از قراردادهای دلاری تا سریال مصدومیت‌ها

اشکان در خطر!

با انتقال اشکان دژاگه و مسعود شجاعی به تراکتورسازی، نگاه‌ها به سوی این باشگاه معطوف شد. اولین بحث این بود که آنها با چه رقمی به این باشگاه منتقل شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۲۲

مسئولان تراکتورسازی اطلاعات دقیقی دراین‌باره نمی‌دهند. صادق درودگر، مدیرعامل باشگاه در این باره توضیح می‌دهد: رقم قرارداد چیزی است که بین بازیکن و باشگاه محرمانه می‌ماند. دلیلی ندارد رقم قرارداد بازیکنان خود را به همه بگوییم، مگر باشگاه‌های دیگر چنین کاری می‌کنند؟!» منابع خبری می‌گویند رقم قرارداد اشکان 800 هزار دلار و رقم قرارداد مسعود شجاعی هم 750 هزار دلار است. این برای اولین بار است که یک باشگاه تصمیم گرفته با بازیکنان داخلی‌اش قرارداد دلاری امضا کند. مسئولان باشگاه استقلال می‌گویند چندی قبل با اشکان دژاگه و مدیر برنامه‌هایش مذاکره کردند و متوجه شدند این بازیکن دلار می‌خواهد. مباشری معاون اجرایی باشگاه در این باره به جام‌جم توضیح می‌دهد: «بله، این خواسته‌ای بود که اشکان دژاگه داشته و ما نمی‌توانستیم از پس آن بربیاییم. او به ما گفت دلار می‌خواهد. با این وضع دلار هم ما علاقه‌ای نداشتیم با او چنین قراردادی امضا کنیم.

این یعنی استقلالی‌ها تائید می‌کنند قرارداد دژاگه با تراکتورسازی به دلار بوده است. منابع خبری می‌گویند او و مسعود شجاعی 400 هزار دلار نقدی گرفته‌اند و با امضای قرارداد موافقت کرده‌اند. البته هر دوی آنها تمایلی به صحبت در این باره ندارند. نه اشکان و نه مسعود از رسانه‌ها دوری می‌کنند و مسئولان تراکتورسازی می‌گویند تمام تمرکزشان را روی تمرینات گذاشته‌اند تا آماده بازی شوند. صادق درودگر در واکنش به قرارداد دلاری این بازیکنان می‌گوید: «این‌طور نیست. خواسته ما مشخص بود. از آنها خواستیم تا بیایند به تیم و لیگ کمک کنند که این اتفاق افتاد و قبول کردند به تراکتورسازی بیایند.»

از همین حالا انتقادهایی از جذب اشکان دژاگه شده است. این بازیکن در دو سال گذشته معمولا مصدوم بوده و بازی‌های زیادی در رده باشگاهی نکرده است. او دو نیم‌فصل که اصلا تیم نداشت، در دو نیم‌فصلی هم که به تیم باشگاهی‌اش رفت، آسیب دید. یکی از بازیکنان تیم‌ ملی تعریف می‌کرد مشکل زانوی اشکان حاد است و مصدومیت‌های مکرر او به همین دلیل است.

با توجه به زمین‌های خراب ایران، احتمال مصدومیت اشکان بیشتر می‌شود. مجتبی جباری یکی از بازیکنانی است که در دوران بازیگری‌اش خیلی آسیب می‌دید. او در این باره می‌گوید: «یکی از دلایل اصلی مصدومیت من زمین‌های خراب بود. بررسی کنید من از زمانی که به لیگ قطر رفتم مصدومیت‌هایم خیلی کمتر شد و این به خاطر زمین‌های خوب آنجا بود. قطعا زمین‌های خراب روی مصدومیت بازیکنان اثر زیادی دارد.» طبیعتا اشکان هم بیش از گذشته در خطر خواهد بود. او در ولفسبورگ و ناتینگهام دچار مصدومیت جدی شد.

آمار بازی او نشان می‌دهد چقدر در دو سال گذشته ناکام بوده است. در فصل 2017-2016 اشکان نیم‌فصل بیرون بود و نیم‌فصل دوم به ولفسبورگ رفت. او در نیم‌فصل دوم بشدت آسیب دید و در بوندس‌لیگا اصلا به میدان نرفت. بعد از بازگشت از مصدومیت اشکان به تیم ولفسبورگ 2 رفت و در رجیونال لیگ دو بازی انجام داد. اشکان ولفسبورگ را ترک کرد و دوباره نیم‌فصل تیم نداشت. در نیم‌فصل دوم هم به ناتینگهام فارست رفت و آنجا هم مصدوم شد.

اشکان قبل از مصدومیت تنها چند دقیقه برای تیمش به میدان رفت. یعنی او در دو فصل گذشته در مجموع سه بازی در اروپا کرد که مجموع آنها به 90 دقیقه هم نرسید! حالا او به تراکتورسازی ملحق شده و طبیعتا این نگرانی برای هواداران وجود دارد که مبادا مثل دوران حضور در اروپا آسیب ببیند و نتواند برای آنها بازی کند. درودگر مدیرعامل تراکتور می‌گوید: «خدا را شکر اشکان هیچ مشکلی ندارد و می‌تواند برای ما بازی کند. به شایعات نباید توجه کرد. امیدواریم فصل خوبی در کنار ما داشته باشد.»

عملکرد اشکان در 2 سال گذشته

فصل

تیم

لیگ

تعداد بازی

2017-2016

ولفسبورگ

بوندس‌لیگا

صفر

2017-2016

ولفسبورگ 2

رجیونال لیگ

2

2018-2017

ناتینگهام فارست

چمپیونزشیپ

یک

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها