بارش شدید باران و سیل در ژاپن به مرگ بیش از یکصد نفر و ناپدید شدن 60 نفر منجر شد . به گزارش جام‌جم، بارش شدید باران و سیل در استان‌های مختلف ژاپن به مرگ بیش از یکصد نفر منجر شده است. این در حالی است که 60 نفر دیگر هم ناپدید شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۲۴۰۸

امدادگران در محلهای حادثه حاضر شدهاند و در حال امدادرسانی به مصدومان و خانوادههایشان و نیز انتقال اجساد از میان سیلاب هستند. مسئولان ژاپنی هشدار دادهاند آمار تلفات در سیل و رانش زمین بر اثر بارش بیسابقه باران در غرب این کشور ممکن است، افزایش یابد.

بررسیها نشان میدهد که استان هیروشیما بیشترین تلفات را داشته است به طوری که در این استان 35 نفر جان خود را از دست دادهاند 20 نفر از کشتهشدگان نیز ساکن استان اهیمه بودند. بقیه کشتهشدگان سیل مربوط به ساکنان استانهای اوکایاما، هیوگو، کیوتو، شیگا، فوکوئوکا، کوچی، گیفو، یاماگوچی و ساگا بودند. بعد از این بلای طبیعی مقامات ژاپن همچنین به پنج میلیون و 900 هزار نفر در 19 حوزه مختلف دستور دادهاند تا از خانههایشان که در معرض خطر سیلاب قراردارد، خارج شده و به مکانهای امن بروند. در حال حاضر و همزمان با سومین روز بارش‌‌ها، 54 هزار امدادگر ژاپنی جستوجوی خود را برای یافتن ناپدید شدگان در این سیلاب گسترش دادهاند، اما سیل و رانش زمین منجر به آن شده که عملیات نجات با کندی پیش برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها