بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن «سیم ششم» درباره روند ساخته شدن اثر و حال و هوای آن توضیح داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۶۷۳

بهرام عظیمی که مدتی است از صنف انیمیشن بیرون آمده در گفتوگو با مهر گفت: با توجه به حواشی که در طول عضویتم در صنف انیمیشن به وجود آمده بود، ترجیح میدادم سکوت کنم و حتی مدت طولانی در حوزه تولید انیمیشن هم فعال نبودم و تنها پروژهای که کار کردم سیم ششم با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بود.

او بیان کرد: قبلا تصمیم داشتم یک انیمیشن سینمایی با نام «ابرقهرمانی از نازیآباد برمیخیزد» بسازم و این انیمیشن قرار بود با بودجه ۱۵ میلیون دلار و با همکاری چینیها ساخته شود اما به دلایل بسیاری این پروژه متوقف شد.

کارگردان انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» تاکید کرد: من آن روزها در شرایط روحیای قرار داشتم که نمیتوانستم یک اثر سینمایی را کار کنم و ترجیح دادم یک فیلم کوتاه انیمیشن بسازم، زیرا فیلم کوتاه از ممیزی کمتری برخوردار است و میتوان گفت فیلم کوتاه برای خود فیلمساز است، مانند انیمیشن «ماسوله» که ساخت آن مرا به تولید فیلم کوتاه انیمیشن علاقهمند کرد.

کارگردان مجموعه انیمیشنهای «بابابرقی» بیان کرد: از مدتی پیش با خودم تصمیم گرفتم اگر میخواهم انیمیشن کوتاهی بسازم درباره فرهنگ و هنر کشورم باشد و به همین دلیل یک انیمیشن کوتاه جشنوارهای درباره یکی از موسیقیدانهای قدیمی ایران را در دستور کارم قرار دادم و در همین راستا تولید سیم ششم کلید خورد و ساخت آن نزدیک به یک سال و نیم طول کشید.

او توضیح داد: گروه تولید سیم ششم از تعداد کمی از هنرمندان برخوردار است. طراحی کاراکترها توسط من، سپهر فرحزادی و مهناز عادلی صورت گرفت همچنین دو آهنگساز در این پروژه با ما همکاری دارند که شامل فردین خلعتبری و علی قمصری است. قمصری در این انیمیشن تارنوازی و فردین خلعتبری بداهه نوازی کار را برعهده داشتند.

این کارگردان بیان کرد: در این انیمیشن هیچ دیالوگی وجود ندارد و در زمان مورد نیاز از نوشتههایی برای انتقال مفهوم استفاده کردهایم. ریتم و حرکتهای فیلم مانند آثار چاپلین تند است و زمانی که مخاطب این انیمیشن را میبیند انگار این اثر ۹۰ سال پیش ساخته شده است. سبک کارگردانی نیز به گونهای است که هیچ نوع حرکت دوربین یا فلو و فوکوسی وجود ندارد.

عظیمی در پایان گفت: سیم ششم که کاملا به طور سیاه و سفید ساخته شده داستان یک نوازنده است و موسیقی کار، مخاطب را غافلگیر میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها