شبکه 2 در ماه مبارک رمضان به ترویج مهربانی پرداخته است

قصه آدم‌های خوب شهر

آدم‌های خوب شهر روایت مردمانی است که با انجام کار نیک و خیر به لذت و شادی تمام‌نشدنی دست پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۵۳۵۰

ویژهبرنامه ماه مبارک رمضان شبکه دو سیما که هر روز از ساعت 18 تا 19 روی آنتن میرود، قصد دارد با معرفی افراد خیر، نیکوکار و مهربان از سراسر کشور به نشر و گسترش خوبی و مهربانی بپردازد. یکی از مهمترین اهداف این برنامه شناسایی آدمهایی است که برای حال خوب خودشان و دیگران تلاش کردند و در وسع خودشان کاری مفید انجام دادند.

آدمهای خوب شهر از سراسر ایران پا به شبکه دو میگذارند تا بگویند با کارهای کوچک هم میشود تاثیر مثبت روی کیفیت زندگی دیگران گذاشت.

نشر مهربانی و خوبی به همنوع

آدمهای خوب شهر با روایتی ساده از زندگی افراد خیر و تاثیرگذار در حوزههای مختلف اجتماعی خوبیهای کوچک و بزرگ فراموش شده را به مخاطب یادآوری میکنند.

معصومه آشتیانیزاد، مدیر گروه خانواده شبکه دو درباره این برنامه میگوید: «با توجه به اینکه مردم در این ماه به پاکسازی و خودسازی درونی میپردازند تظاهر و بروز بیرونی این خودسازی میتواند در کمک و دستگیری از دیگران و همچنین تمرین و نشر مهربانی و خوبی به همنوع تجلی پیدا کند. با طرح داستانهای مردمان خوب این دیار که قصههای خودشـان را در نحوه کمــک به دیگران برای بینندگان بازگو میکنند درصدد نشان دادن شادی باقی و تمام نشدنی هستیم.»

قبل از شروع برنامه مهمان مورد نظر شروع به گفتوگو با سردبیران برنامه میکند، روایتی روی کاغذ نوشته میشود تا مخاطبان برنامه از شنیدن آن گمراه نشوند؛ سپس همگی وارد استودیو
میشوند.

ماجرای هشتگ کار خوبتو بگو

روایتهایی که آدمهای خوب شهر در این برنامه تعریف میکنند، نشان میدهد برخلاف طعم لذتهای دنیوی که با گذر زمان برایمان عادی میشوند، چگونه کمک به همنوع و نشر خوبی لذتی پایدار و تمام نشدنی را برایمان به ارمغان میآورد: «در این برنامه ضمن معرفی افراد خیر و نیکوکار از مردم خواستهایم که با «هشتگ کار خوبتو بگو»، به نشر کارهای خوب و کوچک که اهمیت زیادی در تغییر ذائقه عمومی دارد، بپردازیم. چراکه متأسفانه ذائقه مرم بیشتر به نشر حوادث ناگوار و نقد سوق پیداکرده است.» اتفاقات تکاندهنده و هولناک در زندگی افراد جذابیت خاص خودش را دارد، اما نباید از تلنگرهای کوچک در زندگی غافل شد. این تلنگرها ممکن است گاهی زندگی افراد را زمین تا آسمان تغییر دهد.

پژوهش مفصل برای آدمهای خوب شهر

در ادامه صحبتهای خانم آشتیانیزاد، علیاکبر کریمی، تهیهکننده این برنامه به حال خوب مردم در لحظات طلایی ماه مبارک رمضان اشاره میکند: اینکه در ماه رمضان و در لحظههای منتهی به افطار مهمان خانههای مردم هستیم برای من و تیم برنامه افتخار بزرگی است. در این برنامه که با هدف ترویج مهربانی روی آنتن میرود تلاش کرده‌‌ایم از میان صدها سوژه در حوزه مهربانی و کار نیک، بهترینها را انتخاب کنیم و به مخاطب ارائه کنیم. از نقاط قوت برنامه پژوهش و گفتوگوی مفصل با سوژه قبل از هر برنامه و استخراج نقاط عطف قصه توسط تیم سردبیری و پژوهش برنامه و همچنین مجریان است که باعث میشود بتوان زوایای پنهان و آشکار زندگی مهمان را روشنتر کرد و باعث همذاتپنداری بیشتر مخاطب شد.

یک برنامه کاملا دو طرفه برای ترویج خوبیها

تنوع در انتخاب سوژه در زمینههای مختلف خوبی و خوب بودن و تاکید داشتن بیشتر بر ترویج مهربانیهای کوچک از اهداف تیم تولیدکننده این برنامه است. این روزها که مهربانیهای کوچک کمرنگتر شده است میتوان در ایام ماه مبارک رمضان با یادآوری این موضوع به مردم یکبار دیگر آنها را ترغیب کرد که به جای توجه به تلخیها و بزرگ کردن ناکامیها مهربانی و کار نیک و خوبیها را ترویج و تبلیغ کنند آدمهای خوب شهر یک برنامه کاملا دوطرفه است. در این زمینه از مخاطب نیز خواستهایم که با هشتگ کار خوب تو بگو بهصورت پیامکی و در فضای مجازی ما را همراهی کند و کارهای خوب خود و اطرافیانش را با ما و دیگر مخاطبان برنامه به اشتراک بگذارد که از بین این پیامکها بهصورت روزانه و هفتگی هدایایی به مخاطبان برنامه تعلق میگیرد.

تقدیر از آدمهای خوب شهر در شبکه 2

در آخر سردبیر و مسئول تحقیق و پژوهش آدمهای شهر در رابطه با افرادی که در این برنامه حضور پیدا میکنند، توضیح میدهد: «مهمانهای این برنامه عموما از میان افرادی انتخاب میشوند که حتی با انجام یک کار کوچک توانستند حال دیگران را خوب کنند. این افراد از دل جامعه پا به استودیو آدمهای خوب شهر میگذارند و دغدغهشان حال خوب مردم است. آنها شهروندان نمونهای هستند که سالها خالصانه برای خوشحال کردن آدمها قدمهای کوچک و بزرگ برداشتند. از طرفی ما مخاطبان این برنامه را دعوت میکنیم تا آدمهای خوب اطرافشان را به ما معرفی کنند تا در آدمهای خوب شهر بتوانیم از آنها تقدیر کنیم.» مهم نیست شما چقدر برای اینکه حال آدمهای دور و برتان خوب باشد تلاش کردید، مهم این است که شما تلاش کردید و اگر در زمره این تلاشگران هستید مهمان این برنامه خواهید بود.

گلسا بحری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها