گفت و گو با علیرضا جهانبخش درباره انتقال پر سر و صدایش به برایتون

کی‌روش گفت تا انتهـا برو

علیرضا جهانبخش، ستاره ایرانی سرانجام به لیگ جزیره رفت. آخرین بازیکن ایرانی که توانسته بود در لیگ برتر حضور داشته باشد، آندرانیک تیموریان بود.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۴۲

او که در تیم فولام بازی میکرد ، هرچند شروع خوبی داشت، ولی در ادامه نیمکتنشین شد و در نهایت به لیگ دسته دو کوچ کرد و پس از آن هم به ایران بازگشت. بعد از آندو بازیکنانی بودند که به انگلیس رفتند، ولی هیچکدام شانس حضور در لیگ برتر را به دست نیاوردند. رضا گوچی و اشکان دژاگه هم به تیمهای چارلتون و ناتینگهام فارست در چمپیونزشیپ (لیگ دسته 2) ملحق شدند. حالا علیرضا جهانبخش قرار است در لیگ برتر بازی کند و خیلیها در ایران آرزو میکنند او در باشگاه جدیدش موفق باشد.

گرانترین تاریخ

جهانبخش با انتقال به برایتون رکورد گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران را شکست. باشگاه آلکمار از انتقال او 22 میلیون یورو درآمد داشت. گفته میشود قرارداد این بازیکن هم با باشگاه انگلیسی هفت میلیون یورو است. قرارداد پنج ساله امضا شد و بدین ترتیب مشخص شد برایتون قصد دارد بعد از درخشش احتمالی علیرضا در لیگ برتر از فروش او پول خوبی دربیاورد. این دومین قرارداد پنج ساله جهانبخش در دوران بازیگریاش است. علیرضا با آلکمار هم پنج ساله بسته بود.

لستر؛ پول بیشتر میداد

جهانبخش پیش از امضای قرارداد با برایتون، دوباره از لسترسیتی پیشنهاد دریافت کرد و حتی گفته میشد پیشنهاد این باشگاه بالاتر است ولی او در نهایت این باشگاه را انتخاب نکرد. امیر هاشمی مقدم، مدیر برنامههای جهانبخش هم این مساله را تائید میکند: «این باشگاه خواهان جذب علیرضا بود. من هم پیشنهاد را به او گفتم. لستر حاضر بود پول بیشتری نسبت به برایتون پرداخت کند ولی او تصمیم گرفت تا به این باشگاه ملحق نشود. علیرضا با قلبش برایتون را انتخاب کرد. ما همه با برایتون احساس خوبی داشتیم. برایتون به مدت سه سال و نیم بازیهای او را دنبال میکرد و ما از این موضوع یک هفته پیش باخبر شدیم. ما نیز به این خاطر با آنها با احترام رفتار کردیم. همه ما اکنون به خاطر این انتخاب روی ابرها هستیم. رویای کودکی جهانبخش محقق شد و من مطمئنم رویای او به اینجا ختم نخواهد شد.»

تجربه سه سال قبل

علیرضا و برایتون با هم غریبه نیستند. سه سال قبل وقتی قرارداد او با نایخمن تمام شد، این باشگاه انگلیسی خواهان جذب او بود. آنها بشدت خواهان جذب علیرضا بودند. در آن زمان برایتون در چمپیونز شیپ حضور داشت و هنوز به لیگ برتر صعود نکرده بود. جهانبخش به جنوب لندن سفر کرد و در ورزشگاه خانگی این باشگاه حاضر شد و امکانات را دید. جهانبخش با وجود سفر مثبتی که به برایتون داشت ولی در نهایت به آنها پاسخ منفی داد و به باشگاه آلکمار ملحق شد. همان زمان علیرضا به مسئولان این باشگاه گفته بود در آینده به آنها ملحق میشود و دقیقا این اتفاق رخ داد.

هیجانزده هستم

علیرضا جهانبخش خیلی زود تبدیل به تیتر اکثر رسانههای انگلیسی شد. آنها از این انتقال نوشتند. سایتهای آسیایی هم به تعریف و تمجید از جهانبخش پرداختند. فوتبال ایران بعد از سالها توانست در سطح اول فوتبال دنیا یک نماینده داشته باشد. علیرضا هم بعد از انتقال به برایتون حرفهایی زد. او ابتدا گفت: «برای آمدن به برایتون، کیروش یکی از اولین کسانی بود که من با آنها صحبت کردم و واقعا نظر او در مورد انتقالم مثبت بود. من تمام گزینههایی را که داشتم به او گفتم و واقعا نظر او در مورد برایتون مثبت بود. آخرین باری که او از پیشنهاد برایتون اطلاع داشت من 21 ساله بودم.» جهانبخش ادامه داد: «او چند سال اینجا کار کرده و در مورد محیط، فرهنگ و همه چیز شناخت داشت. این بار او بدون هیچ تردیدی فقط گفت: انجامش بده.» علیرضا همچنین گفت: «هدف اصلی من در فصل پیش این بود که بازیهای خوبی انجام دهم تا بتوانم به لیگ بهتری بروم و پیشرفت کنم. برای دست یافتن به این هدف تلاش زیادی کردم و خوشبختانه توانستم به هدفم برسم و آقای گل لیگ هلند شدم. حضور در برایتون واقعا قدم رو به جلوی خوبی برای من محسوب میشود. با اینکه هنوز باید چیزهای زیادی یاد بگیرم، اما آماده بازی در لیگ انگلیس هستم. دوست دارم از بازیهای خودم لذت ببرم و بهنظرم این مهمترین چیز است. پیروزی تیم از همه چیز مهمتر است و اینکه گل بزنم یا پاس گل بدهم در درجه بعدی اهمیت قرار دارد.» علیرضا ادامه داد: «من هیجانزده هستم از اینکه بار دیگر به اینجا بازگشتم. وقتی سه سال پیش به اینجا آمدم گفتم که باید روزی به برایتون ملحق شوم، اما نمیدانستم چه زمانی مناسب خواهد بود. همیشه احساس خوبی نسبت به این باشگاه داشتم. برای دیدن هواداران و همتیمیهایم لحظهشماری میکنم. میخواهم در تمرینات بخوبی کار کنم و فصل خوبی در باشگاه در کنار مربی و همتیمیهایم داشته باشم. از حضور در این باشگاه شگفتانگیز بسیار خوشحال هستم.»

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها