داستان نوول کلاسیک «دکتر ژیواگو» بزودی دیدار تازه‌ای با تماشاگران تلویزیون خواهد داشت. مجموعه تلویزیونی دکتر ژیواگو در هشت اپیزود ساخته می‌شود و هارتوود فیلمز تهیه کننده آن است. این شرکت فیلمسازی قبل از این مجموعه پربیننده «شرلوک» را بازی تهیه کرده و امیدوار است دکتر ژیواگو هم بتواند به اندازه آن، با استقبال تماشاگران و منتقدان قاب کوچک روبه‌رو شود. مایکل فرست برای کار نگارش فیلمنامه انتخاب شده و او بزودی فیلمانه را در اختیار تهیه‌کنندگان آن قرار خواهد داد. فرست با داستان‌های تاریخی بیگانه نیست و پیش از این، فیلمنامه «وایکینگ‌ها» را نوشته است.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۴۵

هر قسمت این مجموعه انگلیسی یک ساعت خواهد بود و قرار است کل داستان نوول بوریس پاسترناک را در خود داشته باشد. درام سیاسی پرتنش این نویسنده کلاسیک، با داستانی عاشقانه همراه بود و به همین دلیل، با استقبال اهالی کتابخوان روبهرو شد. مایکل فرست گفته فیلمنامهای که مینویسد، این درام رومانتیک را به صورتی امروزی تعریف میکند تا مورد پسند تماشاگران معاصر قرار گیرد.

نوول دکتر ژیواگو در سالهای جنگ داخلی روسیه اتفاق میافتد. دکتر یوری ژیواگو کاراکتر محوری داستان است. او مردی متاهل است که در میانه جنگ جهانی اول و جنگ داخلی روسیه گیر افتاده است. نوول پاسترناک ماجراهای زندگی این دکتر در فاصله سالهای 1917 تا 1922 را تعریف میکند.

در نسخه سینمایی سال 1965، عمر شریف نقش دکتر ژیواگو را بازی کرد. جولی کریستی هم همسر او لارا بود. تعدادی از بازیگران سرشناس انگلیسی همچون جرالدین چاپلین، سر آلک گینس، رد استایگر و ریتا توشینگهام هم در نقشهای دیگر این فیلم سینمایی بازی داشتند. فیلم پنح اسکار (و از جمله بهترین فیلمنامه اقتباسی و فیلمبرداری) را گرفت.

نووب پاسترناک که در سال 1957 منتشر شد، در سال 2002 هم به صورت یک مجموعه تلویزیونی دو قسمتی ساخته شد. سام نیل و کایرا نایتلی بازیگران این مجموعه بودند. نوول پاسترناک با وجود شهرت فراوانی که در غرب داشت، برای سالها در کشور شوروی (سابق) ممنوع بود. لحن ضد کمونیستی داستان پاسترناک، باعث این ممنوعیت و توقیف بود. به همین دلیل، دیوید لین فیلم سینمایی خود را نه در لوکیشنهای شوروب که در کشور اسپانیا فیلمبرداری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها