دنیای هنر و سرگرمی صاحب یک گوژپشت تازه می‌شود. ادریس البا بازیگر سیاهپوست سینما در نسخه تازه‌ای از «گوژپشت نتردام» ویکتور هوگو، نقش این شخصیت سرشناس ادبی و هنری را بازی می‌کند. شبکه نتفلیکس تولید کننده این فیلم سینمایی است و آن را با همکاری خود البا تهیه می‌کند. البا به جز بازی در نقش اصلی فیلم و تهیه آن، کارگردانی این درام تاریخی را نیز به عهده دارد. در عین حال، او موسیقی فیلم را هم می‌سازد!
کد خبر: ۱۱۴۷۲۱۴

سازندگان نسخه تازه گوژپشت نتردام از آن بهعنوان یک کار پرتنش موزیکال اسم میبرند که با حال و هوایی امروزی ساخته میشود. تعریف دوباره و امروزی این داستان کلاسیک قرار است تماشاگران معاصر را به نوشته قدیمی ویکتور هوگو پیوند بزند. منتقدان میگویند منتظرند ببینند روایت امروزی و موزیکال البا از این داستان گوتیک وار کلاسیک چگونه خواهد بود. آنها به این نکته اشاره میکنند که او با چالشهای زیادی در این رابطه همراه است.

نوول معروف هوگو در سال 1831 منتشر شد و در یک شهر فرانسوی اتفاق میافتد. گوژپشت نتردام مردی مهربان اما عقب افتاده است که مورد خشم و غضب یکی از مسئولان بیرحم دولتی قرار میگیرد. سومین شخصیت مهم داستان، جوانی کولی است که دست رد به سینه عشق این مسئول دولتی میزند و علیه او فعالیت میکند. گرچه در نسخه دهه60 میلادی این داستان، آنتونی کوئین و جینالولو بریجیدا بازی کردند، اما نسخه انیمیشنی سال 1996 کمپانی والت دیزنی شهرت بیشتری در بین تماشاگران سنما دارد. سازندگان فیلم همزمانی اعلام خبر تولید نسخه تازه گوژپشت نتردام با تولد ویکتور هوگو را کاملا اتفاقی عنوان کردهاند. کار نگارش فیلمنامه این نسخه را مایکل میتنیک انجام میدهد. او گفته برای نوشتن فیلمنامه، حداقل ده بار نوول هوگو را دوباره خوانی کرده است. ادریس البا قبل از هم بهعنوان کارگردان در پشت دوربین فیلمبرداری قرار گرفته و درام اجتماعی «یاردی» را کارگردانی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها