سخنگوی وزارت بهداشت‌ با بیان این‌که 6/1 تخت به ازای هزار نفر در کشور وجود دارد، گفت: میانگین مدت بستری در کل بیمارستان‌های کشور 8/2 است و سرانه بستری 118 در هزار نفر در یک سال است.
کد خبر: ۱۱۵۶۷۹۸

به گزارش جامجم، ایرج حریرچی افزود: به دلیل کمبود تخت، رعایت نشدن بهداشت و داشتن بار مالی در بیمارستانها، ترخیص بیماران بویژه مادرانی که زایمان کردند، زودتر انجام میشود.

به گفته وی کمبود تخت برای بیماران روانی، دیابتی و مادرانی که زایمان کردهاند، مشکلاتی به وجود میآورد که عوارض جدی برای آنها در پی دارد.

حریرچی عنوان کرد: حمایت مادر و کودک توسط سیستم بهداشتی و درمانی لازم و ضروری است. همچنین باید این حمایت از سوی جامعه و خانواده نیز صورت گیرد.

وی با اشاره به کاهش 7 درصدی سزارین در کشور، بیان کرد: باید این میزان سزارین، کاهش بیشتری داشته باشد؛ چراکه هنوز در این زمینه با وضعیت ایدهآل، فاصله داریم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: سفیران سلامت میتوانند در همه نقاط کشور مانند چین و ژاپن مادران را نسبت به تغذیه با شیرمادر آموزش دهند و مروج سلامت کودک و مادر باشند.

وی تصریح کرد: اجرای قانون تغذیه با شیرمادر و توسعه بیمارستانهای دوستدار کودک و همکاری نهادها برای اجرای قانون مرخصی 9 ماهه زایمان به مادران و حمایت کارفرمایان در این زمینه ضروری است.

حریرچی، ترویج تغذیه با شیرمادر را مسئولیت همگانی دانست که نیازمند یاری سیاستگذاران کشوری و رسانههای گروهی است. به گفته وی، شعار جهانی امسال تغذیه با شیر مادر، «تغذیه با شیرمادر: زیربنای زندگی سالم» است که بر اهمیت تغذیه با شیرمادر به عنوان بخشی از تغذیه مطلوب، امنیت غذایی، کاهش فقر، زیربنای سلامت و بقای زنان و کودکان تاکید دارد.

حریرچی افزود: شیرمادر به عنوان راه حلی برای کاهش سوءتغذیه، ناامنی غذایی و فقر که سدی در برابر توسعه پایدار هستند، شناخته میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها