پوچتینو مهمان برنابئو می‌شود یا گوتی؟

غیرقابل پیش‌بینی مثل زیـــدان

باز هم همه چیز غیرقابل پیش‌بینی صورت گرفت. درست مثل فینال 2006 که زمان برد تا همه بدانند زین‌الدین زیدان به چه دلیل با سر به سینه ماتراتزی کوبید و چرا جام از کف خروسها پرید. وقتی به رسانه‌ها اعلام شد که در کمپ والدبباس باشند، کمتر کسی فکر می‌کرد که باید با چنین خبری مواجه شود؛ اما زیدان نمی‌خواست مانند مربیان بزرگ دیگر، با کارت قرمز فلورنتینو پرز روبه‌رو شود. مربیانی که آنچلوتی و مورینیو تنها دو نفرشان بودند. همه می‌دانند جرقه اختلاف بین پرز و زیدان از کجا خورد: خرید کپا دروازه‌بیان اتلتیک بیلیائو. پرز او را خرید در حالی که زیدان بارها گفته بود ناواس را دارد و در نبود او هم کاسیا را ترجیح می‌دهد. وقتی رئال در لالیگا و در سانتیاگو برنابئو 3 گل از بارسلونا خورد، پرز از خودش پرسید آیا وقت استخدام یک سرمربی جدید نرسیده؟ این سوال باز هم تکرار شد: زمانی که لگانس، رئال را از جدول جام حذفی اسپانیا کنار گذاشت. وقتی لالیگا و جام حذفی برای رئال تمام شد، زیدان بخوبی دریافت که عمر او در برنابئو هم تمام شده. تمام امید او این بود که حضور موفقش در رئال را با یک جام دیگر به پایان ببرد. او لیگ قهرمانان را گرفت تا 9 جام در
کد خبر: ۱۱۴۵۶۹۶

30 ماه به دست آورده باشد. اسطوره فرانسوی، درخشانترین ماههای رئال را رقم زد؛ اما خیلی خوب میدانست که فلورنتینو پرز با هیچ مربی بزرگی شوخی ندارد. به همین دلیل کاری کرد که پرز برای اولین بار در بنبستی عجیب گرفتار شود. زیدان قبل از آنکه او را کنار بگذارند رفت تا پرز بگوید: شوکهام.

زیدان قبل از آنکه در کنفرانس مقابل خبرنگاران بنشیند، به راموس گفته بود تصمیمش را به اطلاع بازیکنان برساند. البته شاید او بهترین تصمیم را گرفت. کاپلو درباره او گفت پرز دیر یا زود زیدان را کنار میگذاشت.
همان طور که دیگر مربیان را برکنار کرد. پرز یک تاجر است و همه چیز را از دریچه سود و زیان میبیند. اگر زیدان فینال لیگ قهرمانان را به لیورپول باخته بود شاید پرز همان شب او را برکنار میکرد و راموس به داد زیدان رسید که صلاح را از بازی خارج کرد تا رئال سوار بر بازی شود.

حمایت فرانسه از زیدان

استعفای زیدان بیش از هر فردی برای دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه خطرناک بود؛ اما او سعی کرد منطقی به این ماجرا نگاه کند. او گفت: مطمئن هستم زیدان روزی روی نیمکت تیم ملی فرانسه مینشیند. او با این جمله نشان داد که رقیب قدرتمند خود را به خوبی میشناسد. رئیس جمهور فرانسه هم به دفاع از زیدان پرداخت و تصمیم او را بسیار منطقی خواند تا مشخص شود تمام فرانسه در این ماجرا، پشت سر اسطوره خود ایستاده است.

دورنمای روشنی در رئال نمیدیدم

زینالدین زیدان در کنفرانس خود گفت: واضح است که خداحافظی من همیشگی نیست و من همواره نزدیک باشگاه خواهم ماند. رئال به من همه چیز داد. میدانم که تصمیم من برای خیلیها پذیرفتنی نیست ولی برای خودم چرا. از نظر من زمان تغییر رسیده بود. دورنمای روشنی هم نمیدیدم. من یک برنده هستم و زمانی که احساس شود شرایط برای ادامه روند پیروزیها مهیا نیست، بهترین زمان برای تغییر فرا رسیده است. قصد مربیگری در فصل آینده را ندارم. به بازیکنان نیز این را گفتم. من قصد ادامه حضور در رئال را داشتم و قبلا هم این را گفته بودم ولی همچنین تاکید کرده بودم که در این باشگاه میتوان انتظار هر چیز غیرمنتظرهای را داشت. این را هم بگویم که حرفهای رونالدو در جشن قهرمانی تاثیری در تصمیم من نداشت. وقتی رئیس، من را بهعنوان مربی رئال انتخاب کرد، بهترین روز من در باشگاه بود. رویایی بود که بسیاری از بازیکنان دارند. بدترین شب نیز حذف از کوپا دل ری به دست لگانس بود.

پوچتینو به نیمکت رئال نزدیک می‌شود؟

نشریه مارکا مدعی شد که مدیران رئال مادرید، بدون اتلاف وقت و در حالی که هنوز 24 ساعت از استعفای زیدان نگذشته، با سه گزینه تماس گرفته‌اند: پوچتینو، لوو و همین طور گوتی.

پوچتینو سرمربی تاتنهام که رئال را در لیگ قهرمانان همین فصل شکست داده بود، اولین گزینه رئال برای جانشینی زیدان و در صدر فهرست فلورنتینو پرز است. سپیدپوشان قصد دارند هر چه سریع‌تر مذاکرات با سرمربی آرژانتینی را تمام کرده و کار انتقال او به سانتیاگو برنابئو را یکسره کنند. قرارداد جدید پوچتینو با تاتنهام، بند ویژه‌ای برای رئال مادرید ندارد ولی توافقی بین دنیل لوی و پوچتینو صورت گرفته که اگر سرمربی آرژانتینی بخواهد راهی رئال مادرید شود، باشگاه اسپرز اجازه جدایی‌اش را بدهد. لوو دیگر گزینه رئالی‌هاست که دیروز به مدیران این تیم اعلام کرده تا سال 2022 با فدراسیون فوتبال آلمان قرارداد دارد.

گوتی بازیکن سابق رئال مادرید هم یکی از این گزینه‌هاست که البته هیچ تجربه‌ای ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها