بسته پیشنهادی آخر هفته جام‌جم

«عمو خسرو» را از دست ندهید

رسانه ملی در روزهای پایانی هر هفته و نیز ایام منتهی به تعطیلات رسمی کشور، فیلم‌های تلویزیونی، سینمایی و انیمیشنی مختلفی را از شبکه‌های گوناگون سیما روانه آنتن می‌کند تا در پر کردن بخشی از اوقات فراغت مخاطبان خود سهم داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۷۸

شبکههای مختلف تلویزیون امروز و فردا هم با آثار نمایشی مختلفی مهمان خانهها هستند که در گزارش زیر، تماشای برخی از این آثار را به طور ویژه به شما پیشنهاد میکنیم:

«سریر خون»

داستان فیلم چیست؟در این فیلم با بازی توشیرو میفونه، ایسوزو یاماتا و تاکاشی شیمورا میبینیم که اشرافزاده سلحشوری به نام مکبث با تحریک همسرش پادشاه اسکاتلند را به قتل میرساند و خود بر تخت پادشاهی مینشیند. مکبث دستور قتل دوستان و همرزمانش را میدهد. همسرش به بیماری روانی دچار میشود و میمیرد و اشرافزادگان اسکاتلند که علیه مکبث متحد شدهاند، در نبردی او را میکشند.

چرا این فیلم را ببینیم؟

نمیشود صحبت از سینمای ژاپن به میان بیاید و کسی از آکیرا کوروساوا یاد نکند. کوروساوا نه فقط در کشور خودش، که در سطح سینمای جهان از جمله تاثیرگذارترین کارگردانان است و ساختههای مطرحش همچون «هفت سامورایی»، «آشوب»، «راشومون» و همین سریر خون با گذشت سالها از زمان ساختشان هنوز دیده میشوند و مورد نقد و بررسی قرار میگیرند. کوروساوا در سریر خون که سال 1957 کارگردانی کرد، نمایشنامه مکبث نوشته ویلیام شکسپیر را دستمایه کار خود قرار داد. نمایشنامه ای که گرچه بارها توسط دیگران هم هربار با تغییراتی اقتباس شده بود، اما به تعبیر منتقدان سریر خون یکی از شاهکارترین این اقتباسها لقب گرفت.

نمادگرای قوی، تطبیق درست با فرهنگ ژاپن، استفاده از استعارات و تعابیر فلسفی و بازیهای هنرمندانه بازیگرانی چون توشیرو میفونه، از جمله نکاتی است که در حین مشاهده سریر خون مسحورتان خواهد کرد. سریر خون را ساعت 22 امشب از شبکه یک ببینید.

«خروس جنگی»، امشب ساعت 23، شبکه 2

داستان فیلم چیست؟

مریلا زارعی و رضا عطاران زوج قصه خروس جنگی هستند که تصمیم میگیرند برای مدتی جایشان را باهم عوض کنند. قرار میشود مرد در خانه مانده و به امور مربوط به خانهداری و تربیت دو فرزندشان بپردازد و زن به جای او سر کار برود. شغل مرد، مدیریت یک تالار برگزاری جشن و عروسی است. هر دو نفر چنین میپندارند که نفر مقابل کارها و وظایف بسیار سادهتری بر عهده دارد اما با عوض شدن شرح وظایف، هردویشان به مشکلاتی که در کارها و وظایف طرف مقابل وجود دارد، پی میبرند.

چرا این فیلم را ببینیم؟

خروس جنگی از آن دست فیلمهایی است که احتمالا هرکداممان بارها از تلویزیون تماشا کردهایم و با این حال باز اگر متوجه میشویم که از شبکهای پخش میشود، دوباره به تماشایش مینشینیم.

این فیلم سینمایی که مسعود اطیابی کارگردانیاش کرده، طنز مودبانهای دارد و برای خنداندن مخاطب، خیلی به شوخیهای دمدستی و یا اصطلاحا جلف رو نمیآورد. موضوعش هم کلکلهای خانوادگی و زن و شوهری است که در هر خانوادهای قدری از آن وجود دارد و به این خاطر تماشایش شیرینی دوچندان پیدا میکند.

«دستهای خالی»، 10:30 جمعه، شبکه 3

داستان فیلم چیست؟

حوریه که سالهاست از اسارت پدرش، به دست عراقیها میگذرد، نسبت به خروجهای بیموقع مادرش از منزل مشکوک است و این شک با تلفنهای ناشناسی که به او میشود و در آنها از تصمیم مریم برای ارتباط با یک مرد دیگر صحبت میشود افزایش مییابد. اما طولی نمیکشد حوریه متوجه میشود مادرش در این مدت به عیادت امیرحسین که بتازگی آزاد شده و در بیمارستان است، میرود و همین باعث شروع ماجراهایی برای این خانواده میشود.

چرا این فیلم را ببینیم؟

دستهای خالی به دفاع مقدس میپردازد و ابوالقاسم طالبی آن را کارگردانی کرده است اما تقریبا میتوان آن را جزو فیلمهای معمایی هم بدانیم. فیلم، فراز و فرودهای خوبی دارد و در زمان پخش توانست توجهات را به خودش جلب کند. نقشهای اول زن و مرد و نقش مکمل زن این فیلم در جشن خانه سینما کاندید شدند و منتقدان هم نظر خوبی به آن داشتند. در این فیلم مریلا زارعی، فاطمه گودرزی و مسعود رایگان بازی کردهاند اما اگر از جمله علاقهمندان خسرو شکیبایی هم هستید «دستهای خالی» را ببینید. «عمو خسرو» هم در این فیلم بازی کرده بود. روحش شاد

«بازی پولی» ساعت 16:30، شبکه 3

داستان فیلم چیست؟

مانیبال (Moneyball) یک روایت واقعی از بیلی بین (با بازی برد پیت) مدیر ناموفق یک تیم بیسبال است. بیلی بین مدیر تیم بیسبال اوکلند اتلتیک است و تیمش نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرده است و دو تن از بهترین بازیکنان خود را به خاطر همین مشکلات از دست می دهد به خاطر همین موضوع تیم اوکلند اتلتیک در آستانه فروپاشی قرار گرفته است اما بیلی بین که در سن جوانی با یک اشتباه ورزش بیسبال را انتخاب کرده است راه بازگشتی نمیبیند و تصمیم میگیرد نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیرد تا بتواند تیمش را از بحران نجات دهد. او با کمک فردی به نام پیتر براند دست به اقدام عجیبی میزند و براساس یک سری معادلههای ریاضی برخی از بازیکنان را به خدمت میگیرد تا اینکه به خاطر همین تصمیم رفته رفته تیم نتایج بهتری میگیرد و موفقیتی تاریخی را رقم میزند.

چرا این فیلم را ببینیم؟

حضور برد پیت در یک فیلم به اندازه کافی دلیل خوبی است که بخواهیم یک فیلم را برای کنجکاوی هم که شده ببینیم. «بازی پولی» که بنت میلر آن را کارگردانی کرده و توسط کمپانی کلمبیا پیکچرز عرضه شده از جمله کارهایی است که در زمان خود توانست توجههای زیادی را به خود جلب کند. مانیبال توانست در اسکار سال 2011 برای 5رشته نامزد دریافت اسکار شود و در پایگاه IMDB هم امتیاز 7/6 را به دست بیاورد. فکر میکنیم از دیدن این فیلم پشیمان نمیشوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها