انتقاد تند اسطوره‌های فوتبال از نیمار

فوتبال جای دلقک‌ها نیست

رفتارهای نیمار در طول جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه وجهه خوبی در میان هواداران نداشته است. مهاجم تیم ملی فوتبال برزیل اغلب اوقات روی زمین می‌افتد و تمارض‌هایش با انتقاد شدید هواداران رو‌به‌رو می‌شود. تمارض و تلاش‌های او در بازی مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل مکزیک برای کارت گرفتن بازیکن حریف نیز با انتقاد شدید هواداران و بزرگان فوتبال روبه‌رو شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۹۷

آلن شیرر، یکی از شخصیتهای برجسته جهان فوتبال از جمله افرادی است که این رفتار ستاره سلسائو را نمیپذیرد. مهاجم پیشین نیوکاسل پس از دیدار برزیل و مکزیک نسبت به تمارض مهاجم برزیلی واکنش نشان داد و در صفحه اسکواوکا نیوز نوشت: واقعا تاسفآور است. هیچکس به تواناییهای نیمار شکی ندارد... او بازیکن فوقالعادهای است ولی واقعا تمارضهایش رقتانگیز است. شیرر تنها به این بسنده نکرد و در صفحه شخصیاش نوشت: «نیمار، مرد، بس کن. از این رفتار تو آزرده خاطر میشویم.»

علاوه بر آلن شیرر، پیتر اشمایکل نیز از ستاره برزیلی انتقاد کرد و به شبکه BT Sport گفت: خدای من، نیمار جایزه بهترین بازیکن میدان را به دست آورد ولی فیفا باید رفتار او را نیز در زمین در نظر میگرفت. کلمه دیگری برای توصیف این رفتار ناشایست ندارم. از این که او تلاش میکرد تا بازیکن حریف کارت زرد دریافت کند عصبانی شدم. انگار که او مرده بود. تصور میکردم که با برانکارد یا آمبولانس به بیمارستان انتقال داده خواهد شد، اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

البته سرمربی و بازیکنان مکزیک هم بعد از پایان بازی بشدت از این رفتار نیمار انتقاد کردند. خوان کارلوس اوسوریو، سرمربی مکزیک در این باره گفت: وقفهای که برای رسیدگی به وضعیت یک بازیکن ایجاد شد
4 دقیقه طول کشید و حتی بچههایی که فوتبال بازی میکنند هم میدانند چنین کاری نباید انجام دهند.

فوتبال باید بازی مردها باشد نه آنهایی که در گوشه و کنار زمین دلقکبازی میکنند. رافائل مارکس، کاپیتان کهنهکار مکزیکیها هم اینگونه به رفتار نیمار واکنش نشان داد: ما نیمار را خیلی خوب میشناسیم. شخصیت او و شیوه بازیاش را میشناسیم و میدانیم که عجیب و غریب است.

حسین خلیلی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها