با اکران‌ فیلم‌های‌ جدید،سالن‌ های‌ سینما جان‌ گرفت

آرایش متنوع سینمایی

همزمان با آغاز فصل تابستان و با رسیدن برخی از فیلم‌های درحال اکران به کف فروش، فیلم‌های جدیدی وارد جدول پخش سینماهای کشور شدند.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۲۱

اکران نوروز97 که قبل از تحویل سال آغاز شد، به دلیل فروش قابل توجه فیلمها و همچنین درخواست سینماداران به درازا کشید، به گونهای که اکران دوم نوروز با تاخیر و کمبود سالن مواجه شد. این تاخیر و کمبود سالن، با ماه مبارک رمضان و سپس آغاز بازیهای جامجهانی2018روسیه مصادف شد که همین مسائل باعث افت فروش فیلمهای اکران دوم نوروز شد. اما این روزها، درحالی که ماه مبارک رمضان تمام شده و جام جهانی نیز به روزهای آخرش نزدیک میشود، چند فیلم به جدول اکران اضافه شدهاند که تنوع ژانر آنها میتواند باعث جلب رضایت مخاطبان شود. «به وقت خماری»، «خاله قورباغه»، «دارکوب» و «مرداد» اکرانشان آغاز شده و فیلم سینمایی «هزارپا» نیز بزودی روی پرده سینماها خواهد رفت.

به وقتخماری

کارگردان: محمدحسین لطیفی

بازیگران: مهدی فخیمزاده، رعنا آزادیور، هومن برقنورد، بهروز بقایی، پوریا پورسرخ، ابوالفضل پورعرب، سیما تیرانداز، ، هنگامه قاضیانی، هادی کاظمی

میزان فروش: با گذشت هفت روز از آغاز اکرانش، حدود 157میلیون تومان فروخته است.

این فیلم یک کمدی ـ اجتماعی درباره یک مراسم ازدواج است. به وقت خماری فیلمی پربازیگر است که به واسطه ترکیب آنها و همچنین ژانرش میتواند مخاطبان را با خود همراه سازد. البته این اولین تجربه محمد حسین لطیفی در تولید فیلمی کمدی نیست. لطیفی که اخیرا سریال رمضانی «سردلبران» را کارگردانی کرده بود، حالا با فیلمی کمدی و این بار در سینما حضور دارد. توفیق اجباری و دختر ایرونی در سینما و پادری، دودکش، فراربزرگ و کت جادویی در تلویزیون از جمله آثار دیگر این کارگردان در حوزه طنز است. لطیفی، کارگردانی میانهرو است و مانند اکثر فیلمسازان، هم فیلم و سریال موفق دارد و هم آثار ناموفق! باید صبر کرد و دید آخرین فیلم این کارگردان چه سرنوشتی خواهد داشت.

هزارپا

کارگردان: ابوالحسن داوودی

بازیگران: رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی، لاله اسکندری، امید روحانی و...

میزان فروش: اکران این فیلم روز گذشته (13تیرماه) آغاز شده است.

سوژه هزارپا اتفاقات دهه 60 و شرایط جنگ است و داستان فیلم مربوط به دزدی میشود که به شکل اتفاقی از رازی اطلاع پیدا میکند و قصد دارد از این موقعیت سوءاستفاده کند. داوودی از کارگردانهای صاحب سبک سینما بهشمار میرود. زادبوم، رخ دیوانه، تقاطع و مرد بارانی فیلمهای قابل توجه اوست. داوودی فعالیت هنری را با نگارش نقد و مقالات سینمایی آغاز کرد. رضا عطاران و جواد عزتی بازیگران اصلی این فیلم در دوسال اخیر جزو پرفروشترین بازیگران سینمای ایران بودهاند به طوری که تقریبا در هر فیلمی، فروشش را تضمین خواهند کرد. ژانر فیلم، بازیگرانش و همچنین حضور کارگردان کاربلدی چون داوودی این احتمال را نزدیک به یقین میکند که فیلم با استقبال فراوان مخاطبان همراه شود.

خاله قورباغه

کارگردان: افشین هاشمی

صداپیشگان: افشین هاشمی، شبنم مقدمی، مرضیه برومند، غزل شاکری، نگار اردلان، آناهیتا خسروی، علیرضا علیمردانی، احسان کرمی، علیرضا ناصحی، شهراد بانکی و...

راوی و خواننده: غزل شاکری

عروسکگردانها: مهرداد محتشمی، عیسی یوسفیپور، بهرام بهبهانی و...

میزان فروش: با گذشت هفت روز از اکرانش بیش از 107میلیون تومان فروخته است.

«خاله قورباغه» داستان عروسکی به همین نام است که سالها قبل در فیلم سینمایی «گلنار» درخشیده بود. خاله قورباغه فضای کاملا فانتزی دارد که عروسکهای آن را مرضیه محبوب، آماده کرده است. مهمترین شاخصه خاله قورباغه، توجه آن به فرهنگ ایرانی در تولید فضای موزیکال و آموزشهای کودکانه است. این فیلم عروسکی و موزیکال تلاش کرده است در کنار ایجاد فضایی شاد برای کودکان، آنها را با مفاهیم خانواده، رابطه نزدیک مادربزرگها و نوهها و همچنین همکاری جمعی در حل مشکلات آشنا کند. خاله قورباغه با شعار «فیلمی شاد و موزیکال برای همه بچهها و بعضی از بزرگترها» روی پرده سینماها رفته است. موسیقی متن و ترانههای این فیلم موزیکال که از شاخصههای اصلی آن به حساب میآید، توسط سعید شهرام، آهنگساز ایرانی ساکن آمریکا ساخته و ضبط شده است.

دارکوب

کارگردان: بهروزشعیبی

بازیگران: امین حیایی، مهناز افشار، سارا بهرامی، جمشید هاشمپور، هادی حجازیفر

میزان فروش: با گذشت هفت روز از اکرانش بیش از 263میلیون تومان فروخته است.

این فیلم روایتگر داستان زنی معتاد (سارا بهرامی) است که همسرش (امین حیایی) او را رها کرده و دوباره ازدواج کردهاست. زن معتاد (مهسا) که به دروغ به او گفته شدهاست فرزندش (باران/گلی) مرده، متوجه میشود کودکش زنده است. پیگیریهای زن برای پسگرفتن فرزندش مشکلاتی را برای پدر دختر و زن جدید (مهناز افشار) به وجود میآورد. این فیلم در زمان اکرانش در جشنواره مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت و در نهایت جمشیدهاشمپور سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد و سارا بهرامی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در دارکوب از جشنواره فیلم فجردریافت کردند.

میلاد نجفی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها