متخصصان برای مقابله با خستگی مداوم، مصرف برخی مواد خوراکی را توصیه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۴۲

به گزارش مهر برخی از این خوراکیها عبارتند از:

لیموترش: مصرف یک لیوان آب همراه با آبلیمو میتواند به اندازه یک فنجان قهوه در صبح انرژی بخش باشد. مصرف آب یک لیموترش میتواند ۴۰ درصد نیاز روزانه ویتامین C بدن را تامین کند. افزودن لیموترش به رژیم غذایی موجب تقویت متابولیسم بدن شده، از افزایش انسولین پیشگیری و پتاسیم موردنیاز برای کمک به بهبود عملکرد مغز و اعصاب را تامین میکند.

دانه چیا: دانه چیا به دلیل نسبت بالا ی پروتئین، چربی، فیبر و کربوهیدرات پایین میتواند انرژی کافی بدن را تامین کند. همچنین با ایجاد احساس سیری میتواند مانع خوردن بیش از اندازه شود.

لوبیا: بهترین منبع غذایی حاوی فیبر است و انرژی بلندمدتی را برای بدن تامین میکند. این ماده غذایی بخصوص برای افراد گیاهخوار میتواند منبع جایگزین پروتئین گوشت قرمز باشد.

اسفناج: آهن به سلولهای قرمز خون در انتقال اکسیژن به نقاط مختلف بدن کمک میکند. از
این رو کمبود آهن با خستگی همراه است. سبزیجات پربرگ یکی از مواد خوراکی جذب سریع آهن تلقی میشوند. اسفناج هم حاوی منیزیم، ماده معدنی مهم فرآوری انرژی بدن است.

تخممرغ: تخممرغ یک ماده غذایی ارزشمند برای افرادی است که ورزشهای استقامتی انجام میدهند و نیاز به دریافت انرژی زیادی دارند. تخممرغ دارای اسیدآمینه ضروری است که میتواند نحوه استفاده گلوکز توسط ماهیچهها را بهبود بخشد. تخم مرغ همچنین منبع خوب آهن، پروتئین، آنتیاکسیدان و ویتامینهای متعدد است.

جو دوسر: صبحانه حاوی مقادیر مناسب پروتئین و کربوهیدرات میتواند به حفظ انرژی در طول روز کمک کند. جو دوسر یکی از مواد خوراکی همراه با بالاترین میزان فیبر محلول است. فیبر محلول برای ساعتها در معده میماند و در نتیجه احساس سیری برای مدت طولانی ادامه مییابد.

شکلات: مطالعات نشان میدهد که شکلات تلخ منبع خوب آنتی اکسیدانها بوده و موجب بهبود خلق و خو و همچنین سطح هوشیاری میشود. مصرف یکچهارم شکلات تلخ میتواند یک دسر پرانرژی باشد. به گفته محققان هر چقدر درصد میزان کاکائو بیشتر باشد (حداقل ۷۰ درصد) فواید آن بیشتر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها