روزهای طلایی اسطوره در برنابئو تمام شد

9 سال افتخار و تمام !

معمولا وقتی ستاره‌های فوتبال به یک تیم پا می‌گذارند، بعد از مدتی آن تب‌وتاب اولیه فروکش می‌کند و با بالاتر رفتن سن ستاره، زمزمه‌ها برای خداحافظی او بیشتر می‌شود. اما برخی ستاره‌ها در این زمینه استثنا به وجود آورده‌اند. کریس رونالدوی پرتغالی را می‌توان بی شک یکی از همین معدود استثناها دانست. وقتی سال 2009 از منچستر به رئال آمد، کمتر کسی تصور می‌کرد در عرض 9 سال به افتخاراتی برسد که بی‌شک تا سال‌ها دست‌نیافتنی خواهد بود. حالا که خبر انتقال او به یوونتوس رسانه‌ای شده، به اندازه خوشحالی طرفداران بانوی پیر، رئالی‌ها به دلیل از دست دادن چنین بازیکنی ناراحت هستند. رونالدو در پیام خداحافظی که برای طرفداران رئال نوشت، نشان داد تا چه اندازه یک بازیکن حرفه‌ای است.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۴۶

در پیام رونالدو که برترین گلزن تاریخ رئال مادرید محسوب میشود آمده: هواداران رئال در ۹ سال اخیر رفتاری شگفتانگیز با من داشتند. ۹ سال منحصربهفرد را در برنابئو سپری کردم. دوران هیجانانگیزی برای همه ما بود. در این دوران همبازیهای فوقالعادهای داشتم و محبت هواداران بینظیر رئال تجربه کردم. رئال مادرید موفق شد صاحب قلب من و خانوادهام شود و برای همین میخواهم از این باشگاه، مدیرانش، فلورنتینو پرز، همبازیانم، کادر پزشکی، کادر فنی و همه اعضای باشگاه تشکر کنم. همچنین میخواهم از فوتبال اسپانیا تشکر کنم. در این ۹ سال مقابل بازیکنان بزرگی بازی کردم که احترام زیادی برای همه آنها قائل هستم. من از رئال میروم اما این پیراهن سفید و سانتیاگو برنابئو را همیشه و هر جا که باشم دنبال خواهم کرد. مثل ۹ سال پیش که بار اول در برنابئو این جمله را بر زبان آوردم میخواهم بگویم: هالا مادرید!

استقبال ایتالیاییها

با آمدن رونالدو به ایتالیا، اسطورههای فوتبالی این کشور یکی پس از دیگری به تمجید از این فوقستاره پرداختند. الساندرو دل پیرو، اسطوره باشگاه یوونتوس که از آمدن ستاره پرتغالی بسیار خوشحال است، گفت: رونالدو، بازیکنی استثنایی است و میتواند در هر حالتی گلزنی کند. او همیشه به دنبال پیروزی است و این اصلیترین دلیلی است که به این بازیکن علاقه دارم. رونالدو همواره به دنبال موفقیت و کسب پیروزی است. او ادامه داد: رونالدو به من گفت که باید سالها پیش راهی یوونتوس میشد. بسیار خوشحال هستم که او را با پیراهن یوونتوس خواهم دید. شهر تورین استقبال گستردهای از این بازیکن بزرگ خواهد داشت. یوونتوس به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست و با رونالدو میتوانیم به چنین خواستهای دست پیدا کنیم.

آریگو ساچی، سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه میلان نیز اینگونه نسبت به این انتقال واکنش نشان داد ما به داشتن بهترین بازیکنان جهان در ایتالیا عادت نداشتیم و رونالدو شاید بهترین بازیکن جهان و احتمالا یکی از دو بازیکن برتر جهان است. به باشگاه یوونتوس تبریک میگویم، این انتقال نهتنها برای یوونتوس بلکه برای فوتبال ایتالیا خوب خواهد بود.

سامی خدیرا نیز که زمانی با رونالدو در رئال مادرید همبازی بود با نوشتن این پیام به استقبال ستاره جدید یووه رفت: به تورین خوش آمدی کریستیانو. ما زمان بسیار خوبی را با هم در مادرید داشتیم. برای کار کردن دوباره با تو لحظه شماری میکنم. امروز روز خاصی برای یوونتوس است.

حسرت رئالیها

در طرف مقابل، بازیکنان رئال و مسئولان فوتبال اسپانیا با حسرت و ناراحتی نسبت به جدایی رونالدو واکنش نشان دادهاند. یکی از این بازیکنان گرت بیل بود که در کنار رونالدو و بزنما مثلث معروف BBC را در خط حمله رئال تشکیل داده بود، در پیامی احساسی برای رونالدو در صفحه توییتر خود نوشت: تو بازیکنی باور نکردنی و انسانی خوب بودی. برای من افتخار بود که پنج سال با تو هم بازی بودم. برای تو دوست خوبم بهترینها را در تیم جدیدت آرزو میکنم. همچنین کاسمیرو، هافبک دفاعی برزیلی رئال نیز در این باره خطاب به رونالدو گفت: همراه تو من یاد گرفتم، لذت بردم و پیروز شدم. برای همه چیز از تو تشکر میکنم.

خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا از جمله مقامات اسپانیایی بود که نسبت به جدایی رونالدو با ناراحتی واکنش نشان داد و گفت: چند هفته پیش گفتم که اگر این اتفاق پنج سال پیش میافتاد من 9 از 10 نگران میشدم، اما امروز این نگرانی 4 از 10 است. ما سالها کار کردیم تا لالیگا را به بالاترین سطح با بازیکنان و باشگاههایی در سبک لیگ برتر برسانیم.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها