یکی از اتفاقات خوب که اخیرا در مجموعه‌های تلویزیونی افتاده، ساخت سریال‌هایی با لهجه‌های مختلف اقصی نقاط ایران است. وقتی بیننده چنین سریال‌هایی را می‌بیند، مسلما برایش لذتبخش تر است و در دلش این جمله را نجوا می‌کند که چقدر خوب است عوامل سازنده به گوشه‌ای از ایران هم گوشه چشمی داشته و با قرار دادن لهجه مردم آن منطقه حال و هوای خاصی را در کار فراهم کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۰۲

البته گاهی همین مبحث با حاشیههای زیادی روبهرو شده و مورد اعتراض مردم شهرهای مختلف قرار گرفته است که گروه سازنده نتوانستهاند در سریال مربوطه
به درستی به لهجهها بپردازند و همین منجر به سر و صدا شده و به مطبوعات هم کشیده شده است، اما وقتی اثری روی آنتن میرود و لهجهها خیلی خوب از کار درمیآید، مسلما کام بینندگان شیرین میشود و لذت تماشای کار برایشان چندین برابر بیشتر خواهد شد.

این اتفاق خوب در مینی سریال شب عید افتاده است که به کارگردانی سعید آقاخانی این شبها از شبکه یک روی آنتن میرود. در این مجموعه مخاطبان شاهد تهران گریزی نویسنده میشوند و اینکه هر یک از شخصیتهای قصه با لهجههای مختلف حرف میزند، یکی به زبان گیلکی و دیگری به زبان مشهدی و ... همین رنگآمیزی لهجهها شب عید را جذابتر کرده است. البته آقاخانی هم در انتخاب بازیگران سعی کرده از کسانی استفاده کند که بتوانند لهجهها را درست ادا کنند. همین نکته کلیدی است که گاهی منجر به چالشها میشود. بنابراین انتخاب بازیگر و ادای درست لهجهها اهمیت زیادی دارد که در این سریال رعایت شده است. از سوی دیگر با وجود اینکه تعداد بازیگران چهره هم در این سریال کم است، اما فیلمنامه خوب و منسجم و کارگردانی شسته و رفته سعید آقاخانی باعث شده تا مخاطبان شاهد یک سریال شیرین باشند.

یکی از حسنهای این مینیسریال یک فیلمنامه خوب و پر جان است که مسلما حضور سعید آقاخانی به آن رنگ و لعاب وزین داده است. در این مجموعه دیالوگهایی با چاشنی طنز شاهد هستیم که به قول معروف این سریال را برای مخاطبان خوشنمک کرده است و هرکدام از شخصیتهای قصه با زبان خودشان این طنازی را دارند.

یکی از طنزهای مینیسریال شب عید دعوای زن و شوهر قصه است که حضور حمید لولایی و مرجانه گلچین به نمک سریال اضافه کرده است.

البته این چاشنی طنز باید به اندازه باشد، زیرا در صورت ادامه دار بودن دیگر برای مخاطب کشش لازم را ندارد. در مجموع سعید آقاخانی با ساخت مینی سریال شب عید و پخش آن از شبکه یک باعث شده کام مردم آخر شبها شیرین شود.

فاطمه عودباشی

روزنامهنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها