دستگیری دزدان عنکبوتی پایتخت

سارقان حرفه‌ای که با شگردی عجیب مانند مرد عنکبوتی به خانه‌های شمال تهران دستبرد می‌زدند، در جریان آخرین سرقت خود با سررسیدن صاحبخانه شناسایی و دستگیر شدند. متهم اصلی پرونده برای فرار قصد شلیک به سمت پسر صاحبخانه را داشت که گلوله در اسلحه‌اش گیر کرد.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۶۲

سرهنگ علیآقا کارخانه، سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در تشریح این خبر به جامجم گفت: حدود ساعت 12 شب سهشنبه دستبرد سارقان به خانهای در محله قلهک به پلیس اعلام شد. بلافاصله گشت کلانتری قلهک که در نزدیکی محل حضور داشت خود را به آدرس اعلامشده رساند. مامور کلانتری مشاهده کرد سارق با تهدید راننده پرایدی قصد گروگان گرفتن وی و فرار از محل را دارد که بلافاصله متهم را خلعسلاح و دستگیر کرد.

وی ادامه داد: در جریان تحقیقات مشخص شد صاحبخانه و خانوادهاش پس از ورود به خانه با این سارق روبهرو شده و قصد دستگیری او را داشتند که متهم اسلحه خود را به سمت پسر خانواده گرفته و شلیک کرده بود که خوشبختانه گلوله در اسلحه گیر کرد . متهم در ادامه با زدن اسپری اشکآور به صورت اعضای این خانواده از آنجا فرار کرد.

سرکلانتر سوم پلیس پایتخت افزود: با
سر و صدای صاحبخانه اهالی متوجه موضوع شده و ماجرا را به پلیس اطلاع دادند که با حضور بهموقع گشت کلانتری، سارق حرفهای قبل از فرار دستگیر شد.

سرهنگ کارخانه با اشاره به اینکه متهم از سارقان حرفهای و سابقهدار است، خاطرنشان کرد: با انتقال متهم به کلانتری وی اعتراف کرد همراه همدستانش در خانهای در حوالی میدان امامحسین زندگی میکند که بلافاصله ماموران این خانه را محاصره و سه همدست او را دستگیر کردند. در بازرسی از خانه مقداری لوازم سرقتی مانند طلا و ساعت کشف شد. وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اعضای این باند متواری است که تحقیقات برای دستگیری وی ادامه دارد. همچنین متهمان تاکنون به سه فقره سرقت مشابه اعتراف کردهاند که تحقیقات از آنها برای شناسایی محلهای سرقت و جرایم دیگر ادامه دارد.

سرقت در 5دقیقه

ریزنقش است و اعضای باندش به او لقب مرد عنکبوتی دادهاند. براحتی از دیوار خانهها بالا میرود و در کمتر از پنج دقیقه با سرقت پول و طلا بازمیگردد.

محلهای سرقت را چطور شناسایی میکردی؟

در خیابانهای شمالی شهر و بعد از تاریک شدن هوا پرسه میزدم و با دیدن خانههایی که برقشان خاموش بود، با سنگ به شیشه پنجره میزدم. اگر کسی مقابل پنجره نمیآمد، مطمئن میشدم در خانه حضور ندارند و نقشه سرقت را اجرا میکردم.

چگونه وارد خانهها میشدی؟

بعد از شناسایی خانه از دیوار بالا میرفتم و نردهها و قفل ورودی بالکن را با اهرمی تخریب میکردم. محلهای مخفی کردن پول و طلا اغلب در اتاقخواب است و من یکراست سراغ اتاقخواب میرفتم و در کمتر از پنج دقیقه با پیدا کردن محل مخفی کردن پول و طلاها فرار میکردم.

چطور محل پول و طلاها را پیدا میکردید؟

کار سختی نبود خانمها اغلب پول و طلاهای خود را زیر تشک تخت، میان رختخوابها یا در کشوی لباس مخفی میکنند.

با همدستانت چطور آشنا شدی؟

همگی اهل روستایی در غرب کشور هستیم و وقتی به تهران آمدیم با تشکیل این باند سرقتهای خود را آغاز کردیم.

تا به حال به چند خانه دستبرد زدهاید؟

من در سه سرقت با آنها بودم ولی آنها به خانههای بیشتری دستبرد زدهاند که من تعدادشان را نمیدانم.

چرا به تو مرد عنکبوتی میگفتند؟

به خاطر اینکه میتوانم از دیوار صاف تا سه طبقه بالا بروم.

فکر میکردی دستگیر شوی؟

برای اولین بار بود که در زمان سرقت صاحبخانه سرمیرسید.

خودت تنها سرقت میکردی؟

نه، یکی از همدستانم به عنوان مراقب مقابل ساختمان میایستاد تا اگر اتفاقی افتاد مرا خبر کند. وقتی صاحبخانه در تعقیبم بود او به جای کمک ، از محل گریخت.

محمد غمخوار

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها