پس از انتقادات فراوانی که در هفته‌های اخیر به دلیل عملکرد نامناسب دولت در مورد تحولات اقتصادی متوجه رئیس‌جمهور و اعضای کابینه شد دیروز رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد که تغییراتی در دولت انجام خواهد شد. وی البته گفته که این تغییرات در فرصت مناسب انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۲۲

تقریبا از همان ماههای ابتدایی دولت دوازدهم بود که انتقادها نسبت به ترکیب و عملکرد کابینه شروع شد و در ماههای اخیر با توجه به گسترش مشکلات اقتصادی و گرانی بیسابقه کالاها و آشفتگی در بازار سکه و ارز، انتقادها از دولت بیشتر شد و حتی حامیان حسن روحانی در انتخابات ریاستجمهوری و اصلاحطلبان هم تاکید داشتند که دولت با ترکیب فعلی قادر به حل مشکلات نخواهد بود.

در چنین شرایطی که قریب به اتفاق فعالان سیاسی بر ضرورت ترمیم کابینه بویژه در بخشهای اقتصادی تاکید دارند بالاخره دیروز محمود واعظی، رئیسدفتر رئیسجمهور در حاشیه جلسه دولت اعلام کرد که روحانی در حال انجام بررسی برای ایجاد برخی تغییرات است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، واعظی پس از پایان جلسه دیروز هیأت دولت در پاسخ به سوالی درباره تغییر کابینه به سمت جوانگرایی گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام و برخی تحریمهایی که اکنون اعمال میشود و همچنین جنگ روانی که از نظر اطلاعات و تبلیغات غلط تحمیل میکنند شرایط جدیدی را به وجود آورده است که ما نیازمندیم اعضای کابینه را با توجه به شرایط جدید تغییر دهیم تا امور را تنظیم کنند.

وی افزود: شرایط جدید میطلبد که برخی اعضای کابینه که در شرایط عادی از سوی رئیسجمهور انتخاب شده بودند تغییر کنند. رئیس دفتر رئیسجمهور با تائید این موضوع که تغییرات در کابینه شامل وزرای اقتصادی هم میشود گفت: آقای روحانی در حال مطالعه و بررسی اسامی مختلف هستند که انشاءالله در فرصت مناسب برخی از تغییرات در کابینه انجام شود. واعظی افزود: اما اینکه چند نفر و چه کسانی از کابینه تغییر خواهند کرد رئیسجمهور مشخص میکند.

این ترامپ بود که هشتبار تماس گرفت

رئیس دفتر رئیسجمهور دیروز همچنین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات ترامپ که گفته بود ایرانیها تماس خواهند گرفت و خواستار مذاکره خواهند شد، افزود: اینکه گفته شد ایرانیها با آمریکاییها تماس میگیرند تا الان برعکس بوده است. وی با اشاره به سفر سال گذشته رئیسجمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: در این سفر این آقای ترامپ بود که هشت بار برای ملاقات و صحبت با آقای روحانی تماس گرفت و این با حرفهایی که زده میشود متفاوت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها