سال 1998 یکی از این اقتباسهاست و حضور این بازیگران مطرح در قالب فضایی قدیمی میتواند جالب توجه باشد.

فردا: «نفوذی»، ساعت 16 شبکه یک

داستان فیلم چیست؟ نفوذی داستان زندگی اسیری را روایت میکند که بعد از ۲۰ سال به وطن بازگشته است. او وقتی به ایران میرسد دستگیر و زندانی میشود و این سرآغاز ماجراهای جدیدی است.

در سال ۱۳۸۲، فریدون کیانفر همراه با عدهای دیگر از اسیران جنگی به جا مانده در عراق، به ایران بازگردانده میشوند. دو نفر از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی او را به دلیل اینکه مشهور به جاسوسی، پیوستن به سازمان مجاهدین و نقش داشتن در شهادت عدهای از اسیران ایرانی بوده، بازداشت و بازجویی میکنند. از سوی دیگر، بدنامی فریدون برای خانوادهاش هم مشکل درست کرده و حتی ازدواج پسرش فرهاد را تحتالشعاع قرار داده است. مأموران اطلاعاتی در صحبت با برخی همبندهای فریدون از جمله صادق جورابچی که اکنون سرمایهدار است و نیز داریوش یحیوی که قبلا در عراق عضو سازمان مجاهدین بوده و بعد توبه کرده، گذشته او را جویا میشوند...

چرا این فیلم را ببینیم؟ فیلم سینمایی نفوذی به کارگردانی احمد کاوری فیلم متفاوتی در زمینه سینمای جنگی و دفاع مقدس محسوب میشود. فیلمی که از بُعدی دیگر به ماجرای بازماندگان جنگ و سرگذشت خانوادههایشان میپردازد و داستان زندگیهایشان را در دوران پس از جنگ و در مقایسه با افرادی که جنگ را تجربه نکرده بودند، روایت میکند. بازیگرانی چون امیر جعفری و نسرین مقانلو هم بازی متفاوتی از خود به نمایش گذاشتهاند و نفوذی، تجربهای قابل توجه در عرصه سینمای جنگی است.

زهرا غفاری

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها