این روزها بازار آشفته‌ترین دوران خود را سپری می‌کند. دلار هر روز قیمتی جدید دارد و اجناس با شیبی نجومی گران‌تر می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۳۹

تا جایی که اگر سری به مجتمع پایتخت تهران بزنید، قیمت گوشی هوشمند را ساعتی به شما اعلام میکنند. در چنین شرایطی شاید خرید چندان منطقی نباشد و ترجیح بدهید تا آرام شدن شرایط بازار صبر کنید، اما برای کسانی که جامجهانی را در تلویزیونهای کوچک و قدیمی دیدهاند، شاید این صبر چندان دوام نداشته باشد و بخواهند هرچه زودتر از شر آن قابهای کوچک خلاص شوند. ما برای این گروه خاص، در این هفته نبض بازار سراغ پرفروشترین تلویزیونهای بازار رفتهایم.

راند اول

همانطور که در مقدمه گفته شد، سراغ سه محصول پرفروش بازار رفتهایم. سامسونگ مدل 43MU7980، ال جی مدل 43LJ55000GI و در آخر تلویزیون اکس ویژن مدل 43XS412 که هر سه محصول از صفحه نمایش 43 اینچ استفاده میکنند، اما بین این سه محصول، تلویزیون سامسونگ در همان 43 اینچ تصویر 4K ارائه میدهد که دو برابر کیفیت تصویر تلویزیونهای فولاچدی الجی و اکسویژن است. هر سه تلویزیون نسبت تصویر استاندارد 16 به 9 را در اختیار کاربر قرار میدهند که بهترین نسبت تصویر ممکن است. فناوری تصویر هر سه تلویزیون LED است تا از این نظر هم در کنار یکدیگر قرار بگیرند و تفاوتی نداشته باشند.

تلویزیونهای سامسونگ و اکس ویژن امکان تنظیمات تصویر را مانند هر تلویزیون دیگری در اختیارتان قرار میدهند، اما تلویزیون الجی با داشتن هشت حالت تصویر با توجه به چیزی که تماشا میکنید و همچنین نور محیط به صورت هوشمند بهترین حالت تصویر ممکن را برایتان انتخاب میکند.

راند دوم

مساله مهم در مورد تلویزیونهای خانگی طراحی ظاهری آنهاست، چراکه بخش مهمی از خانه شما توسط این محصول پر میشود و چه بهتر که ظاهر زیبایی داشته باشد. مقایسه این سهمحصول آن هم به صورت کیفی چندان کار سادهای نیست. در بین سه تلویزیون، محصول شرکت سامسونگ کمترین حاشیه را دارد و بیشتر صفحه نمایش را LED تشکیل داده است.

در کنار آن ال جی نازکترین و البته سبکترین محصول است، اما تلویزیون اکسویژن نیز با وجود این تفاوتها نسبت به قیمتش طراحی به روز و قابل قبولی دارد. هر سه تلویزیون قابلیت اتصال به دیوار را هم دارند و این دیگر به انتخاب شما بستگی دارد که چه جایی از خانه خود را به آنها اختصاص دهید.

راند سوم

اگر مصرف انرژی برایتان مهم است و دنبال یک محصول کممصرف میگردید باید بدانید الجی در این مورد پیشقدم است، اما این اختلاف به قدری ناچیز است که شاید معیار خوبی برای انتخاب نباشد. مساله مهمتر، خروجیها و ورودیهای دستگاه است. LED سامسونگ دو درگاه یواسبی 2، سه درگاه HDMI و یک عدد رابط کامپوزیت و کامپوننت دارد. همچنین قابلیت اتصال به اینترنت نیز در این دستگاه وجود دارد. در تلویزیون ال جی تعداد یواس بی به یک کاهش یافته و خبری از رابط کامپوزیت نیست، اما تلویزیون اکسویژن از نظر خروجیها دقیقا با تلویزیون سامسونگ برابری میکند، اما قابلیت اتصال به وایفای را ندارد. هر سه تلویزیون از دو بلندگوی 10 وات استفاده میکنند تا خروجی صدا نیز شبیه به هم باشد.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها