بعد از درخشش بازیکنان استقلال در جام جهانی، می‌شد حدس زد که این ستاره‌ها مورد توجه تیم‌های پرپول قرار می‌گیرند. بعد از آن‌که امید ابراهیمی جای خالی سعید عزت‌اللهی در بازی اول مقابل مراکش را بخوبی پر کرد، همه از پیشنهادهایی حرف می‌زدند که به سمت این بازیکن سرازیر خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۴۵۱

اگرچه در گذشته فوتبالدوستان ایرانی به درخشش بازیکنان ایرانی در جام جهانی و لژیونر شدن آنها امیدوار بودند، در این جام با نوعی ترس از ترنسفر بازیکنان محبوب خود سخن می‌گفتند. هواداران استقلال از یک سو به دلیل نمایش تحسین‌برانگیز امید ابراهیمی و سیدمجید حسینی به آنها افتخار می‌کردند و شاد بودند و از سوی دیگر نگران آن بودند که این نمایش‌ها موجب شود بازیکنان ترکیب اصلی تیمشان به تیم‌های دیگر بروند و دست آنها در فصل پیش رو، خالی بماند. همان طور که هواداران پرسپولیس نگران بودند که درخشش وحید امیری و علیرضا بیرانوند موجب پر کشیدن آنها از اردوی تیمشان شود. این نگرانی‌ها و این دلهره‌ها بی‌دلیل هم نبود. سرانجام دو پیشنهاد خوب حرفه‌ای و مالی موجب شد هم حسینی از استقلال برود هم ابراهیمی. حالا شفر مجبور است جای این بازیکنان را با بازیکنان دیگری پر کند. بازیکنانی که البته اکنون در اردوی استقلال نیستند. خریدهایی که استقلال تا کنون داشته بیشتر روی بُعد هجومی تیم تاکید دارد و متوجه خطوط حمله تیم است در حالی که استقلال باید روی خط دفاعی و میانی خود متمرکز شود. این تیم امید ابراهیمی را از دست داده است، سیدمجید حسینی را ندارد و زمزمه‌های جدایی پژمان منتظری را هم می‌شنود. در چنین شرایطی یک حقیقت تلخ دیگر هم وجود دارد: روزبه چشمی به دلیل مصدومیت در جام جهانی، از میادین دور است و دوران درمان نامشخصی دارد. به این دلایل، استقلال باید در چند پست به صورت جدی به جایگزین فکر کند. به نظر می‌رسد بر خلاف همیشه که جام جهانی خبرهای خوب برای تیم‌ها به ارمغان می‌آورد، این جام به دلیل پراندن ابراهیمی و حسینی و مصدومیت چشمی، خبرهای خوبی برای آبی‌ها ندارد.

بی‌تردید کار شفر برای پر کردن این خلأهای به وجود آمده در تیم، دشوار است؛ اما غیرمنطقی است اگر این کار را محال بدانیم. آن طور که از اخبار شنیده‌ایم، استقلال امروز به اردوی خارجی می‌رود و در چنین شرایطی که از چپ و راست، خبرهای ناخوشایند می‌رسد، هیچ چیزی به اندازه این اردو ضروری نیست. تیم باید کار خود را در آرامش دنبال کند و مدیران فنی تیم هم باید به انتخاب‌های درست پیش رو فکر کنند.

ستار همدانی | کارشناس فوتبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها