سریال طنز «آرماندو» از امشب در شبکه یک پخش می‌شود

ناهید، مشتری، آرمان و دیگران...

مجموعه تلویزیونی طنز آرماندو بالاخره به مرحله پخش رسید. مجموعه‌ای که اگر در این مدت پیگیر اخبار تلویزیونی بوده باشید، احتمالأ خبر دارید که ساختش مدتی است به پایان رسیده و چند وقتی می‌شد که در نوبت پخش قرار داشت. حتی اسفند سال گذشته در نشستی که با حضور معاون سیما و مدیران شبکه‌های مختلف تلویزیونی برگزار شد، علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر سابق شبکه سه سیما از انتخاب این مجموعه برای پخش در ایام نوروز خبر داد. تصمیمی که البته در آخرین لحظه‌ها تغییر کرد و «دیوار به دیوار 2» به جای آن روی آنتن رفت. آرماندو این بار از شبکه سه سیما به شبکه یک کوچ کرده، پخش تیزرهای آن مدتی است که آغاز شده و این بار قرار است هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه از این شبکه روی آنتن برود. آرماندو مجموعه‌ای طنز است که داستان زندگی و دردسرهای شخصیت‌هایی متفاوت و فانتزی را در فضای خانواده و اجتماعشان روایت می‌کند و با حضور چهره‌های مطرح در آن و جنس طنز شیرینش، پیش‌بینی می‌شود نظر مخاطبان را هم به خود جلب کند.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۹۷

صورتک‌های آرمان

مجموعه طنز عبدی‌پور که در ابتدا قرار بود مجموعه‌ای نوروزی باشد، بارها نامش برای پخش در مناسبت‌های گوناگون اعلام و با این حال هربار با وقفه‌ای مواجه شد. این سریال که در مراحل شروع پیش‌تولیدش «صورتک» نام داشت، در ادامه به آرماندو تغییر نام داد و از نیمه ابتدایی سال 95، تولید خود را آغاز کرد. آرماندو از همان ابتدا نوید مجموعه‌ای شیرین را می‌داد و حضور بازیگران مختلف طنز در کنار کارگردانی عبدی‌پور که با تنها چند تجربه سینمایی به اسمی آشنا برای اهالی هنر تبدیل شده است، مخاطبان را نسبت به تماشای آن کنجکاو می‌کرد.

حتی عکس‌های این مجموعه هم خود گواهی بر این متفاوت بودن جنس کار بود . از ترکیب گریم‌های گوناگون و تقریبا غیرمتعارف گرفته تا ترکیب و چینش خاص بازیگران.

طنازها به صف می‌شوند

مجموعه تلویزیونی آرماندو در وهله اول نام دیه‌گو آرماندو مارادونا، فوتبالیست افسانه‌ای آرژانتین را به ذهن متبادر می‌کند، اما جالب است بدانید که داستانش هیچ ربطی به فوتبال ندارد! داستانش، قصه زندگی جوانی با نام آرمان است که جوانی خوش‌دل و مهربان و کوشاست، تلاش می‌کند زندگی خواهر و فرزندان خواهرش را بهتر کند و خود در میان این تلاش‌ها و کشمکش‌ها، با ماجراهایی عشقی هم مواجه است.

در این مجموعه تلویزیونی حمیدرضا آذرنگ نقش آرمان را بازی می‌کند؛ مرجانه گلچین در نقش صابجان، خواهر اوست که سرپرستی یک تیم هنروران سینمایی را عهده‌دار است.

فریبا طالبی نقش مهری، دیگر خواهر خانواده را ایفا می‌کند و علیرضا استادی هم فرامرز، همسر او و داماد خانواده است. نقش پری، دختر صابجان هم بر عهده سحر ولدبیگی است.

در بخش دیگر داستان، ماجرای خانواده دختری که آرمان به او علاقه دارد را می‌بینیم. در این خانواده علیرضا مسعودی (مشهدی) نقش مشتری را ایفا می‌کند؛ الیکا عبدالرزاقی در نقش ناهید، همان دختری است که آرمان دل در گرو مهرش دارد و شهربانو موسوی هم مادربزرگ این دو شخصیت است. همچنین مجید پتکی در نقش سروری و محمدرضا هدایتی در نقش خسرو، سرپرست تیم هنرورانی که صابجان با آنها همکاری دارد هم از دیگر بازیگران این مجموعه طنز به شمار می‌آیند.

انتخابی قابل تأمل

شخصیت اصلی و محوری مجموعه آرماندو، حمیدرضا آذرنگ است؛ بازیگری که سابقه‌ای طولانی در عرصه بازیگری تئاتر دارد و بارها در این عرصه تشویق و تقدیر شده و جایزه برده است. آذرنگ در سال‌های اخیر فعالیت‌هایش در عرصه بازیگری سینما و تلویزیون هم پررنگ‌تر از گذشته شد و با بازی در آثاری شاخص و متفاوت خودش را به مخاطبان غیرتئاتری هم معرفی کرد. آذرنگ بازیگری است که سیمایی جدی دارد و با نگاه به کارنامه کاری‌اش و نقش‌هایی که تاکنون ایفا کرده، می‌توانیم نتیجه بگیریم که در عالم بازیگری هم جدی است. با این حال این بازیگر پس از تجربه بازی در مجموعه تلویزیونی «جاده قدیم» که البته تجربه چندان موفقی هم نبود، در آرماندو دوباره سراغ تجربه‌ای طنز رفته است و البته به نظر می‌رسد که قرار است موفق هم باشد.

آرمان شخصیت اصلی این مجموعه جوانی است که همچون دیگر جوانان جامعه، با مشکلات مختلف و متعددی روبه‌روست و در عین حال با خانواده‌اش هم مشکلاتی دارد و در صدد حل این مشکلات برمی‌آید. به نظر می‌رسد باید صبر کنیم تا دو سه قسمتی از پخش این مجموعه تلویزیونی بگذرد و بعد درخصوص بازی این بازیگر بحث کنیم. شاید اگر این تجربه برای خود آذرنگ هم موفق باشد، او تصمیم بگیرد از این به بعد نقش‌های طنز را در کارنامه‌اش ـ چه در سینما و چه تلویزیون ـ بیشتر جدی بگیرد.

فیلمسازی با لهجه جنوبی

احسان عبدی‌پور از جمله کارگردانان جوان و بااستعداد تلویزیون و سینمای ایران است. او که متولد بوشهر است، اولین تجربیات فیلم‌سازی خود را در این شهر شروع کرده و آثاری با حال و هوای اقلیم و منطقه زندگی خود را مقابل دوربین برد. «تنهای تنهای تنها» اولین اثر سینمایی عبدی‌پور بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت و نام او را سر زبان‌ها انداخت. این فیلم داستان پسربچه‌ای جنوبی را روایت می‌کرد که می‌خواست راهی سازمان ملل شود تا پیام صلح ایرانیان را به گوش جهان برساند. عبدی‌پور بعد از این تجربه موفق و تحسین شده، سراغ «پاپ» رفت و بعد «تیک‌آف» را ساخت؛ فیلم‌هایی که علی‌رغم استفاده از بازیگران شناخته شده در آن، نتوانست موفقیت فیلم قبلی‌اش را تکرار کند. عبدی‌پور حالا به تلویزیون آمده و از همین ابتدا به نظر می‌رسد که قرار است با آرماندو شروعی موفق داشته باشد.

مشتری، برادر ناهید!

علیرضا مسعودی (مشهدی) از جمله افرادی است که سال‌ها در پس پرده تولید مجموعه‌های طنز حضور دارد، اما در یکی دو سال اخیر و به ویژه بعد از حضورش در برنامه خندوانه، محبوب و مطرح شده است و حالا مخاطبان حضور او را در هر اثری به منزله تضمین طنز بودن و جنس کمدی‌های درست آن اثر می‌دانند. مسعودی در مجموعه آرماندو نقش شخصیتی با نام مشتری را ایفا می‌کند و درخصوص ویژگی‌های نقشش می‌گوید: مشتری، برادر ناهید است و ناهید نام دختری است که آرمان به او علاقه دارد. پدر ما از آن‌جا که به ستاره‌شناسی علاقه داشته، اسم تک‌تک‌مان را براساس نام اجرام آسمانی انتخاب کرده است.

مسعودی می‌افزاید: در کل درخصوص ویژگی‌های نقشم در این مجموعه می‌توانم این‌طور بگویم که او یک بچه خسته پایین‌شهری است و شغلش دلارفروشی گوشه خیابان است. به نظر خودم این شخصیت تا حد زیادی به پسرخاله در مجموعه کلاه‌قرمزی شباهت دارد! یعنی کم حرف می‌زند، توی خودش است و چنین ضوابطی دارد.

مجموعه آرماندو جنس کمدی متفاوتی هم دارد که مسعودی درخصوص آن می‌گوید: جنس کمدی آرماندو به اصطلاح لبه تیغ است و فضای شوخی‌های آن به گونه‌ای است که عده‌ای از آن خوششان می‌آید و ممکن است عده‌ای چنین نظری نداشته باشند. اوجی: واقعا خسته‌ام!

شاید بسیاری از مخاطبان این نکته را ندانند که علی اوجی، بازیگر مجموعه‌هایی چون «پژمان» و «در حاشیه» از جمله تهیه‌کنندگان قدر در عرصه موسیقی پاپ است. با این حال اوجی در چند سال اخیر به‌واسطه دوستی و رفاقتی که با بسیاری از بازیگران شناخته شده داشت، تصمیم گرفت در زمینه بازیگری هم شانسی به خودش بدهد و از قضا بازی‌هایش به دلیل لحن طنز دیالوگ‌گویی اوجی به دل مخاطبان نشست و نگاه آنان را جلب کرد. حالا او در مجموعه آرماندو نقش شخصیتی با نام خسته را ایفا می‌کند که واقعأ خسته است! اوجی در خصوص این نقش جالب خود به جام‌جم می‌گوید: خسته از جمله افراد شاغل در عالم سینماست که قبلأ گریمور بوده، اما اتفاقات عجیبی برایش رخ می‌دهد و الان به آرایشگری روی آورده است! او به نوعی تارک دنیا هم هست و شخصیت جذابی است که با تحولات مختلفی در زندگی‌اش مواجه شده است. خسته در کل خسته است و به قدری درگیر زندگی‌اش بوده که دیگران هم او را خسته صدا می‌زنند! اوجی درخصوص دلیل اصلی قبول ایفای نقش در این مجموعه تلویزیونی می‌گوید: قبل از هر چیز، کار کردن با احسان عبدی‌پور برایم مهم بود. او جوانی بسیار بااستعداد و از جمله کارگردانان مهم سینما و تلویزیون ایران است. کار کردن با ایرج محمدی (تهیه‌کننده) برایم دلچسب بود و خود نقش را هم خیلی دوست داشتم. وقتی فیلمنامه را خواندم، دیدم که نقش خوبی است و دوست دارم در آن ایفای نقش کنم.


زهرا غفاری

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها