قتل؛ پایان رفاقت 25 ساله

مرد میانسال که دوستش را پس از بیهوش کردن خفه کرده بود، قبل از انتقال جسد به بیرون از خانه دستگیر شد. متهم در جریان تحقیقات، اظهارات متناقضی را درباره قتل عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۲۱

به گزارش جامجم، رسیدگی به این پرونده به دنبال ناپدید شدن مرد 53 سالهای در تهران در دستور کار پلیس قرار گرفت. برادر این مرد با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی در شکایتش گفت: ساعت 13 دهم تیر امسال برادر برای ملاقات یکی از دوستانش از محل کارش در منطقه 15 خرداد خارج و بعد از آن به طرز مرموزی ناپدید شد.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با اقدامات ویژه پلیسی دریافتند مرد میانسال با یکی از دوستانش به نام فرشید 51 ساله قرار ملاقات داشته است. فرشید برای تحقیقات به اداره آگاهی احضار شد که در تحقیقات مدعی شد آخرین بار فقدانی را در محدوده اتوبان یادگار امام از ماشین پیاده کرده و پس از آن اطلاعی از وی ندارد .

ماموران که متوجه تناقضگوییهای فرشید شده بودند، به تحقیقات ادامه دادند تا اینکه 14 تیر امسال به قتل مرد ناپدید شده اعتراف کرد و گفت: جسد مقتول هنوز در خانهام در خیابان سازمان برنامه است.

با این اعتراف تیم جنایی همراه قاضی مرادی، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران در محل قتل حاضر شده و با جسد مرد 53 ساله در پذیرایی روبهرو شدند. تحقیقات مقدماتی نشان داد، خانواده متهم در شهرستان زندگی میکنند و او این خانه را اجاره کرده است.

فرشید درباره انگیزهاش از قتل گفت: دهم تیر مقتول برای گرفتن طلبش با من تماس گرفت. آن روز با یکی از دوستانم قرار ملاقات گذاشته بودم و او به من وعده داده بود تا مبلغی را قرض بدهد تا بتوانم طلب مقتول را پرداخت کنم. زمانی که مقتول به خاطر طلبش با من تماس گرفت، موضوع را با او در میان گذاشتم و عنوان کرد، خودش برای دریافت پول میآید.

با ماشین به دنبال او رفتم و دو نفری به محدوده اتوبان یادگار امام رفتیم و منتظر دوستم شدیم اما خبری نشد و پس از چندین بار تماس، گوشی تلفن همراهش خاموش شد. مرد میانسال که عصبانی شده بود، شروع به فحاشی کرد و همین موضوع باعث عصبانیت من شد. در همان لحظه تصمیم به قتل وی گرفتم. به بهانه پیگیری پول، او را به خانهام دعوت کرده و آنجا یک نوشیدنی مسموم به دوستم دادم. بلافاصله بعد از خوردن نوشیدنی بیهوش شد و من از همین فرصت استفاده کرده و پس از بستن دست و پاهایش، او را خفه کردم. قصد انتقال جسد به خارج از خانه را داشتم اما آن روز راهرو شلوغ بود و جسد در خانه ماند تا دستگیر شدم.

فرشید دیروز به شعبه دوم دادسرای جنایی تهران منتقل شد. مرد میانسال در جریان تحقیقات قضایی ادعای جدیدی را برای انگیزه قتل مطرح کرد و به بازپرس مرادی گفت: من و مقتول از 25 سال پیش دوست شدیم. خانوادهام در قم بودند و من در تهران کار می‌‌کردم. چندی پیش با زن سالخورده‌ای آشنا شدم. او وقتی فهمید جا و مکان ندارم، خانه‌اش را به من داد. چند روز قبل از قتل، دوستم به من گفت قصد رفتن نزد ماساژوری در محله نیاوران را دارد اما ماساژور پاسخش را نمی‌دهد. از من خواست ماساژوری برایش پیدا کنم. این درخواستش مرا ناراحت کرد.

ظهر دهم تیر امسال به بهانه بردنش نزد ماساژرو، او را سوار خودرویم کرده و به خانه‌ام در طبقه سوم یک مجتمع در غرب تهران بردم. قرص‌ها را در آبمیوه حل کرده و به او دادم که بی‌حال شد. دست و پایش را بستم و خفه‌اش کردم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها