درمان‌های متفاوت درد لگن از مسکن تا تحریک طناب نخاعی

درد مزمن لگن در خانم‌ها

درد مزمن لگن، دردی است که در نواحی زیرشکم و بین مفاصل ران احساس شده و مدت شش ماه یا بیشترطول بکشد. اما چه زمانی باید برای بررسی به پزشک مراجعه کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۶۰

اگر درد با انجام فعالیتهای روزمره شما تداخل ایجاد میکند یا به نظرمی رسد که علائم شما روزبه روز بدتر میشوند،بهتراست به پزشک مراجعه کنید.

دردی مزمن با چند دلیل

درد مزمن لگن، حالت پیچیدهای است که میتواند علل متعددی داشته باشد. در اغلب موارد، یک اختلال ممکن است بهعنوان علت درد لگن در نظر گرفته شود. اما در سایر موارد، درد لگن ممکن است در نتیجه اختلالات پزشکی متعددی ایجاد شود.

بهعنوان مثال، یک خانم ممکن است هم اندومتریوز داشته باشد و هم التهاب مثانه، که هر دو این حالات میتواند به درد مزمن لگن منجر شود.

درد مزمن لگن ممکن است به علت اندومتریوز، اختلالات عضلانی - اسکلتی، بیماریهای التهابی مزمن لگن، فیبروم، سندرم روده تحریکپذیر، سندرم مثانه دردناک، سندرم احتقان لگن و علل عصبی و روحی باشد.

تشخیص درست و درمان موثر

برای تعیین و تشخیص علت درد مزمن لگن، بررسیهای متعددی لازم است. ابتدا پزشک معالج یک مصاحبه کامل و دقیق با شما انجام میدهد و سپس با انجام معاینات مختلف و آزمایشات تکمیلی، اقدام به تعیین علت درد مزمن لگن میکند.

اما درمان با توجه به عامل ایجاد درد متفاوت خواهد بود.این درمانها بسته به علت زمینهای درد شامل تجویز داروهای مسکن، درمانهای هورمونی، آنتیبیوتیکها، داروهای ضدافسردگی، فیزیوتراپی، استفاده از روشهای تحریک طناب نخاعی(neurostimulation), انجام تزریقات درنقاط دردناک (trigger point), درمانهای روانپزشکی و درمانهای جراحی هستند.

دکتر فریده محمدطاهری

فلوشیپ درد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها