گزارش مشروح جام‌جم از همه اتفاقات هفته دوم لیگ

چهره مدعیان در آینه افتاد

قبل از آن‌که لیگ برتر این فصل آغاز شود، می‌شد تشخیص داد رقابت برای قهرمانی بین کدام تیم‌هاست؛ اما همه منتظر شروع لیگ ماندند. با آغاز بازی‌ها، پیش‌بینی‌ها به حقیقت نزدیک شد و سه‌تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال بهتر از دیگران کار کردند.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۱۶

پرسپولیس هر دو بازی خود را برد و به صدر رفت، سپاهان چهار امتیاز گرفت و دوم شد و استقلال در هر دو بازی شایسته برد بود و داوران امتیازهای این تیم را گرفتند. البته با توجه به اتفاقات فصل نقل و انتقالات، بخت استقلال برای رسیدن به دو مدعی قبلی، کم است.

تیمهایی مانند سپیدرود که پیش از شروع لیگ درباره آنها هشدار داده شد، در هردو بازی شکست خوردند تا زنگ خطر برای هواداران گیلانی به صدا دربیاید. تیمهایی مانند پیکان، سایپا، تراکتورسازی، فولاد، ذوبآهن و پارس جنوبی هم برای حضور در میانه میدان نقشه کشیدهاند و تیمهایی مانند سپیدرود و نفت مسجد سلیمان باید برای بقا بجنگند. شکل کلی لیگ برتر ما در این فصل همین است. دو سه تیمی که برای قهرمانی میجنگند، تیمهایی که میدانند سقف آرزوهایشان حضور در میانه جدول و شاید کسب سهمیه آسیایی است و تیمهایی که از همین حالا فقط یک آرزو دارند: ماندن در لیگ برتر. بازیهای لیگ برتر از هفته سوم به بعد، دقیقا روی همین خط سیر و با همین نقشه برگزار خواهد شد.

2 هفته متضاد

از نظر آمار گلزنی، هفته دوم دقیقا نقطه مقابل هفته اول بود. هر چه در هفته اول برای دیدن گل منتظر ماندیم و جواب نگرفتیم، در هفته دوم گل دیدیم. در هفته اول ده گل به ثبت رسید که آمار 25/1 گل در هر بازی را نشان میداد. در این هفته 26 گل به ثمر رسید که میانگین 25/3 در هر بازی را نشان میدهد. تفاوت فاحش آمار گلزنی در این دو هفته نشان میدهد بهتر است در فوتبال ایران حرف آنالیز علمی نزنیم؛ چون فوتبال ایران مختصاتی دارد که فقط متعلق به این فوتبال است. این نوسان شدید هم نشان میدهد فوتبال ایران میتواند یک هفته قحطی و یک هفته فراوانی گل داشته باشد و اصلا هم عجیب نیست.

پرگلترین بازی

پرگلترین بازی در رشت برگزار شد و سپاهان پرپول در برابر تیم بحران زده سپیدرود، موفق به برد 6 بر یک شد تا عدهای برای موجه نشان دادن خود، برای خداداد عزیزی دل بسوزانند. جدا از این اداهای مضحک، باید به نتایج نگرانکننده سپیدرود توجه کرد.

شکستهای سپیدرود در این دو هفته رقم نخورد. سپیدرود زمانی باخت که دعواهای سریالی برای مالکیت تیم بالا گرفت. سپیدرود هفته قبل سه گل و این هفته شش گل خورد و به گفته خداداد که (درست هم گفته) باز هم گل میخورد و باز هم میبازد. حیف این تیم ریشهدار و هوادارانش که قربانی دعواهای شخصی شدند.

استقلال فلج نشده

بازی استقلال در این دو هفته نشان میدهد این تیم با وجود از دست دادن امید ابراهیمی، امید نورافکن و سیدمجید حسینی فلج نشده است. همه فکر میکردند این تیم در دو هفته اول دو شکست داشته باشد؛ اما این تیم هم در بازی با ذوبآهن و هم در بازی هفته اول مقابل پیکان مستحق پیروزی بود و این نشان میدهد شفر کار خودش را خوب میداند. البته اگر تصمیمهای اشتباه داوری علیه این تیم را در نظر داشته باشیم، باید بگوییم این تیم باید در هر دو بازی به برد میرسید و حق این تیم توسط داوران نادیده گرفته شد.

پرسپولیس؛ تیم شایسته

روزی که برانکو به پرسپولیس رفت، این تیم غرق در بحران بود و به قعرنشینی عادت کرده بود؛ اما حالا پرسپولیس، تیمی است که به صدرنشینی خو گرفته و اگر این تیم را در صدر نبینیم غرق در شگفتی میشویم. تیم برانکو در این دو بازی ثابت کرده این فصل هم اسب خود را برای قهرمانی زین کرده است. حالا تیم برانکو باید برای جدالی نفسگیر با تیم پرمهره و متمول سپاهان آماده شود که این فصل حسابی خرج کرده تا شاید باز هم قهرمانی به دست بیاورد.

باران کارت

هفته اول اخطارهای زیادی داشت و سه اشتباه داوران موجب شد بازیکنان پرسپولیس، استقلال و پیکان اخراج نشوند. میانگین 75/2 اخطار در هر بازی آمار قابل توجهی بود که بالا بودن میزان خشونت در دیدارهای لیگ را نشان میداد؛ اما آمار این هفته، به مراتب نگرانکنندهتر بود و وضعیت را بغرنجتر کرد. این هفته 33 بار کارت از جیب داوران بیرون آمد که رنگ چهارکارت، قرمز بود و هر چهار کارت به دلیل اخطار دوم داده شد.

بازی سروش مقابل پرسپولیس

سروش رفیعی بعد از شکست فولاد در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس به رختکن قرمزها رفت تا با همتیمیهایش در نیمفصل دوم خوش و بش کند. این آخرین بازی سروش مقابل پرسپولیس در این فصل بود چون از اولین بازی پرسپولیس در نیمفصل دوم یعنی بازی پرسپولیس مقابل پدیده در ورزشگاه آزادی او پیراهن قرمزهای تهرانی را به تن خواهد کرد.

باخت سایپا در دربی خودروسازها

دربی خوردورسازها همواره در این سالها مورد توجه بوده است؛ اما این بازی رنگ و بوی دیگری داشت چون تیم برنده را میان تیمهای مدعی هدایت میکرد.

سایپا در هفته اول مقابل سپیدرود به برتری رسیده بود و پیکان هم با خوششانسی از استقلال مساوی گرفته بود؛ اما نتیجه این بازی با دو نتیجه هفته اول تفاوت داشت. پیکان با سه گل به برتری رسید تا به جمع تیمهای مدعی برود.

هفته دوم در یک نگاه

تعداد گل: 26

میانگین گل: در هر بازی 3.25

گل در نیمه اول: 12

گل در نیمه دوم: 14

گل به خودی: 1

(امید خالدی ـ سایپا)

گل با ضربه سر: 8

گل از پشت محوطه جریمه: 4

(مهرداد محمدی ـ سپاهان)، (محمد قاضی ـ پیکان)، (آنتونی استوکس ـ تراکتورسازی)، (سیامک نعمتی ـ پرسپولیس)

گل از روی نقطه پنالتی: 1

(حسین ابراهیمی ـ سپیدرود)

گل در وقتهای اضافی: 3

(جعفر سلمانی در دقیقه 91 ـ صنعت نفت به گسترش)، (ماهان رحمانی در دقیقه 92 ـ پیکان به سایپا)، (امین قاسمی در دقیقه 92 و یونس شاکری در دقیقه 94 ـ پدیده به استقلال خوزستان)

کارت زرد: 29

میانگین 62/3 کارت در هر بازی

کارت قرمز: 4

میانگین 5/0کارت در هر بازی

پرگل ترین بازی: 7 گل

(سپیدرود یک ـ سپاهان 6)

تعویض طلایی: 5

(یونس شاکری ـ پدیده)، (ماهان رحمانی ـ پیکان)، (جعفر سلمانی ـ صنعت نفت)، (محمدمهدی نظری ـ نساجی)، (گادوین منشا ـ پرسپولیس)

آمار کلی

تعداد گل: 36

میانگین گل: 25/2 گل در هر بازی

برد تیم میزبان:31 درصد

مساوی: 44درصد

برد تیم مهمان: 25درصد

برنامه هفته سوم

پنجشنبه 18 مرداد

گسترش فولاد - سپیدرود رشت (19:50)

سایپا ـ ذوبآهن(20:30)

استقلال خ -پرسپولیس (20:30)

نساجی -پارس جنوبی جم (20:30)

جمعه 19 مرداد

پدیده - صنعت نفت (20:00)

نفت م.سلیمان - فولاد (20:30)

استقلال - تراکتورسازی (20:30)

سپاهان - پیکان (20:30)

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها