در میان لیست بلند بالای اسامی کارگردانانی که از سینما به تلویزیون آمده‌اند، نام‌های زیادی دیده می‌شود. از ابراهیم حاتمی‌کیا‌، رسول ملاقلی‌پور، سیروس الوند، همایون اسعدیان و رضا کریمی بگیر تا حمید نعمت‌ا...، مازیار میری، مهدی کرم‌پور، محمدرضا هنرمند و محمدمهدی عسگرپور. اما از این همه نام، تنها چند نفر توانستند در تلویزیون نیز مانند سینما به موفقیت برسند و آثاری در خور نامشان به مخاطبان سیما عرضه کنند.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۴۶

نیمی از این افراد با نگاهی کهنه تلویزیون را چندان جدی نمیگیرند و آن را حیاط خلوت سینما میدانند؛ این دسته همان کسانی هستند که در میان گفتوگوهایشان اغلب به تلویزیون و سیاستهایش خرده میگیرند اما پایش بیفتد در انبوه برنامههای گفتوگو محور سیما به عنوان مهمان حضور دارند یا در صورت مطرح شدن پیشنهادی، برای ساخت مجموعه تلویزیونی پشت دوربین میروند، کسانی که پس از اتمام کار و انتقاد رسانهها و منتقدان از سطح کیفی آثارشان، به راحتی سریالسازی را منبع درآمد خود عنوان میکنند! عدهای دیگر نیز چندان با تفاوتهای قاب سینما و تلویزیون آشنا نیستند و راه و چاه در دست گرفتن نبض مخاطبان سیما را نمیشناسند و از این رو سریالهایشان همسنگ فیلمهای سینماییشان از آب درنمیآید و به همین خاطر تفاوت محسوسی در درجه کیفی کار آنان در سینما و سیما دیده میشود. تفاوتی که برخی از کارگردانها، آن را حاصل محدودیتهای بیشتر تلویزیون نسبت به سینما عنوان میکنند، اما واقعیت این است که این شاید گوشهای از واقعیت باشد اما تمام آن نیست زیرا میتوان در این آثار نقصانی را دید که کاملا بیارتباط با محدودیتها است.

نوشین مجلسی - رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها