معاون صدا در اختتامیه فصل چهارم مسابقه «یک، دو صدا» که در تجلیل از صادق عبداللهی، نویسنده صبح جمعه با شما برگزار شده بود، گفت: اگر طنز نباشد نمی‌توان زندگی کرد و طنز قطعا یکی از مولفه‌های شاد و خوب زیستن است و مانند اکسیژن می‌ماند.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۸۷

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، حمید شاهآبادی معاون صدا، محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران، صادق رحمانیان مدیر رادیو فرهنگ، یدا... گودرزی مدیر گروه فرهنگ اندیشه رادیو ایران و جمعی از مدیران و کارکنان رادیو و هنرمندان همچون سعید بیابانکی، داوود منفرد، عباس محبی، حسین رفیعی، علیرضا جاویدنیا، مرضیه صدرایی و... در مراسم اختتامیه مسابقه یک دو صدا حضور داشتند.

معاون صدا درباره حوزه طنز گفت: اگر طنز نباشد، نمیتوان زندگی کرد و طنز قطعا یکی از مولفههای شاد و خوب زیستن است و مانند اکسیژن میماند. ما هم مثل همه افراد به خنده احتیاج داریم. برنامههای طنز رادیو در دهه ۷۰ در مقایسه با تلویزیون جایگاه ویژهای داشت. مقام معظم رهبری هم در آن سالها طنز رادیو را در مقایسه با تلویزیون فاخر میدانستند. البته تلویزیون در این سالها در حوزه طنز رشد کرد و رادیو هم به صورت کمی و کیفی ارتقای جدی پیدا کرد. در حال حاضر رادیو ایران چهار یا پنج برنامه طنز دارد و شبکههای رادیویی دیگر هم در این حوزه تلاش میکنند.

او در پایان گفت: جای کار زیادی در حوزه طنز داریم و برای شکوفایی این فضا باید نسلی را تربیت کنیم و آموزش دهیم. از طرفی مسئولان سعه صدر را بالا ببرند تا بتوانیم کارهای شایسته و فاخر ارائه دهیم.

برنامه هنرمندانه «صبح جمعه با شما»

محمدجعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران در ادامه برنامه به حوزه طنز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در گذشته برنامه «صبح جمعه با شما» را به عنوان برنامه هنرمندانه و یکی از نعمتهای خدا میدانستند.

مدیر رادیو ایران به برنامههای جدید این شبکه در تابستان اشاره کرد و گفت: برخی برنامهها به صورت هفتگی پخش میشود. همچنین مسابقه «یک، دو صدا» بهصورت روزانه پخش میشود که مخاطبان زیادی دارد.

برنامه «مجله طنز رادیویی» در تابستان روزهای پنجشنبه ساعت ۱۹ روی آنتن میرود. «صبح جمعه با شما» هم که جمعهها روی آنتن میرود از همین هفته عصرها به صورت گلچین پخش میشود. همچنین برنامه «کوی نشاط» روزهای پنجشنبه و یک برنامه به شکل طنز کوتاه ساعت 10 و 10 دقیقه به مدت ۱۰ دقیقه پخش میشود.

سعید بیابانکی، شاعر طنز پرداز در ادامه مراسم درباره مسابقه «یک،دو صدا» گفت: حضور من در مسابقه «یک،دو صدا» به عنوان داور بسیار ارزشمند بود. ما در این برنامه استعدادهای درجه یک را کشف کردیم و امیدواریم این افراد به سرمایههای گرانسنگ رادیو تبدیل شوند

در بخشی از این مراسم گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران کلیپی را که در آن ترانههای قدیمی بازسازی شده بود، پخش کرد و از کتاب طنز ایرانی که گزیدهای از متون برنامههای طنز رادیویی است با حضور صادق رحمانیان، مدیر رادیو فرهنگ، یدا... گودرزی، مدیر فرهنگ و اندیشه رادیو ایران و محمود اکرامیفر شاعر و پژوهشگر رونمایی شد.

در پایان مراسم نیز کلیپی درباره صادق عبداللهی، نویسنده طنز برنامه صبح جمعه با شما پخش شد که هنرمندان رادیو درباره او صحبت کرده بودند و محمدجعفر محمدزاده، فرهنگ جولایی و حمید شاهآبادی از صادق عبداللهی تجلیل و به او لوحی اهدا کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها