اعتراض سینمایی جودی فاستر

اجحاف در حق هنرمندان زن

جودی فاستر، بازیگر ریزنقش و اسکار گرفته سینما از همکارانش در هالیوود ناراضی است و اعتقاد دارد در حق او و دیگر هنرمندان زن، اجحاف شده است. بازیگر 55ساله سینما که در رشته کارگردانی هم فعال است، می‌گوید هالیوود نسبت به هنرمندان زن با تبعیض رفتار می‌کند. «هتل آرمتیس» تازه‌ترین فیلم سینمایی فاستر چند هفته قبل روی پرده سینما رفت و نتوانست موفقیت مالی زیادی کسب کند. اما علت اعتراض بازیگر، ارتباطی با این موضوع ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۴۸۵۹

فاستر در صحبت با نشریه امپایر میگوید: «ما نیازمند آن هستیم که یک ضربه بزرگ به ذهن آمریکا بزنیم. مردم باید بدانند ما به تعداد بیشتری فیلمساز زن نیاز داریم. من خودم کارم را با بازیگری شروع کردم. این حرفه را بسیار دوست دارم، اما دلم میخواهد به فعالیت فیلمسازی هم ادامه بدهم. قبل از این گفتهام و باز هم میگویم که میخواهم یک فیلمساز باشم. به همین دلیل، در آینده بیشتر از آن که فیلم بازی کنم، به کارگردانی فیلمها خواهم پرداخت.»

منتقدان سینمایی با حمایت از نگاه فاستر، میگویند او وحشتی از بیان دیدگاهش با صدای بلند ندارد و این همان چیزی است که هالیوود در این روزها نیازمند آن است.

به باور فاستر، صنعت سینما آخرین مکانی است که هنوز نسیم تغییرات در آن نوزیده و باید در جهت تغییرات حرکت کند: «متاسفانه باید به این واقعیت اشاره کنم که اروپاییها همیشه جلوتر از ما حرکت کردهاند. این مشکل صنعت سینمای آمریکاست که تعداد فیلمسازان زن آن کم است. مدت زمانی طولانی است که با این مشکل روبهرو هستیم و باید در این رابطه کاری انجام
دهیم.»

طی ماههای گذشته و به دنبال موفقیت کلان مالی «واندروومن» که یک خانم فیلمساز آن را کارگردانی کرد، بحث بهرهگیری بیشتر از کارگردانان زن به صورت یک درخواست عمومی درآمده است.

کمپانی مارول برای نسخه مستقل سینمایی ماجراجوییهای «بلک ویدو»، یک فیلمساز زن را دعوت به کار کرده است. اما هنرمندان زن روی این مساله اصرار و تاکید میکنند که استفاده از قابلیتهای فیلمسازان زن، باید در تعداد بسیار بیشتری از فیلمهای سینمایی خود را به نمایش بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها