در سال حمایت از کالای ایرانی، بیشتر توجه صاحب‌نظران به صنایع و بنگاه‌های تولیدی کالا و خدمات است، غافل از آن‌که این توجه و توجه‌دهی در وجهه تولیدات فرهنگی نیز به همان اندازه ضروری است که کالا و خدمات ایرانی نیازمند پشتیبانی‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۷۲

جالب است بدانید که صداوسیما به عنوان بزرگترین بنگاه تولید و نمایش محصولات فرهنگی در این میان تنها یک شبکه از مجموع شبکههای تلویزیونی خود را به صورت صد درصدی، در خدمت پخش و انعکاس محصولات فرهنگی تماما ایرانی قرار داده است که از قضا شبکه آیفیلم معاونت برونمرزی آن است. آفند بهجایی از رسانه ملی در راهاندازی شبکهای ایرانی با جدول پخشی کاملا ایرانی. شبکهای که اگر نگوییم بهطور مطلق اما تا حدود زیادی در زمینه ذائقهسنجی مخاطب موفق عمل کرده و در جهت اقناع بینندگان به وسیله چیدمان صحیح و انتخاب درست محتوای داخلی حرکت کرده است.

موفقیت آیفیلم از همان طلیعه این سال، با پخش مجموعه پرطرفدار «پایتخت» کلید خورد تا بدانجا رفت که این شبکه را در شمار یکی از چند شبکه برتر تلویزیون در نظرسنجیهای مربوط به برنامههای نوروزی بالا برد و با پخش مجموعههای موفقی چون «دزد و پلیس»، «کلاه قرمزی»، «نقطه چین»، «گسل» و «سیب خنده» و ... تداوم یافت.

این انتخابهای هوشمندانه در کنار توجه به تولید ملی، در شرایطی که جامعه نیاز به نشاط و امید دارد، در واقع یکی از اصلیترین فعالیتهای پدافندی رسانه ملی در تقابل با تهاجم فرهنگی شبکههای ماهوارهای و تلاش دشمنان برای تزریق روحیه یاس و ناامیدی از حل مشکلات اقتصادی و نیز القای تشدید بحرانهای پیرامونی است. اقدامی که تنها با تکیه بر داشتهها و گنجینه تولیدات شبکههای تلویزیونی و محصولات فرهنگی داخلی امکانپذیر شده است ولی با اتخاذ راهبردهای مخاطبمحور و جامعهمدار، شرایطی را برای عموم مخاطبان این شبکه پدید آورده تا پای برنامههایی ایرانی، اوقاتی خوش و مفرح را تجربه کرده و نهتنها تماشاگران داخلی، که تماشاگران آیفیلم در کشورهایی همچون افغانستان و تاجیکستان و کشورهای عربی و ... را نیز با نمایش مجموعههایی دلپذیر و شادیآفرین، جذب فرهنگ ایرانی کند.

در سال حمایت از کالای ایرانی، حمایت از شبکه آیفیلم تنها شبکه دارای محتوای تمام ایرانی را که کارکردهایی موثر در همافزایی با نهادهای اجرایی و سیاستگذار کشور دارد، فراموش نکنیم. این شاید از نکات مهمی باشد که دستاندرکاران فرهنگی کشور را در پشتیبانی از این شبکه که قصد دارد در آینده نزدیک، با افزایش کانالهای خود، دامنه فعالیتش را گستردهتر کند، بیش از پیش مصمم کند.

شیدا اسلامی

کارشناس رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها